Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
berichtFender Tuner
Gepost door: koen
Datum: 14/03/2004 19:10

hallo iedereen,

Ik ben van plan een stemapparaatje te kopen,ofwel zou ik zo'n "Qwik Tune" nemen ofwel een "Fender Tuner" (33 euro)...
Die Qwik Tune is wat goedkoper maar het schijnt dat dat wijzertje ervan soms wat lijkt te haperen...
Dus denk ik misschien toch beter die Fender te nemen...

Iemand ervaringen/tips ?
Alvast bedankt,

greets koen
berichtRe: Fender Tuner
Gepost door: MjS
Datum: 14/03/2004 19:14

Qwik Tuner is helemaal niks... Een vriend heeft er een, maar met zo'n ding stem je nog meer op je gehoor dan op het wijzertje.

Fender weet ik niks van, maar in die prijsklasse raad ik je Korg aan, die hebben redelijk goede stemapparaatjes voor vrij weinig. (GA20, GA30 etc)
Datum: 14/03/2004 19:35

Korg,ja die zijn goed maar in m'n buurt heb ik momenteel alleen keuze tussen die Qwik Tuner en die Fender Tuner...ik zal dan maar voor die Fender gaan denk'k...

Als nog iemand iets weet over die Fender,alle hints welkom...

thx,
koen
Wantijpop 2013 berichtRe: Fender Tuner
Gepost door: Jeroen
Datum: 14/03/2004 20:03

Qwik Tune is verschrikkelijk.
Ik heb er ook één gehad, die kreeg ik bij mijn oude bas. Toen ik die bas weer wegdeed heb ik het stemapparaatje er mooi weer bijgedaan...
Gepost door: martin
Datum: 14/03/2004 20:19

Even inhakend op de vraag, ik wilde ook een qwik tuner kopen. Niet om te stemmen, dat doe ik op gehoor, maar om mijn gitaar te intoneren. Nu ik dit zo lees heb ik besloten dit maar niet doen. Maar dan rijst bij mij de vraag hoe intoneneren jullie dan jullie gitaar? op gehoor? Ik weet dat ik dit in de winkel ook kan laten doen maar ik zou het graag zelf doen.

Groeten Martin
Datum: 14/03/2004 20:41

en Fender ?
Datum: 14/03/2004 21:45

Intoneren werkt goed met de meeste chromatische tuners. Ik gebruik nu het stemapparaat in mijn GT-3 vrij veel, voor stemmen maar ook om foutjes in de intonatie makkelijk op te sporen. Hij herkent zelf welke noot je speelt (of probeert te spelen tong uit de mond grijns) en geeft aan hoever je ernaast zit, uiteraard. De meeste digitale stemapparaten werken met dat principe (nootherkenning), da's erg gemakkelijk. Dat laat iedere stemming toe die je maar wilt. Al wil je je gitaar stemmen in C B F# A G D, om maar iets raars te noemen. De Qwiktune-dingetjes zijn gebonden aan EADGBE.
Gepost door: -
Datum: 14/03/2004 22:06

Yamaha is ook erg goed moet ik zeggen.
Datum: 14/03/2004 22:24

thx
Gepost door: Paul
Datum: 15/03/2004 00:43

Ik heb een Dinosaur DTG-1... /// Daar heeft natuurlijk nog niemand van gehoord. Het was indertijd de goedkoopste in de zaak waar ik hem kocht, maar ik gebruik hem ondertussen al een jaar of 4 en ik ben er best tevreden over. Je moet er gewoon geluk mee hebben!
Frans de Meijer berichtRe: Fender Tuner
Gepost door: Frans de Meijer
Datum: 15/03/2004 09:53

Korg is erg sterk met zijn tuners.
Ik ben het met Jeroen eens dat een chromatische (auto)tuner is te preferen boven een standaardtuner die alleen EADGBE stemt.
Gepost door: CornElvis
Datum: 15/03/2004 10:11

1 vraag, kan je niet bestellen?
antwoord: Korg is gewoon het betere werk voor al het stemwerk cool
Gepost door: Jelmer Landuyt
Datum: 15/03/2004 12:40

Weet je wat je doet Koen? Neem een abonnement op "gitarist" of "gitaar plus" (één van die twee, dacht ik) en je krijgt er eentje van Korg toegestuurd. tong uit de mond grijns

Op het internet zijn er wel enkele reviews beschikbaar van de fender-tuners. Gewoon even zoeken B.v.

[www.betterguitar.com]

greetz

Gepost door: Erik
Datum: 15/03/2004 14:52

Volgens mij is dat apparaat wat ik heb (ook ooit gekregen) ook een Qwiktune, en echt goed kan je er idd niet mee stemmen. Ik heb ook wel eens een stemprogramma op de pc gebruikt (gitaar inpluggen en stemmen maar), dat werkt wel heel erg fijn. Maar een goede tuner is idd nooit weg.

Korg heeft trouwens idd goed en bovendien betaalbaar spul.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 15/03/2004 15:38

als je een microfoon hebt, dan kan je ook een programmatje downloaden en dan je mic aan de pc.

voor een eenmale intonatiebeurt is dit volgens mij preciezer dan een losse tuner
Datum: 15/03/2004 17:14

bedankt,yep,kga proberen een korg te bestellen...anders ga ik voor die Fender Tuner...

greets,
koen
Datum: 16/03/2004 18:34

okay,gemaild naar verschillende winkels,één ervan heeft Korg,Yamaha en Boss in stock,de meeste modellen zijn onmiddellijk leverbaar...nu,weet iemand wat voor een beginner zoals ik, die nu akoestisch speelt en later waarschijnlijk elektrisch,de beste koop is (prijs mag tussen 0-30 euro variëren,heel maximum 35 euro)...

Van Korg hebben ze modellen vanaf 27 euro,dus ik vermoed dat dat de CA-30 is...is dat een goed apparaat ?
Of heeft Yamaha of Boss iets goeds ??

Alvast Bedankt,
koen
Datum: 16/03/2004 19:46

oja,kan iemand me misschien ook nog uitleggen wat het verschil is tussen een chromatische tuner en een gewone ?
Datum: 16/03/2004 20:49

:gitarist:
Datum: 17/03/2004 12:52

sry voor de spam maar echt niemand ??

ik zou hem namelijk vanmiddag gaan kopen...tandpastagrijns

thx,
koen
Datum: 17/03/2004 20:28

he ,

Koop een Boss TU-80.
Chromatic en standaard stemmingen.
EN metronoom.

TE handig.
Datum: 17/03/2004 20:30

Oh, da's slecht hè? Het moet niet tè handig worden hoor! tong uit de mond grijns
Datum: 17/03/2004 20:42

Nee jeroen,

Ik wil zeggen dat de TU-80 BETER is dan zo'n qwiktune ding.
Die qwiktune dingen zijn TE slecht.

Ik heb er ook een. Alleen was hij kapot. Eigenlijk stemde hij ZO fout dat ik een tijdje met m'n gehoor heb moeten stemmen.
Dat is al moeilijk genoeg.
Dus luisteren en stemmen, luisteren en stemmen etc. etc.
Dan stond ie nog beter dan je met zo'n qwiktune ding stemt!!
Datum: 17/03/2004 20:50

Hehe, mee eens. Ik heb mijn Qwiktune echt nooit gebruikt, ik kan me niet indenken dat de huidige eigenaar dat wèl doet tong uit de mond grijns
Datum: 17/03/2004 20:54

thx,ja,is gekocht,een.............Korg Ca-30 !!
juist nog één vraagje erover,als'k stem,dan gaat het wijzertje zo wat héén en weer,hij komt dan wel zo'n seconde ofzo op 0 te staan maar erachter en ervoor beweegt hij soms,slaat van het ene naar het andere...mag dat,of moet het precies op 0 blijven staan ?
en mag het een beetje afwijken,of moet het heel precies ?

voor de rest,prima ding,bedankt voor al jullie raad...

greets,
koen
Datum: 17/03/2004 21:00

he,

hij zwenkt denk ik bij iedere stemmer wel heen en weer, maar als je even wacht balanceerd hij wel en dan kan je draaien aan je mechaniek.
en om echt perfect in stemming te zijn moet hij op de 0 komen.

Bij mij staat hij altijd een beetje vals maar dat komt omdat ik een Floyd Rose tremolo systeem heb.
Dat is in ieder geval bij mijn Ibanez. Maar dat gebeurt nu een maal.

Datum: 17/03/2004 21:55

thx
Datum: 17/03/2004 22:22

Een Floyd Rose altijd een beetje vals? Robbert, ik denk dat jij dan iets niet goed doet, of nog niet helemaal weet hoe hij werkt.
Datum: 18/03/2004 16:38

er is weinig zo stemvast als een Floyd-rose! Het is alleen een ellendig hoerenwerk om die dingen eenmaal op stemmen te krijgen tong uit de mond grijns
Datum: 18/03/2004 16:58

he,

kijk hij doet het goed (Floyd rose ding).
Maar hij stond in het begin na een een klein duwtje tegen de tremolo vals.
Maar ik denk dat het wat aan de veren lag.
Maar nu staat hij na wat tremolo gebruik pas vals.
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen