Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
berichtdigitale amp + pedalen
Gepost door: Frederik
Datum: 14/03/2004 13:01

ikvroeg mij eigenlijk af of het wel nuttig was om deen digitale amp(in mijn geval een cube 15)om daar een effecten pedaal op te zetten....en als je dit dandiet moet je die amp dan op clean zetten of hoe zit dat....
berichtRe: digitale amp + pedalen
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 14/03/2004 15:28

of jem op clean moet zetten hangt af van welk effect je gebruikt als je een distortionpedaal gaat gebruiken zet jem op clean natuurlijk.ma dan zouik eerder zeggen koopeen nieuwe versterker met een distortion die je wel goed vind.het is zowiezo altijd nuttig om te antwoorden op u vraag
Datum: 14/03/2004 16:23

je hoort mij niet klagen hoor over mijn cube....ik had eerder gedacht aan een bluesdriver van boss om mijn clean tone wat te verdikken...en die nieuwe amp komt er zeker een spider 2 vanline 6....11 vande12 tonen staan me op het lijf geschreven(insane rood is me wat raar)
Datum: 14/03/2004 18:56

je kan allesinds iets doen met die blues diver op beide versterkers maar persoonlijk zouik eerst die nieuwe versterker kopen en dan bijkomende pedale (hetgeen ik ook daadwerkelijk doe ik heb een cube15 en ben aant spare voor een line6 flextone3xl en ik ga daarna bijkomende pedale kope waaronder:ac-2,een overdrive en een tuner en mss een wah die al zeker en wa derna nog komt zien we dan wel)
eigenlijk is ons verhaal wel etzelfde e alleen spaar ik vo de flextone en gij voor de spider
Datum: 14/03/2004 22:08

line 6 flextone tandpastagrijns.....vette amp...
ik ga toch voorde spider 2 gaan.....of wieweet die hd147 of wat het ok is....mja perdaaltjes kunnen wachten deeige die ik al ga kopen is ne wah
Gepost door: Paul
Datum: 15/03/2004 00:37

Een pedaaltje kan je natuurlijk overal mee naar toe nemen. Een transistorversterkerje van 15 watt natuurlijk ook, maar daarna word het toch lastiger... Ik raad je aan om gewoon te proberen. Een distortion pedaal op je distortion channel klinkt soms ook wel ruig denk ik!
Datum: 15/03/2004 02:43

Vergeet één ding niet:
De Cube15 (en 30) is een modelling ampje. Dus ook de speakers worden per versterkertype gemodelled. Kies je voor Clean JC120 dan past hij ook het speakergeluid aan. De speaker in de Cube is dan ook bijna een full range speaker welke totaal afwijkt van normale gitaaramps. Als je dus een overdrive pedaaltje op je cleane kanaal zet zal dit vrij schel klinken. Dus om je amp meer gain te geven kan je in principe het overdrive of distortion pedaal alleen gebruiken op kanaal 2. Maar proberen kan natuurlijk geen kwaad. Ik heb bijv. een Boss DS-1, deze klinkt het mooist op kanaal 2, standje Blackface Twin.
Datum: 15/03/2004 18:03

thnx voorde info....geldt dat ook oor een spider 2 want ik denk dat dat ook een modellingamp is
Wantijpop 2013 berichtRe: digitale amp + pedalen
Gepost door: Jeroen
Datum: 15/03/2004 18:50

Correct.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen