Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtWah-pedaal adapter
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 08/03/2004 18:34

He kheb een Bad Horsie II wah-pedaal, en ik wil er een adapter voor aanschaffen. Bij de power-requirments van het pedaal staat er: 9 V 300 mA.

Kan het kwaad als ik er een adapter van 1 Ampere voor gebruik? Of is dit een niet zo'n goed idee en kan ik maar beter de adapter kopen die bij de wah hoort? Welke nadelen zijn eraan verbonden als ik deze adapter WEL gebruik?

Groetjes,
Johan
berichtRe: Wah-pedaal adapter
Gepost door: MjS
Datum: 08/03/2004 19:20

Ja, dat denk ik wel. Staat er ook niet voor niks op. Je moet gewoon een adapter van 9V op 300 mA hebben. 300 mA en 1 Ampere is volgens mij best wel een groot verschil. Als je hem wel gebruikt is de kans groot dat er iets kapot gaat. Dacht ik.
Gepost door: Casper Weijs
Datum: 08/03/2004 19:29

Hmmm... tegenspraak in een forum...

Nee hoor qua Amperes maakt het niets uit wat op de adapter staat. Let wel goed op dat het voltage gelijk is en kijk naar de polariteit van de adapter. Is de binnen- of buitenkant positief. O ja en ook AC en DC moet kloppen.

Het pedaal vraagt maar 300mA dus levert de adapter dat ook alleen maar. Je zou er dmv een split nog een paar andere pedalen op aan kunnen sluiten. Als het totaal aantal Amperes (deze mag je nu bij elkaar optellen) maar onder de Amperes van de adapter blijft. Je kan dus nog 2,3333 zelfde wah-wah's er bij zetten! blij
Gepost door: MjS
Datum: 08/03/2004 20:49

Ohwjah dus ZO ging dat... (net bij natuurkunde gehad, alleen de hoofdstukken waarin ze het uitleggen moeten nog komen nogal blij )
Gepost door: Casper Weijs
Datum: 08/03/2004 23:38

blij Let wel op parallel en serie... Parallel is het omgekeerde van serie (dat is het eenvoudige ezelsbruggetje)
Kijken wie het het eerst gaat uitleggen aan de hand van BiNaS

Bericht bewerkt (08-03-2004 23:40)
Wim swingt als een trein... berichtRe: Wah-pedaal adapter
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 09/03/2004 07:46

Excusez le mot: we hebben net een hele discussie over deze zaak gehad. Eerst even topics lezen lijkt me beter... belerend

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen