Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtwelke versterker
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 08/03/2004 15:56

Hallo allemaal,
ik heb een paar vragen die ik graag beantwoord zie.
Momenteel speel ik akoustisch op een yamaha DW-9, binnenkort ga ik een droom waarmaken door een epiphone les paul standaard plus te kopen, de echte gibson is mij een beetje te duur. Nu wil ik zowel met mijn (toekomstige) epiphone als met mijn overigens nog niet versterkte yamaha (semi) elektrisch gitaar gaan spelen. Nu wil ik weten welke opties ik heb om mijn yamaha te laten versterken, ik weet wel dat er elementen voor te koop zijn en dergelijke, zowel opbouw als inbouw en noem maar op. Overigens heb ik geen geld om zowel een aloustische versterker aan te schaffen en een voor mijn epiphone. Het type versterker wat ik nu aan moet gaan schaffen kom ik maar niet uit, omdat ik zowel mijn yamaha als mijn epiphone er op aan wil gaan sluiten, en dat schijnt nogal eens problemen te geven. Nu wil ik een versterker hebben die ik voorlopig voor thuisgebruik prima kan gebruiken en clean zeer goed uitblinkt. Jammen met vrienden komt later nog wel een keer. Ik speel nu van alles op mijn yamaha, maar als ik straks mijn epiphone heb zal ik mijn grote voorbeeld slash van guns 'n roses op alle mogelijke manieren gaan immiteren. Kortom, rockmuziek heeft de voorkeur.
Kunnen jullie mij op weg helpen met de keuze van een goede versterker, mijn budget ligt rond de 600 euro.
berichtRe: welke versterker
Datum: 08/03/2004 17:36

Neem je gitaren mee en ga is lekker een middag bij een muziekzaak uitproberen. Overhaast je aankoop in ieder geval niet daar zou je weleens spijt van kunnen krijgen.
Wantijpop 2013 berichtRe: welke versterker
Gepost door: Jeroen
Datum: 08/03/2004 19:21

Wat dacht je van een digitale modelling-versterker? Daar zitten exemplaren bij waarbij ook een mogelijkheid bestaat om akoestisch-elektrische gitaren aan te sluiten.

Wat ook een mogelijkheid is, is uitkijken naar een versterker met een FX-loop, en je akoestische gitaar op de FX return aan te sluiten, eventueel via een (extra) uitwendige preamp voor de akoestische gitaar. Geen idee hoe de prijzen dan komen te liggen, maar ik weet dat o.a. Yamaha die outboard preamps bouwt.
Datum: 09/03/2004 08:48

een digitale modellingversterker? kun je en paar merken opnoemen die deze maken, is bijvoorbeeld line6 spider2 een optie, deze werd mij namelijk al aangeraden door een vriend van me.
Datum: 09/03/2004 09:38

Yep, de Spider II is ook een modellingversterker. Line 6 is momenteel verreweg de bekendste en grootste fabrikant van dit soort versterkers. Daarnaast is Behringer erg actief op dit gebied, evenals Vox (Valvetronix), Fender (CyberTwin, CyberDeluxe en CyberChamp), Hughes & Kettner (ZenTera en ZenAmp, DUUR) en Roland (Cube-serie oefenversterkers) en ongetwijfeld zie ik er veel over het hoofd.
Datum: 09/03/2004 10:27

kun je op zo'n spider 2 ook je akoustisch gitaar aanluiten?? en zo ja, klinkt dat dan ook net zo goed als op een aparte akoustische versterker?
Datum: 09/03/2004 10:33

het kan wel, maar het klinkt vast niet mooi. Elektrische gitaar versterkers hebben speakers die zijn ontworpen om aan het frequentiebereik van een elek. gitaar te voldoen. een (semi)akoestische gitaar heeft een veel groter frequentiebereik en dus zal het niet zo mooi klinken...
een aparte akoestische versterker is dus beter blij
Gepost door: MjS
Datum: 09/03/2004 19:19

Een Bassman was ook ontworpen voor basgitaren! nogal blij
Maar inderdaad, akoestische gitaar op akoestische gitaarversterker klinkt gewoon het best. Ik heb de mijne wel eens op mijn (elek. git)amp aangesloten en het klonk best goed, maar niet zo goed als op een versterker die daarvoor bedoeld is.
Datum: 09/03/2004 19:20

Nee, maar sommige modellingversterkers kun je toch zodanig instellen dat de voorversterker de gitaarklank niet bijkleurt? Dus dat je zeg maar de voorversterker nagenoeg uitschakelt? Dat zou met modelling heel eenvoudig haalbaar moeten zijn.
Gepost door: harry slot
Datum: 09/03/2004 20:39

Het spijt me te moeten melden maar ik vind de spider2 een grote piepdoos, clean is werkelijk zwaar klote. Ok, hij is niet duur maar voor het geld zijn er veeel betere amps.
Gepost door: MjS
Datum: 09/03/2004 21:19

Misschien is de Spider inderdaad niet veel. Ik weet het niet. Maar je zegt dat er veeeeeel betere amps zijn, welke vind je dan beter?
Datum: 10/03/2004 11:18

de spider2 slecht?? nu heb ik met dat aparaat geen ervaring, maar zelfs in de muziekwinkel zijn ze enorm enthousiast over dit apparaat, en die mannen weten het wel denk ik. ik weet alleen niet of het voor mij de beste keuze is
Gepost door: harry slot
Datum: 10/03/2004 20:06

Cube 30 (ok maar 30 wat, maar klinkt beter).
Vox ad60vt (verruit de beste voor zijn prijs)
Fender FM series (Clean ok, drive sucks)
Marshall MG

Er zijn niet zoveel winkels die Line6 verkopen, en als ze het verkopen dan hebben ze bergen staan.
Dit zullen ze waarschijnlijk met bergen moeten inkopen met een goede inkoopsprijs. Waar veel van is moet verkocht worden en dan komen ze met een goed verkoop verhaal.
De winkels die geen Line6 verkopen die praten er ook niet enthousiast over.
Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL berichtRe: welke versterker
Gepost door: Zjon
Datum: 11/03/2004 00:42

Niet waar Harry blij
Gepost door: Erik
Datum: 11/03/2004 16:12

Jeroen: De V-ampire heeft idd een mogelijkheid dat het geluid niet wordt bijgekleurd, o.a. bedoeld voor zangtoepassingen. Dit maakt de amp voor mij nog wat aantrekkelijker omdat ik dan ook m'n semi-akoestische er een beetje fatsoenlijk door kan laten klinken (probeer dat maar eens met een Marshall).
Ik weet niet of de spider dit ook heeft, maar volgens mij zat het op de oude niet? Het is toch wel een handige optie imho...

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen