Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtEerste versterker
Gepost door: Jeffer
Datum: 13/03/2004 02:19

Ik ga m'n eerste versterker kopen. Wat is een aanrader?
Ik heb een Ibanez JS100 en een Jap. Strat. Verder heb ik zeer voordelig een Roland GP-100 op de kop kunnen tikken (ik weet nog niks van dat ding). Wat ik met de versterker wil is: van alles en nog wat spelen op feestjes. Dus lekkere soul accoorden aanslaan, maar ook een lekkere scheur voor wat ruiger werk.
Heeft iemand ervaring met bv. Flextone III (ook negatieve berichten zijn welkom). Of toch een Hot Rod? Of toch iets anders?

Oh ja, ik wil er wel lang mee doen.
berichtRe: Eerste versterker
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 13/03/2004 07:05

Als je al een GP100 hebt zou ik geen Flextone III doen, in de praktijk zal het er namelijk op neerkomen dat je alleen de effecten uit één van de twee gebruikt, dat zou zonde zijn. Met de GP100 heb je al een te gekke preamp + processor. Met een relatief kleine investering kun je stereo gaan spelen, bijv. met een 19" eindversterker (al dan niet met buizen) en een losse stereo speakerkast. Ik zag op marktplaats bijv. 2 stuks Trace Elliot speakerkastjes staan (nee, deze zijn NIET voor bas), die klinken echt te gek. Op gitaarmarkt zag ik voor 400 euro ook een Marshall buizen eindtrap staan. Dit is, mits goed afgesteld en voorzien van goede buizen, een wereldversterker.

Als je toch een combo wilt in de vorm van een Flextone, dan kun je denken aan de Flextone III XL 2x12". Is ook stereo, genoeg effecten. Je GP100 kun je dan weer te koop zetten.
Datum: 13/03/2004 15:29

Dank je DML.

Maar als ik een versterker zoek die ik thuis kan gebruiken (niet al te hard dus) en die draagbaar is, maar die ook hard genoeg kan om in kleine zalen te gebruiken. Wat is dan een goede optie?

1. GP100 + eenvoudige verterker --> welke?
2. Flextone III. --> toereikend?

Zijn er ook reacties (pos. of neg.) over de Flex. III.
Ik vind het moeilijk om zomaar wat te proberen voor ong. € 650.

De muziek die ik speel is zeer allround. Van Simply Red, Al Green tot aan Megadeth. En een volle, iets vervormde Blues solo geluid vind ik ook zeer mooi.
Datum: 13/03/2004 17:05

Een buizenamp is voor jou blijkbaar niet echt gewenst. Ik zou in ieder geval de GP100 houden en een Marshall Valvestate 8008 poweramp erbij kopen. Dat ding is 2x80 watt en gaat behoorlijk hard. Met de eerder genoemde 1x12" speakerkastjes heb je een hele compacte maar toch uitgebreide setup, die zowel op middelgrote podia als thuis te gebruiken is.

Als ik zou moeten kiezen dan zou ik toch voor de losse (19"knipoog componenten gaan, je bent dan gewoon wat flexibeler. Wel heb je dan 3 losse componenten: twee speakers en één 19" rekje.

De Flex III is echt wel een goede modelling amp maar voor wat uitgebreidere editing ben je een stuk beperkter dan de GP100. De Flextone III XL (stereo 2x12"knipoog kost nieuw 700 euro.
Als je kiest voor mijn voorbeeld, dus Marshall 8008 + losse speakers ben je denk ik voor 500 euro wel klaar. Eventueel kun je ook op zoek gaan naar een 2x12" kast.

Zet even voor jezelf op een rijtje wat je echt belangrijk vindt. Zoals formaat, wel of geen buizen, flexibiliteit, enz.
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 13/03/2004 19:25

Mijn vorige Marshall pro 120/120 staat nog te koop bij mupo.
Dit ding klinkt echt goed (vergelijkbaar met peavey 50/50)en is met 2 x 120 Watt hard genoeg.
Als het wat voor je is komt john de Bruin hem wel even langsbrengen denk ik.
Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL berichtRe: Eerste versterker
Gepost door: Zjon
Datum: 13/03/2004 19:39

Ja joh doe ik ff nogal blij

Je woont zeker in Groningen ofzo? Er staat trouwens ook een mooie Mesa 20/20 eindtrap. Heb hem vandaag geprobeerd met een MIDI-Marshalll (JMP geloof ik) en een Marshall kast met vintage speakers. Inderdaad Lex, je ouwe tandpastagrijns

klonk errug goed blij
Datum: 15/03/2004 19:16

MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA MESA (en als alle mesa's uitverkocht zijn dan mischien marshall, koch of bogner.
Wantijpop 2013 berichtRe: Eerste versterker
Gepost door: Jeroen
Datum: 15/03/2004 19:36

Grappenmaker...zet er meteen even het prijskaartje bij...
Goed, toegegeven, je hebt 'al' een tweedehands Mesa vanaf 500 euro (.22 Studio, Subway-serie, heel misschien een DC3 of DC5 of zoiets) en vooral eerstgenoemde is een fantastische versterker, maar ben je daar in dit geval wel zo goed mee af?

Ik begrijp dat je momenteel nogal ondersteboven bent van de aankoop van je 19" V-twin (vet trouwens), maar om dat vervolgens in één adem te noemen met een merk als Bogner...pfew!
Datum: 15/03/2004 22:10

Hahaha, bedankt grappenmakers.
Er is trouwens een forum aan de gang ("MODELING welke en waarom"knipoog, die aansluit op mijn vraag. Ik ben er nl. nog steeds niet uit.
Datum: 15/03/2004 22:24

ja, ik moet zeggen dat ik een beetje overdrijf, was nu eenmaal zo in m'n sas met mijn nieuwe aanwinst. klinkt zo gaaf in combinatie met mijn fifty/fifty...maar goed. Nee natuurlijk is een mesa veel te duur voor een eerste versterker net als bogner. Ik heb nog altijd mijn marshall valvestate combo als oefenversterker. Harstikke leuk geluidje voor thuis, wie doet je wat! En dat is wel goed betaalbaar, ook voor een beginner!! cool
Datum: 16/03/2004 17:57

Bekijk anders (als ze er al zijn) de vox 15/30 vt's, die moeten voor een redelijk prijsje te koop zijn. (das modeling met buizen knipoog ) Maarjah miss zijn ze er nog niet!

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen