Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
Wim swingt als een trein... berichtVreemde zaken...
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 05/03/2004 20:23

Omdat iedereen wel eens vreemde, leuke, gekke, gevaarlijke situaties meemaakt:
Vertel de leukste en gekste dingen die je wel eens op het podium (Of tijdens repetities of onderweg naar) hebt meegemaakt. Ik bedoel iets in de zin van: door het podium gezakt tijdens een optreden, auto in de fik op weg naar een optreden, een oude vrouw komt vragen of ze de zanger naar huis mag brengen, iemand uit het publiek gooit een grote asbak door het drumstel, noem maar op. Ik ben benieuwd... zwaaiend
berichtRe: Vreemde zaken...
Gepost door: Richard
Datum: 05/03/2004 20:39

Rare en vreemde zaken
Optreden op een studentenfeest in Utrecht.
Staan er ineens twee gasten met honkbalknuppels voor het podium met de mededeling dat ze alles in elkaar rammen als ze een foute noot horen. Dat was even slikkenbang .
Zo ook een optreden met onze geflipte zanger die aan het publiek vraagt of er ook muzikanten in de zaal zijn.
Na de nodige ja's en hier's zegt hij doodleuk "o.k. dan doen we het nog n keer voor".geschokt(we stonden meteen weer op scherp....oef)
En ooit een keer een schuifdeur van een gehuurde bus uit het railtje laten donderen op een parkeerplaats langs de snelweg (de drummer moest zo nodig plassen ha, haROTFL)
Je maakt wat mee als muzikant.
Ze zouden er een boek over kunnen schrijven

Gepost door: Yoni
Datum: 05/03/2004 21:34

Ik vond het al vreemd zat dat ik bij de eerste bandoefening met de nieuwe gitarist ff een lekker biertje toegereikt kreeg.. heel erg blij
Gepost door: Steef
Datum: 05/03/2004 21:55

Nou... Ik zit verder niet in een band ofzo,maar met de muzical met school was ik eens eigenlijk heel erg ziek, maar ik kon het gewoon NIET missen, want we hadden nog maar 2 weken.

Neej inderdaad. :|

In Grease zit toch ook een stukje met een danswedstrijd? Weet je daar het einde nog van? "Blue moon..." Nou... Het was de bedoeling dat ze alleen zouden gaan moonen op de voorstelling, maar neej hoor.. Zit ik daar ALLEEN te kijken naar de repetitie, staan er 6 jongens met hun blote kont naar me toegericht.. ROTFL

Of zoiets als "iedereen doet het dansje fout, en ik doe het goed.. maar ik sta jammergenoeg vooraan dus ik ben de lul..." Jah.. da's kut.

Erm.. Jah :S
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 05/03/2004 22:19

He Richard...wat deden jullie toen, toen die gasten met die honkbalknuppels dat zeiden..?
Gepost door: wietse
Datum: 05/03/2004 22:59

veel meegemaakt in al die jaren nog nooit gedonder ofzo maar wel veel gelachen.
speelden een keer op een harley feest zijn we opeens de zanger kwijt, hij was door het podium gezakt tijdens z'n capriolen.
even later stonden er een paar harleys een burnout te maken midden in de feesttent.
al een keer een brooddronken gast de hele avond op het podium gehad, hij zong mee in een dichtgedraaide microfoon.
onze drummer donderde ook een keer van het podium af, hij zou z'n krukje wat verschuiven maar daar hield het podium op zie je opeens een lange slungel met z'n benen omhoog achterovervallen, effe een pauze ingelast toen.
en als er opeens een groep van 5 man hun broek laten zakken en met hun blote reet naar het podium gaan staan kijk je ook wel effe vreemd.
wat ik ook nooit weer vergeet was na een optreden op een tuinfeest draaien daar de weg op zien opeens een witte vlek midden op de weg ,zit er zo'n dronken dropje midden op de weg te schijten.
daar waren 300 bezoekers en iets van 40 vaten bier waren er doorheen gegaan 1 gulden voor een biertje, ben later ook nooit weer ergens geweest waar zo gezopen werd.
maar pas op voor hells angels feestjes , de gin house blues band stond enige jaren geleden op zo'n feest te spelen ,om een uur of 2 wilden ze ophouden met spelen maar dat mocht niet , want dan werden ze wel effe verbouwd.
om 5 uur komt n van de bazen weer terug op het feest en ziet tot zijn verbazing de band nog helemaal afgepeigerd staan spelen.
vraagt wat ze hier nog doen , na uitleg scheldt hij de andere angels de huid helemaal vol en toen mochten ze weg ,welmet een dikke fooi , maar die jongens willen nooit weer op een hells angels feest spelen.
Gepost door: Robvp
Datum: 06/03/2004 08:30

Slechtse moment:

Dit werd ons bij ons allereerste optreden verteld:
'jullie hebben een 'gig' om 23:30 als de vereniging klaar is met vergaderen'

Uiteindelijk konden we om 2:00 opdraven!! al die tijd netjes gewacht met onze consumptiebonnen, al die tijd zenuwachtig wachten. De vergadering was wat uitgelopen...

Mooiste moment(en):

Optreden met klassiek gitaar en fluit in landgoed Beeckestijn. Zwart witte marmeren vloer, Bloemendaalse clientele (jaguars / mercedes etc.) Tussendoor kregen we van de hele aardige beheerders een prive rondgang waarbij we ook op 'voor publiek verboden' plekken konden kijken. Sindsdien weet ik waar ik wil wonen!

Andere mooiste moment.. een mooie vrouwelijke fan die je na het optreden aanschiet (slechts 1 keer gebeurd in mijn gehele carriere dus als je daarom gitaarspeelt kun je beter een andere hobby zoeken (bv. masseren?) blij
Gepost door: Wout Standaert
Datum: 06/03/2004 11:16

pfffff, ik wou dat we een beetje vertrokken geraakte met onze band dat we ook zo'n dingen konden beleven (de grappige althans)

wij zitten in de kelder van onze drummer met twee versterkers en een muziekinstallatie op n stekker dus het ergste wat we al hebben gehad was kortsluiting verward niet echt iets om paf van te staan dus (we waren wl alleen thuis... woooh, spooky! tong uit de mond grijns)
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 06/03/2004 12:43

De versterkers in de paardentrailer, naast de paarden in het hooi moeten laden knipoog
Datum: 06/03/2004 12:59

Wat die lui met die honkbalknuppels betreft,
Microfoonstandaards hebben vaak een behoorlijke klomp ijzer op de voet zitten dus wij zeiden tegen elkaar: de eerste de beste die zijn honkbalknuppel omhoog heft, krijgt een mic stand tussen z'n tandennogal blij. Gelukkig is dit niet gebeurt want die twee gasten waren behoorlijk dronken en taaiden na 1 nummer af (achteromkijkend en roepend dat ze het maar tering herrie vonden middelvinger
Maar je schrikt wel hoor! (trillende knieen dus)
Gepost door: Marcel Wiegers
Datum: 06/03/2004 17:22

Ehm, ooit voor een optreden, ik stond effe te wateren, begint er een goser irritant te doen en te dreigen enzo, gelukkig was me andere bandlid er snel bij en werd de eigenaar van de tent ingelicht.

Andere keer (op een schoolfeest) wij spelen en soms spring ik wel es van het podium af om lekker mee te kunnen dansen (met gitaar jaja tandpastagrijns ) deze keer dus ook, ik wil weer het podium op, met 1 knie erop, klampt een grietje zich vast aan me andere been en ik glij zo op me muil :ouch:

En ooit een keer toen we nog Blue Monday van New Order speelden, spontaan de computer in een loop gezet, gitaren uitgeplugd en achter het podium 5 minuten een biertje gedronken en daarna weer verder gegaan, publiek vond het wel gaaf geloof ik.
Gepost door: Javaca
Datum: 06/03/2004 19:53

Mooi moment: Tijdens een nummer van instrument gewisseld met de bassist en gewoon doorgegaan duivelse grijns. (Dankzij hele goeie drumsolo)

Verder ook eens iemand die heel erg irritant stond te doen tijdens het spelen met de kop van m'n Squier een klap voor z'n harses gegeven. (Geeft een leuke rij met blauwe plekken op de kaak)

Bericht bewerkt (06-03-2004 19:55)

Save a tree, eat a beaver...
Gepost door: Yoni
Datum: 06/03/2004 20:03

Of je bassist voor een optreden steken met de (scherpe) kop van je gitaar knipoog

Vond ie dacht ik niet zo leuk tong uit de mond grijns

Bericht bewerkt (06-03-2004 20:03)
Gepost door: Marcel Wiegers
Datum: 06/03/2004 20:25

Andersom stond ik es een keer vooraan bij een optreden van Claw Boys Claw, die gitarist stapt naar voren en soleert vlak voor m'n neus. Ik met me dronken harses uit m'n dak en probeer z'n snaren aan te raken met uitgestrekte armen, geeft ie me toch een schop tegen m'n borst met z'n puntschoen. :mad:

Maar begrijpelijk, ik zou het ook niet echt op prijs stellen tandpastagrijns
Gepost door: Koen
Datum: 07/03/2004 12:56

Bedrijfsfeest van een niet nader genoemd automerk (het begin met O en eindigt op pel): we waren Sex Machine aan 't spelen, er werd lustig geshaked en opeens viel er een dronken al wat oudere directiesecretaresse pardoes op haar stevige zitvlak. Met vereende krachten rechtgetrokken door haar collega's, duurde het geen halve minuut voordat ze er weer lag. Opnieuw rechtgetrokken, want zelf kon ze niet meer opstaan, en toen zagen we dat ze in haar broek gepist had. Dat had ze zelf niet gemerkt, want ze is het hele nummer blijven doordansen. Nadien hebben we haar een half uurtje niet gezien, verdwenen in de toiletten waarschijnlijk.

Verder ooit eens bij het laatste akkoord van de avond een snaar afgespeeld nogal blij
Wantijpop 2013 berichtRe: Vreemde zaken...
Gepost door: Jeroen
Datum: 07/03/2004 22:26

Onze drummer deed vandaag net zoiets. Tijdens het allerlaatste nummer van de repetities (Robbie Williams - Let me Entertain You, voor ons systematisch een lekker afreageernummer waarop we helemaal los gaan en ons de tering rammen en soleren) sloeg hij een drumstok doormidden tijdens n van zijn laatste klappen.
Datum: 07/03/2004 22:33

Als het tijdens een optreden is: Drumstok in het publiek gooien. headbangend
Datum: 07/03/2004 22:47

Haha, de afgebroken helft vloog ver genoeg door de oefenruimte om op het podium het publiek gehaald te hebben. Hij mepte best hard, klaarblijkelijk... tong uit de mond grijns
Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL berichtRe: Vreemde zaken...
Gepost door: Zjon
Datum: 08/03/2004 14:36

Ik speelde met carnaval, op een dinsdag (daarom kon ik niet komen Richard nogal blij ) en een foutief geklede sniekklaas (sinterklaas) klom het podium op, om vervolgens achter de drummer te gaan staan, en z'n bek 5 x volpropte met popcorn!!!!!

En vervolgens liep er een oosterijkse Heidi met korte rok etc, een spekje uitdelen. Helaas pindakaas moest ik die persoonlijk tussen haar delecotee vandaan vissen tandpastagrijns

Als een kroket: rauw van buiten, zacht van binnen! LOL
Datum: 08/03/2004 14:57

"Helaas pindakaas"... Neej.. spekje toch? verward
Gepost door: Paul
Datum: 08/03/2004 17:56

Ik heb het een keer meegemaakt dat ik mijn gitaar was vergeten voor een optreden... moest ik op een rechtshandige spelen... :-S
Datum: 08/03/2004 18:54

:| Da's handig...

Of zoiets als: Je hebt 30 seconden om je om te kleden en het toneel weer op te rennen. En dan kom je erachter dat je je schoenen niet uitkrijgt, en je een strakke broek erover aan moet... Wat doe je dan?

Gewoon proberen, zodat die broek BIJNA uitscheurt :P
Datum: 08/03/2004 20:44

Wat dacht je van deze!!

Tijdens een optreden van een bandje (weet echt niet meer wie, waar en wanneer)liet de bassist blijkbaar een windje.
Alle andere muzikanten stonden meteen 3 meter bij hem vandaan.
Na een paar minuten gebeurde het nog een keer (de lucht was inmiddels erg "zwaar" geworden) maar toen ontstond er een bruine vlek in de gebleekte spijkerbroek.geschokt
De arme vent had waarschijnlijk de ziekte van Le Mans (racekak) ROTFL

Datum: 08/03/2004 20:47

Haha, racekak blij. Je kent wel die Eastpak-rugzakken toch? Veel mensen maken van die E een F, of een L, met typp-ex of een zwarte stift. Ik heb er dus een paar jaar geleden racekak van gemaakt, en ben nog altijd de enige geloof ik tong uit de mond grijns
Datum: 08/03/2004 21:07

Weleens meegemaakt dat de zangeres van een band ongesteld was tijdens een optreden.
De rest kun je raden...
Datum: 08/03/2004 21:26

Ook een zware lucht?
Datum: 09/03/2004 11:15

Ghaha, gatver!

Anyway.. Mijn Eastpak heet ook nog steeds Eastpak... Al is het niet te zien dat ie origineel lichtblauw was mekkerend

[ En die mekkerend staat er eigenlijk alleen maar bij omdat die smiley zo leuk is :P ]

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen