Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
berichtHoe vervoer jij je spullen?
Gepost door: Richard
Datum: 03/03/2004 20:29

Ik weet niet of dit al eerder is geweest, maar wel leuk om te weten.
Hoe vervoeren jullie je spullen (gitaar, amp enz.)Als jullie gaan oefenen, lessen of optreden?
Gaan jullie lopenddroevig, met de busbang, zorg je ervoor dat je je laat rijdenblij, ga je met de fietsknipoog, hebben jullie er een speciale auto voor aangeschaft heel erg blij of staat er zelfs een Band bus vol met roadies & groupiesgek tot jullie beschikking?

berichtRe: Hoe vervoer jij je spullen?
Gepost door: Relic Bert
Datum: 03/03/2004 20:51

Hoe je je spullen vervoert? Zal toch meestal iets met een auto zijn neem ik aan? Ik zelf heb een gesloten aanhanger om de hele zooi in te vervoeren.

Wat ik echter heel belangrijk vind, zijn goede flight-cases. Ze zijn duur, maar je spullen gaan veel langer mee dan zonder. Bovendien staat het toch een stuk professioneler als je bij de zaal aankomt met je spullen goed verpakt in goede cases, zie nog regelmatig mensen die hun spullen, ja zelfs hun gitaar, vervoeren in vuilniszakken . . . belerend
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 03/03/2004 20:55

Ik vervoer mijn spullen in mijn Skoda Octavia Combi, ongeveer dezelfde auto als een golf station.

Mijn GT-3 en kabels, wah's etc. gaan in een grote shoppingbag van albert heijn.

Mijn Ovation zit in een speciale ovation koffer
Mijn ibanez ac. in een koffer
Mijn tele en mijn ibanez el. in gigbags.

Overigens, ik doe dit alleen zo omdat ik niet meer veel optreed. Als ik vaker zou spelen zou ik idd (flight)cases aanschaffen.

Martin
Gepost door: Yoni
Datum: 03/03/2004 21:18

Ik ben een echte Nederlander.. neem alles mee op m'n fiets. tong uit de mond grijns Ik hoef nl. alleen m'n gitaar en effecten mee te nemen
Gepost door: Javaca
Datum: 03/03/2004 21:37

Groot ----> Pa aardig aankijken en dan met de auto (gitaar + grote versterker + kleine versterker + allerhande snoeren)
Klein ----> Bus, fiets, lopen (enkel gitaar, snoer en klein versterkertje)
Gepost door: Andries Zwart
Datum: 03/03/2004 21:39

Alles in de auto. Versterker op de achterbank anders rammelen de buizen eruit. De rest (speakercabinet en gitaarkoffers/gigbags) in de achterbak. Niet ideaal en wel hierom: het liefst laat ik alles door een ander vervoeren inclusief mijzelf zodat ikzelf niet eeuwig en altijd de bob moet zijn met optredens.

Andries

Bericht bewerkt (03-03-2004 21:39)
Datum: 03/03/2004 21:44

zodat ikzelf niet eeuwig en altijd de bob moet zijn met optredens
Is toch waarschijnlijk voor je performance wel beter . . . knipoog
Gepost door: wietse
Datum: 03/03/2004 22:09

gewoon met de auto , nou treed ik zelf niet op maar ben al jaren roadie bij een band.
elk bandlid heeft ondertussen een grote stationwagon (nou zijn ze ook allemaal al vader , behalve ik) vroeger hadden wel wel eens een busje toen hadden we nog een bassist die bij een transportbedrijf anex verhuur bedrijf werkte konden we voor brandstofkosten dan gebruiken.
zorg dan wel dat je een gesloten bus hebt en niet iets met ramen in de laadruimte , is namelijk erg verleidelijk voor sommige mensen als de band om een patatje is en de bus zit vol met apparatuur en staat uit het zicht.
dan kan je wel eens iets missen als je weer weg wilt.
Gepost door: Richard
Datum: 03/03/2004 22:47

Al met al zijn we toch zuinig op onze spullen.
Flightcases zijn inderdaad de beste manier om je apparatuur en gitaren te vervoeren.(hier versta ik ook hardshell koffers onder)
Gigbags bieden een redelijk goede bescherming, maar als je veel gaat spelen is het wel oppassen voor vallende flightcases of andere zware spullen in de auto.
Een hals is zo gebroken.
Ik ben in het bezit van twee kinderen en dus heb ik ook zo'n MPV (opgeblazen stationwagon) gekocht. Werkelijk ideaal als je met je bandje op stap gaat.
Achterstoelen eruit(!) en zelfs ruimte voor een matras met groupies tandpastagrijns
Ik heb wel zo'n handig opklapbaar steekwagentje gekocht(gamma of overtoom)en dat scheelt een hoop rugpijn

Datum: 03/03/2004 23:18

Achterstoelen eruit(!) en zelfs ruimte voor een matras met groupies Laat je vrouw het maar niet horen, hahaha. ROTFL
Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL berichtRe: Hoe vervoer jij je spullen?
Gepost door: Zjon
Datum: 04/03/2004 00:11

Zo'n steekwagentje heb ik ook. Ik zie ze wel eens lopen, helemaal krom de ouwe garde die ooit die zware amps hebben gedragen :P

Ik heb mijn rek uiteraard in een rek gek Mijn cabinet ligt boven op de drumflightcase in de vrachtwagen en stukken leer die zo af en toe loslaten lijm ik natuurlijk 1 x in de 3 maanden (smeer de wieltjes ook weer even in met smeer). Ik moet nog een hoedje maken voor over de cabinet heen.

Mijn gitaren gaan in een koffer (de 7 snaar) en een gigbag van Ritter. Deze niet in een koffer vanwege het ruimte tekort in de auto.

De vrwachtwagen met 3 man zorgen ervoor dat de spullen klaar staan.

Mijn kabels, GT3 en degelijke heb ik in een grote sporttas, die moet ik evensgoed mee voor kleding en de fam. pack condooms natuurlijk cool
Gepost door: killerb80
Datum: 04/03/2004 10:06

Lange afstanden gaat alles in een Mazda demio, korte afstanden loop ik blij
Wantijpop 2013 berichtRe: Hoe vervoer jij je spullen?
Gepost door: Jeroen
Datum: 04/03/2004 12:40

De Jackson gaat in een koffer, de Yamaha (bas) in een mooie Ritter-gigbag, de GT-3 danwel Pedaltone in mijn mooie nieuwe bij John gekochte Rockbag FX-tas. Tot nog toe heb ik nog geen versterkers zelf mee hoefen zeulen, en ik zie erg op tegen de dag dat mijn Triamp van stal moet om buiten de deur te giggen, want 45 kilo combo van de trap zeulen is NIET tof. Heb daar geen case voor, dus hij zou dan los in een auto moeten. Naar de oefenruimte gelukkig dus zonder eigen versterker, gewoon met de tram of met de andere gitarist mee (ik zag dat hij hier weer rondspookt: Arnaud Hundepool, die bewegingstechnoloog annex ergonoom, leent vaak de auto van zijn oma, en onze zanger/mondharmonicist (is dat een goed woord? tong uit de mond grijns) heeft buiten een Mini vaak de Kia Besta (bestelbus) bij zich. Daar zou de Triamp ruimte zat in hebben, maar ik weet niet of ik die aan hem toevertrouw, met zo'n rijstijl... knipoog. Hij lijkt me namelijk behoorlijk kwetsbaar als hij los achterin die bus staat of ligt. Mijn EBS bascombo is een stuk degelijker (want eenvoudiger) opgebouwd dus zou zonder problemen mee kunnen. Maar in geval van nood is mijn vader (met Hyundai H200) vaak ook wel te porren om me af te zetten en op te halen).
Gepost door: Steef
Datum: 04/03/2004 15:28

geschokt Ga-a-a-mm-a?

woedend VERRADER!

Dus.. blij
Wim swingt als een trein... berichtRe: Hoe vervoer jij je spullen?
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 04/03/2004 16:08

Was aan een andere auto toe en heb toen maar meteen een stationwagon gekocht. Neerklapbare achterbank, dus ruimte zat. Spullen in grote gele verhuiskratten (ABS Plastic) zoals kabels, voetpedalen, snaren, adaptors en dat soort spul. Versterkers met wieltjes "met rem" in de auto. Gitaren (toen nog zes) in goed gecappitonneerde gigbag of hardshell case. Er een middagje voor uittrekken hoe je het beste en meest economisch kunt beladen (Denk ook even aan omhoog schijnende koplampen... Dan is het daarna een kwestie van een kwartiertje, twintig minuten laden indien alles meemoet. Daar kun je eventueel een groot plaid overheen doen zodat men (Het inbrekersgilde) niet kan zien wat er in zit. In ieder geval NOOIT de auto voor langere tijd onbeheerd achterlaten! Misschien overbodig, maar als je de auto aan het uitladen bent, iemand bij de auto laten wachten of iedere keer de klep dicht doen... Want ik ken verhalen! Alarm op de auto is dus ook nooit weg.
Voor mijn eigen gemak heb ik een onafhankelijk van het contact werkende t.l. buis in de laadruimte gebouwd. Soms ERG handig. Want we kenen allemaal die slecht verlichte achteringangen. Toch?

Tip 1: Paar van die (schuim) rubber matjes in de auto: erg handig.
Tip 2: Paar sjor-ogen en trekbandjes OF bagagenet in de auto: erg
handig. Voorkomt klapperen, dus schade.
Gepost door: Erik
Datum: 04/03/2004 17:07

Op m'n rug op de fiets blij

En als het echt nodig wordt dan flikker ik de hele zooi achterin onze BX (gaat best wat troep in).
Datum: 04/03/2004 17:16

Ja, ik moet het voorlopig ook nog doen met een hoes op m'n rug en een krakkemikkig fietske... Maar er komt een tijd dat dit wordt vervangen met een touringbus knipoog
Gepost door: Koen
Datum: 04/03/2004 19:15

naar Gent (zo'n 25 km): fiets (flightcase onder de arm), trein, tram, bus, te voet en ik ben er (repetitiekot, dus alle materiaal voorhanden)

naar mijn dorpje (zo'n 2 km): met de auto: versterker kan net in de koffer, flightcase op de achterbank en als het wat tegenzit ook nog de leadgitarist oppikken met gitaar en versterker.

ironisch, niet?
Datum: 04/03/2004 19:55

Daihatsu Cuore (nieuwe serie), bank naar voren anders past de spider 1x12 er niet in ghaha! tandpastagrijns
Datum: 04/03/2004 20:01

Erm.. ik vervoer mijn spullen niet *-)

Anywayz.. anders zal dat wel op mijn fietsje worden... Hij heet Henk blij

(Doopnaam is: "Henk, Joost, Rino, Melin, Gideon, Ottelien."knipoog
Datum: 04/03/2004 20:15

Een herenfiets dus koekoek!
Wim swingt als een trein... berichtRe: Hoe vervoer jij je spullen?
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 04/03/2004 21:13

Cuore..... Heeft mijn vrouw ook gehad. Pasten de spullen net niet (Gniffel, de gniffel) in.... knipoog
Gepost door: camps andries
Datum: 04/03/2004 21:18

met mun fietsken..
Datum: 04/03/2004 21:39

Nopes.. Tis wel een damesfiets...

Maar ik zeg altijd dat ik met "Henk" mee naar huis rijdt uit de stad.. vandaar... *-)
Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL berichtRe: Hoe vervoer jij je spullen?
Gepost door: Zjon
Datum: 05/03/2004 00:47

Cuore heb je altijd een rede voor een nieuwe auto

iemand nog in voor een mooie Jetta? waar een 4 x 12 met gemak in past? nogal blij
Gepost door: Paul
Datum: 05/03/2004 01:24

Ja met de bus in een flightcase en mijn versterkertje gewoon los. Die is er toch op gebouwd om zo vervoerd te worden... Mijn akkoestische gitaren vervoer ik altijd in een stoffen hoes. En mijn kabeltjes en andere rommel zitten in mijn rugzak. Lekker makkelijk...
Datum: 05/03/2004 08:56

John,

dit nix?

[www.autoonline.nl]

Martin
Datum: 05/03/2004 15:29

Stephanie Bakker schreef:

> Nopes.. Tis wel een damesfiets...
>
> Maar ik zeg altijd dat ik met "Henk" mee naar huis rijdt uit de
> stad.. vandaar... *-)

ROTFL
Datum: 05/03/2004 15:57

Muahah.. Ik kan best wel grappig zijn soms.. .*gooit haar naar achter..*

[ En dat gaat nogal moeilijk aangeizen het gevlochten is en al naar achter hangt :S]
Gepost door: paul weekers
Datum: 07/03/2004 04:24

Ikke , alles in cases
Achter in de lease bak, vriendjes ophalen en gassen......
bij optredens.......bus (Groooooooooooot) van de zaak, ikke heen rijden, drinken, drinken .........enne meer drinken..........enne toetesenhoer rijdt trug......

hehehehe
droom berichtRe: Hoe vervoer jij je spullen?
Gepost door: Joris
Datum: 09/03/2004 13:56

klein optreden: bergklimrugzak (zon 60 literding) op mn rug voor mn gt-6, mn kabels en alle andere zooi, en mn gitaar er half over 1 schouder naast
groot optreden, versterker mee (25 kilo, stom ***ding) achter in de auto en de 2 tassen dr ergens naast
Datum: 13/03/2004 17:52

"Vroegah" had ik alles geflightcased. Grootste nadeel is dat het allemaal groot en loodzwaar wordt. Als je alles dan ook nog eens in je eigen auto vervoert beschadigde de auto sneller dan de spullen.
Dus ik ben van de cases afgestapt. Als we moeten optreden neemt ieder zijn eigen spullen mee. Geen bus of zo.
Voor mijn 4x12's gebruik ik gewoon stevige Koch hoezen, ook de topjes voorzien van hoezen. Als het echt nodig is heb ik nog wel twee casejes staan voor de topjes. Snoeren e.d. gewoon in zo'n aluminium koffertje. Als auto heb ik een Peugeot 307 SW. Wat een ruimte. Alle spullen achterin, kinderen en vrouw kunnen ook nog mee. Vrouw MOET mee want ze is onze zangeres. Gitaren gaan bij repeteren in gigbags, met optredens in flightcase en hardcase.
Mijn effecten en wireless heb ik wel in een 19" flightcase zitten maar heb ik speciaal wat ondieper laten maken, scheelt ook weer ruimte en gewicht.
Ik heb niet de ambitie om veel op te treden dus ik vind het wel prima zo, geen gezeul meer met zware cases e.d.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen