Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
Pagina's: Vorige Eerste... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 Volgende Huidige pagina: 154 van 156
berichtschouderophalend Re: Wist u dat?
Gepost door: JanVrm
Datum: 09/10/2013 11:08

Waarom trouwens een Petrucci erbij nemen als je al een Luke hebt?
En je hebt toch nog ook steeds die Ibanez JS-??? waar je toch erg tevreden over was?

Dat GAS is maar een vervelende ziekte hoor. Ik merk dat vooral het niet druk is op het werk en je naar gitaarfora "vlucht" en al die HNGD's ziet:..."oh die wil ik ook".
Maar ik weet nu: ik heb er zat! Gewoon meer tijd besteden aan gitaar spelen zelf, met name dingen uitzoeken die je nog niet eerder speelde, geeft eigenlijk veel meer voldoening.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 09/10/2013 12:03

Ja Jan, je moet niet iedere keer gelijk gaan hebben, dat wordt een beetje eentonig.

Maar om je vraag te beantwoorden; mijn Luke is echt een te gekke gitaar. Ik heb die gitaar nu precies 10 jaar en ik weet al vanaf het begin dat dit een gitaar is die ik nooit zal verkopen. En dat is niet alleen vanuit de rationele benadering dat het gewoon een hele fijne, lichte en veelzijdige gitaar is. Ik weet dat het enorm homofiel en sentimenteel klinkt maar ik heb iets met dat stuk hout. Inmiddels is er al redelijk wat gekomen en gegaan maar die Luke is altijd gebleven en ik kan me vandaag de dag ook niet voorstellen dat ik 'm ooit weg zou doen.

Naast die Luke is er wel het eea gebeurd maar onder aan de streep zijn dat altijd gitaren geweest die ik voor minimaal hetzelfde geld heb kunnen verkopen dan dat ik ze heb aangekocht. En uiteindelijk levert dat een steeds beter beeld op van wat ik zoek voor mijn collectie. Dat hoeft geen collectie te zijn van tig gitaren zoals ik soms op in de profielen hier of elders tegen kom, maar gewoon een stuk of 3 gitaren toppers waar ik echt iets mee heb.

Neem nu bijvoorbeeld mijn laatste nieuwe, de JS Custom die ik voor een belachelijke prijs kon kopen. Speelt goed, fijne hals, licht, twee te splitten humbuckers en een tremolo. Een hele goede gitaar om naast m'n Luke te hebben als backup en omdat ik graag iets heb met een humbucker in de brug.

Maargoed, er is ook nog wel wat op aan te merken. De sound mag van mij wel wat organischer, ik vind 'm vrij uitstralingsloos en Ibanez heeft wmb toch een beetje een cheap-ass imago (de statuskoper zit trouwens gewoon aan de rationele kant van de aankoopmotieven hoor jongens grinnikend).

Een hoop van wat ik miste in die Ibanez zag ik wel terug in die Petrucci maar die blijkt het om andere redenen weer niet te zijn. Maar gelukkig zijn er nog genoeg alternatieve zoals bijvoorbeeld een Luke III.
Ondertussen ben ik ook al jaren verliefd op een Les Paul en denk ook dat dat door de vaste brug (wat flexibeler voor stemmingswisselingen) en totaal andere bouw een goede aanvulling is.

Ik snap dat al die inkopen en verkopen soms een andere indruk wekken maar er ik zie wel dat ik door de jaren heen steeds dichter mij mijn ideale rig uitkom. En uiteindelijk gaat het niet alleen om de eindbestemming maar ook om te weg er naartoe toch. En internet afspeuren, gitaren kopen, bespelen en daar weer van leren is voor mij ook gewoon een deel van mijn hobby.

Uiteindelijk hoop ik met een stuk of 3 toppers te zitten waar ik hetzelfde gevoel bij heb als bij mijn Luke en dan net al jij zeg; ik heb er zat!

En kunnen we nu weer iemand af gaan zeiken??? Het lijkt hier godverdomme wel het forum van de Libelle!

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 09/10/2013 13:00

Wat je zegt van die Ibanez: zo heb ik het ook ervaren in een winkel. Speelt allemaal prima maar heel dun geluid. In feite heeft Joe Satriani ook best een dun geluid, al maakt wat in zijn vingers zit ongeveer alles goed. Ik zou hem wel eens op een andere gitaar willen bezig zien.

Ik had bijna ook zo'n Ibanez JS gekocht, maar toch blij dat ik het niet gedaan heb (advies van Angelo, thx). Als backup gitaar heb ik een budget gekocht: PRS SE Custom 24, die op de repetities vanwege het gewicht mijn Les Paul vervangt en die gitaar bevalt me echt super. Kun je nagaan hoe goed de "echte" USA versie wel niet moet zijn. Beetje wennen aan de brede hals maar zo is mijn strat ook weer veel anders dan de PRS en de Gibson: sommige gitaristen zeiken daar echt teveel over, je moet toch overal op kunnen spelen?
Behalve zo'n dikke weipaal-hals van een oude Telecaster, daar moet je dan van houden.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 09/10/2013 14:08

Dun geluid dun geluid, laat je oren uitspuit!!! Grrrrrmbl

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 09/10/2013 14:12

Krijg jij Ibby-doekoe Fuckadelic?
Datum: 09/10/2013 14:17

Nee, ik ben gewoon een konklijke provocatieve aarsopening.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Da Vinci
Datum: 09/10/2013 14:19

Dun is ook niet het woord wat ik zou kiezen. Het is lastig te omschrijven... Ik heb het idee dat het geluid vooral voortkomt uit opgefokte elementen en is wat te direct en lijkt daardoor onnatuurlijk. Voor solo's met veel gain wel prima, dus snap het voor Satch wel. Maar voor wat relaxer slagwerk wat lekker in de mix moet liggen een beetje lastig te vormen.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 09/10/2013 14:21

Onzin onzin onzin!!! Ga je mond spoelen! Ga s stappen in G13th00rn!!!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 09/10/2013 14:21

Quote:
FUnkadelic

knipoog

Had je toch hoger zitten dan die stinklimbo. But you can get same treatment if you want. knipoog
Gepost door: Zilty
Datum: 09/10/2013 17:09

He, ik laat me graag uitdagen, ik ben geen uitdager. <aar ik kan ook wel twee opa's aan hoor, no prob. Wat gaan jullie doen dan? Over me heen rijden met je rollator? tandpastagrijns

knipoog

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 09/10/2013 17:41

Quote:
JanVrm

Wat je zegt van die Ibanez: zo heb ik het ook ervaren in een winkel. Speelt allemaal prima maar heel dun geluid. In feite heeft Joe Satriani ook best een dun geluid, al maakt wat in zijn vingers zit ongeveer alles goed. Ik zou hem wel eens op een andere gitaar willen bezig zien.

Ik had bijna ook zo'n Ibanez JS gekocht, maar toch blij dat ik het niet gedaan heb (advies van Angelo, thx). Als backup gitaar heb ik een budget gekocht: PRS SE Custom 24, die op de repetities vanwege het gewicht mijn Les Paul vervangt en die gitaar bevalt me echt super. Kun je nagaan hoe goed de "echte" USA versie wel niet moet zijn. Beetje wennen aan de brede hals maar zo is mijn strat ook weer veel anders dan de PRS en de Gibson: sommige gitaristen zeiken daar echt teveel over, je moet toch overal op kunnen spelen?
Behalve zo'n dikke weipaal-hals van een oude Telecaster, daar moet je dan van houden.

Ook naar beter horen en kpoop een Gibson dude

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Datum: 09/10/2013 17:43

Quote:
Nico

Ik ooit (veel) gezoend heb in Giethoorn...?

Met een koe neem ik aan

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Datum: 09/10/2013 17:53

Quote:
JanVrm

FUnkadelic
knipoog

Had je toch hoger zitten dan die stinklimbo. But you can get same treatment if you want. knipoog
He gaan we Chinglish spreken? I want same treatment!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 09/10/2013 18:03

Quote:
"Kees Vlees"

Nico
Ik ooit (veel) gezoend heb in Giethoorn...?

Met een koe neem ik aan

Verdomd Kees, ik moet toegeven dat ik in de lach schoot, lul die je bent. ROTFL
Ook nog foutloos getypt enzo...gekker mot 't nie worde!
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 09/10/2013 19:00

hetzelfde hier.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 10/10/2013 14:39

Een gav dudes.

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Datum: 11/10/2013 18:38

you tube

willie nelson and steven tyler met once is enough
Biek, wat een artiesten

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Datum: 11/10/2013 18:39

zowiezo een bieke frontman die Steven

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Datum: 23/10/2013 17:52

Mijn zus wat minder buus wordt.
Heeft vast niks te maken mei de donatie van een Epiphone Texas.

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Gepost door: R'Oha
Datum: 24/10/2013 09:13

Buus?

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Gepost door: bas
Datum: 24/10/2013 11:20

buus ja...
als in het spreekwoord

'je meugt de kloet niet over een bieke buus jagen'

lijkt me duidelijk toch

[www.hetdok.com]
Gepost door: R'Oha
Datum: 24/10/2013 14:25

Ja, top duim omhoog Bas, zeer verhelderend. verward

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Gepost door: Outrage
Datum: 24/10/2013 22:38

... we hier een Vlaand'renland tegenwoordig ook een Albert Hein hebben?
... het heerlijk toeven is tussen de vla, rookworst en pepernoten?
... Nederland dan weer blijkt te vallen voor het Belgische Hermitage?

Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen.
Datum: 25/10/2013 16:38

Quote:
Outrage

nu nog een Mac, nee met die hamburgers.

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Gepost door: Outrage
Datum: 25/10/2013 22:40

Quote:
"Kees Vlees"

Outrage

nu nog een Mac, nee met die hamburgers.

... we die ook al hadden? Wereldwijd gestandaardiseerd voedsel, beschaving is ook in Belgi aanbeland!

Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen.
Gepost door: Angelo
Datum: 28/10/2013 18:44

-Er vanacht voor de 4de keer in 2 jaar tijd bij mij is ingebroken (en een keer een splinternieuwe kia picanto gejat)
- ik ben gestopt met fastfood eten
- mensen hier nu al met carnavals seizoen beginnen (ja seizoen noemen ze et hier)en zwarte mensen zich wit schminken, dat zwaar rassistisch is, en dus vind dat carnaval verboden moet worden.

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 29/10/2013 21:58

Fastfood? Prima hoor
Het lukt me toch noit om vegatarisch te blijven, dat heb ik opgegeven.

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Datum: 05/11/2013 12:35

Ik gisteren in 013 was
The Cult daar een zeer gers concert gaf
Ook weer met GLP obrr onder meer een Marshallllllllllll.ooh wat gaaf.

Inh et voorpogramma een stel Jspanners net ee georgsniseere herrie lleuke show, live leuk, zal op cd minder zijn

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Gepost door: Eric
Datum: 05/11/2013 16:53

....ik vorig jaar bij the Cult ben weggelopen vanwege hun schofterige houding naar het publiek? Wat een arrogante zakken zijn dat zeg!
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 05/11/2013 19:41

spuugde ze?

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Pagina's: Vorige Eerste... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 Volgende Huidige pagina: 154 van 156

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen