Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtupdate Behringer V-amp???
Gepost door: Johan
Datum: 08/03/2004 22:55

Kan je een Behringer V-amp software-matig updaten???

Ik kreeg bij een PA-setje een V-amp (géén V-amp II) cadeau, maar dat ding klinkt echt niet lekker! Misschien ben ik wat geluid betreft iets te veel verwend, maar die V-amp is niet om aan te horen. (ik heb het interne batterijtje al vervangen dus daar kan het zeker niet aan liggen)

Over de V-amp II hoor ik best positieve reacties, dus ik dacht wie weet kun je dat ding updaten.
berichtRe: update Behringer V-amp???
Gepost door: Relic Bert
Datum: 08/03/2004 23:46

Ach, ik wil niet negatief doen, maar het blijft Behringer en het blijft een V-amp. Het ding kost weinig, en thuis klinkt het allemaal wel leuk, maar op het podium zakt het ding toch door het ijs. Die versie II schijnt inderdaad beter te klinken, maar op het podium heb ik hem nog niet gehoord.

Wil je voor digitaal en moddeling gaan, zijn er alternatieven die wel goed klinken: POD, Digitech GNX, etc.

Ben blij eens iemand te horen die mijn menig bevestigd.
Datum: 09/03/2004 09:26

nogal blij maar kun je m nou updaten (software downloaden van internet)net als line-6 spul?
Gepost door: MjS
Datum: 09/03/2004 19:15

Ik zou even op de Behringer site kijken en die lui ff mailen.

BTW, ik ben het wel met Bert eens, V-Amp (2 in mijn geval) is niet het ultieme, hij ruist bijvoorbeeld een beetje. Verder voor mijn doeleinden is 'ie prima.
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 10/03/2004 00:26

Je kan als het goed is dat EPROM ding vervangen. Effe mailtje naar Behringer support sturen. Over de geluidskwaliteit: het is wat je verwacht. Ik vindt hem zeker niet slechter als een POD2, of de goedkopere Digitech spullen. Maar als je de dure modelling zaakjes van die merken erbij neemt, die dus een paar keer zo duur zijn als een 160,- v-amp, dan zal je inderdaad verschil merken. Vergeet trouwens niet de handleiding te lezen, die output-modi maken een BOEL uit.

Zal wel erg vreemd zijn als je voor 160,- exacte replica's van al die vintage amps in huis haalt blij
Datum: 10/03/2004 11:39

Bedankt jongens, ik heb inmiddels wat beter mn best gedaan op internet, en ik heb een handleiding, een update, etc. etc. gevonden. Toch is er over de vamp1 niet zo veel te vinden als de vamp2. ik laat het wel weten als ie fatoenlijk geluid gaat produceren! nogal blij

johan
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 12/03/2004 17:41

Zit er eigenlijk veel verschil tussen de behringer v-amp 2 en de line 6 pod 2?
Kwa mogelijken enzo.
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 12/03/2004 22:32

Nee, de V-amp2 en POD2.0 zijn vergelijkbaar. De POD XT daarentegen si een stukkie beter. En duurder.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen