Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
berichtLogic Audio
Gepost door: Richard
Datum: 06/03/2004 22:38

Oproepje,

Wie heeft er kennis en ervaringen met Logic audio 4.8 (windows)
en wil deze kennis met mij delen ?
Regio Noord en zuid holland.

Richard
berichtRe: Logic Audio
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 07/03/2004 19:50

Nou, ik kan je er niet mee helpen. Wel weet ik dat Deliverance en Damnation van Opeth ermee zijn opgenomen/bewerkt, dus het is wel kwaliteit!
Maar daar was je zelf vast al wel achter blij
Gepost door: Yoni
Datum: 07/03/2004 20:28

Kom jij wel uit noord of zuid holland? Anders mag je hem helemaal niet helpen! belerend
Datum: 07/03/2004 21:11

Inderdaad Robbert, Het is echt een superprogrammaheel erg blij.
Ik heb sinds kort een Terratec EWS88MT kaart aangeschaft (via onze drummer)waarmee ons eigen album is opgenomen en afgemixed.
Logic Audio is samen met Pro Tools de standaard voor Harddisk recording.
Ik heb alleen wat problemen met MIDI (tja, je bent gitarist he),maar ik kom er wel uit.
Tnx anyway
Gepost door: Robvp
Datum: 09/03/2004 07:52

Richard,

als je uit de buurt van Haarlem komt zijn er misschien wel cursussen in het Muzenhuis? Ik weet dat daar vroeger ook cursussen digitale audiobewerking waren. Wellicht staat er wat op hun website.

ps. treden jullie wel eens op in het Patronaat of omgeving? Ik vind jullie muzikale instelling -die ik op de website terugvind- erg aanstekelijk en wil jullie wel eens live zien.
Datum: 09/03/2004 20:24

Beste Rob,

We zijn bezig met een boekingskantoor en die in onderhandeling met het Patronaat, P60, De boerderij, Lowlands en Noorderslag.
Ik weet nog niet wanneer, maar dat wordt binnenkort bekend gemaakt via de website.
Het Muzenhuis is inderdaad geen gek idee.
Ik ga straks even op de website kijken.

Richard
Datum: 09/03/2004 20:54

Ok Rob,
Dit zijn de prijzen voor een jaar cursus (1x per week 1 uur)Groepsles 538,- of 9 termijnen van 61,89
(inclusief 19% BTW)
Individuele les 686,- (of 9 termijnen van 78,33).

Da's geen kattepis zeg!geschokt
(overigens niet bij het Muzenhuis, maar bij MZK (muziekcentrum zuid kennemerland))

Bericht bewerkt (09-03-2004 20:54)
Wantijpop 2013 berichtRe: Logic Audio
Gepost door: Jeroen
Datum: 09/03/2004 21:57

Hee, De Boerderij is hier niet ver vandaan, iets meer dan een kwartier rijden heel erg blij
Gepost door: Rik Wanders
Datum: 10/03/2004 21:38

les in logic?

Je moet er gewoon je gang mee gaan en rommelen, ik weet niet precies hoe ver je ben, maar laat ik het zo zeggen:

Je moet eerst je drivers van je geluidskaart instellen. Dat door je bij 'preferances', je vindt het wel.

Als alles goed moet je het volgende doen: dubbelklik op een audiotrack, dan krijg je de mixer. Je ziet bij track 1 staan:
- input 1
- output 1-2
en bij track 2:
- input 2
- output 1-2
d8 ik tenminste. Door dubbelklik met je muis er op kan je dat verranderen, je zorgt dat track 1 geen output meer heeft en track 2 geen input. Dan sluit je je gitaar of wat dan ook aan op de line in of mic. in van je computer, je speelt wat en kijkt hoe ver 't metertje uitslaat. Alsie niet uitslaat is er vast wat mis gegaan. Of de mixer van je computer staat raar.

Je gaat dus naar de mixer van je computer, ook als de meter te ver of niet ver genoeg uitslaat. De mixer van je computer vindt je door op 't boxje rechtsonder dubbel te klikken. Dan 'eigenschappen' en dan opnemen. Dan moet je de line in of mic. in (degene waar je gitaar of wat dan ook in zit) selecteren en harder/zacther zetten. Er is ook een totaalvolume die een rol speeld.

Als het je lukt de meter uit te slaan kan je gaan opnemen. Klik de mixer van logic weg. Dan krijg je weer de arange window als 't goed is. Als 't niet goed is moet je ff naar 'window' en dan arange aan klikken.

Er is ook een window met play/pauze/record enz. Als die weg is vind je 'm ook bij 'window'. Je drukt dan op 'record' en er gaat misschien een metronoom irritant zitten tikken. Die kan je wel uitzetten maargoed: eerst opnemen: speel wat rare rifjes en druk op stop (spatie). Ga met die lijn wat terug (home) en druk weer op de spatie om 'm af te spelen. Je hoort niks he?

Dat komt omdat hij nog op track 1 staat, en die heeft geen output, verschuif 'm naar track 2 en speel 't af. Ik hoop dat je 't kan horen.

De rest komt vanzelf, het begin is het moeilijkst
Gepost door: Robvp
Datum: 11/03/2004 08:07

wat een prijzen zeg!!

ik weet overigens wel dat er voor Cubase SX een instructie CD bestaat met 'full screen' video die vrijwel alles behandelt. Misschien is er ook zoiets voor Logic?

Ik houd jullie website in de gaten! Succes met de onderhandelingen blij
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 11/03/2004 14:59

Ach alle cursussen zijn duur. Ik heb er ervaring mee knipoog
Datum: 12/03/2004 16:44

Thnx voor de uitleg Rik.
Ik was inderdaad al een eind op weg maar je gaf wel een paar goede hints.
Ik ga zeker op zoek naar een video over het gebruik van logic.
En inderdaad is het aanrommelen de beste manier om achter alle features te komen.(en dat zijn er nogal wat!!!)

Richard

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen