Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
Pagina's: 1 2 3 4 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 4
berichtgitaarnet.nl
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 13/05/2010 09:59

Ligt het aan mij (dat kan natuurlijk best) of is gitaarnet.nl een erg onoverzichtelijke en woest omslachtige site? Met regeltjes en berispingen alsof je kleutertje bent en je mag maar 1x per minuut een zoekopdracht doen!!
Ik blijf in ieder geval hier. Prima forum! Hou vol!
berichtRe: gitaarnet.nl
Datum: 13/05/2010 10:20

Ik heb inmiddels een berisping voor het zwart maken van HAAR Guitarsgrinnikend, verder, prima site om info vandaan te halen, verder niets..
Julien berichtRe: gitaarnet.nl
Gepost door: Julien
Datum: 13/05/2010 10:33

Waarom zou je HAAR gitaren zwartmaken, dat zijn echt hele goede gitaren !!!
Datum: 13/05/2010 10:49

Mwoa, raar verhaal, volgens de gitaarnetters was het zwart maken, HOPPA, 3 strafpuntenbezorgd
Gepost door: Enzo
Datum: 13/05/2010 10:54

Daar kom je dan na vier jaar best wel laat achter...
Datum: 13/05/2010 12:25

Gitaarnet.nl is gewoon een collegasite; niets meer of minder. Ik vind de layout niet erg overzichtelijk en zij modereren wat strakker. Maar als ik de reacties in de topics daar lees is dat af en toe ook wel nodig.

Verder zijn zij gesponsord dus financieel zit het wat anders in elkaar (gitaar.net is toch vooral heel veel tijd van Maurice met af en toe een financiŽle bijdrage van een lid).

Een paar jaar geleden las ik hier ergens dat gitaarnet.nl vooral door wat meer gevorderde gitaristen werd bezocht en gitaar.net door beginners en laatst las ik weer precies het omgekeerde. Het hangt vooral af van de mensen die er komen en hoe er gemodereerd wordt hoe een forum zich ontwikkelt. Veel mensen die hier lid zijn zijn daar ook lid. Ik denk dat het ene je beter ligt of het andere; geen kwestie van 'beter' of 'slechter'.

@Roel: als jij hier Haar gitaren had zwartgemaakt had je dat ook strafpunten opgeleverd, want je hebt er geen je speelt er op geen en je kunt er ook geen uitgebreide ervaring mee hebben. En wat op internet staat gaat er niet meer af. In het verleden is hier ook weleens ingegrepen omdat een winkel finaal werd afgekraakt door een nOOb.

@Jeroen: goed om te horen.
Datum: 13/05/2010 13:07

Ik vind het gitaarnet forum ook een goed forum, net als dit forum. Gitaarnet is groter qua aantal leden, topics en post dus het is ook een bron van informatie. Ik ben afgelopen februari naar een jaarlijkse meeting van hun geweest en dit beviel zeer goed, erg aardige luitjes die vaak een behoorlijk deuntje konden spelen. Gitaar.net is een iets kleiner en naar mijn gevoel/idee iets gemoedelijker. Ik bezoek beide fora met plezier. De reden dat ik mee eerst hier aangemeld heb, voordat ik lid was van het andere forum, was simpelweg omdat ik eerst dit forum ontdekt had. Later ben ik ook meegaan lezen op gitaarnet.nl en daarna aangemeld.

Ik vind de lay-out van gitaarnet.nl overzichtelijk. Alles is verdeelt in verschillende categorieŽn en subcategorieŽn. In tegenstelling tot dit forum, maar dat is hier ook minder nodig omdat het forum een stuk kleiner is. Bovendien hebben wij een prima zoekfunctie! Die goed zijn werk doet als je iets moet hebben.
Gepost door: Angelo
Datum: 13/05/2010 13:20

Elke site die Roel strafpunten geeft is duim omhoogduim omhoogduim omhoog

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 13/05/2010 13:25

Musicman heeft mijn gitaar ook zwart gemaakt!
Datum: 13/05/2010 13:38

Het is waar. Qua info vind je daar prima wat je zoekt. Net als hier. Ben alleen beetje verbolgen over het feit dat ik in al mijn onschuld iets te koop wilde aanbieden, wat dan weer niet mag en waar je dan weer ergens anders een nieuw profiel voor moet aanmaken. Dat vind ik allemaal gedoe. Hou niet van gedoe. Gesponsord klinkt als gesubsidieerd en dat klinkt als ambtenaren en dat gevoel kreeg ik er ook een beetje bij. Maar ik ben weer wat afgekoeld. Maar .net blijft mijn favoriet. Ik hou van overzicht en gemak. Iemand nog pickups kopen? blij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2010 13:39 door Jeroen.
Datum: 13/05/2010 13:41

Quote:
Jeroen

Iemand nog pickups kopen? blij

Hallo, dat gaat niet zo, he! Wel even een nieuw profiel aanmaken. cool
Datum: 13/05/2010 13:42

O ja. Ok, komt' ie:
Ik ben Jeroen uit Rotterdam. Iemand nog pickups kopen?
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 13/05/2010 14:21

Quote:
Marcel

Bovendien hebben wij een prima zoekfunctie!

Kijk, dat stukje met "hebben wij" geeft mooi aan wat ik zelf het belangrijkste vind voor Gitaar.net: het feit dat we hier samen iets van maken. Ik hoop dat je gebruik van dat woord ook betekent dat je Gitaar.net ziet als "van ons" en niet "van Maurice".

Ik denk dat het grote onderliggende verschil is dat Gitaar.net voor mij puur hobby is en dat de collega's van Gitaarnet.nl vanaf het begin een commerciŽle inslag hebben gehad. Dat betekent onder andere dat ik eigenlijk geen drol aan marketing doe om mensen naar de site te lokken. Verder heb ik wel wat advertenties staan, maar die ben ik liever kwijt dan rijk. In de nieuwe versie van de site zul je die dan ook niet meer tegenkomen. Hooguit misschien voor anonieme bezoekers, her en der verspreid.

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Datum: 13/05/2010 14:29

Quote:
"Maurice Makaay"

Verder heb ik wel wat advertenties staan, maar die ben ik liever kwijt dan rijk. In de nieuwe versie van de site zul je die dan ook niet meer tegenkomen. Hooguit misschien voor anonieme bezoekers, her en der verspreid.

Advertenties?? is me echt nog nooit opgevallen.. waar dan?!
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 13/05/2010 14:42

Psshht... als je even je adblocker uitzet, dan kun je ze ook bewonderen.

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Gibson en Fender berichtRe: gitaarnet.nl
Gepost door: Spollie
Datum: 14/05/2010 20:36

Of als je geld doneert, dan kun je ze toch ook uitzetten?

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 15/05/2010 20:05

Roel ook?

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Datum: 15/05/2010 20:14

Quote:
-=XaLeX=-

Niet liegen, broertje. Musicman heeft jouw gitaar donker gezwart, net als mijn twee ex-Silo's.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 16/05/2010 14:04

Quote:
Roel

Ik heb inmiddels een berisping voor het zwart maken van HAAR Guitarsgrinnikend, verder, prima site om info vandaan te halen, verder niets..

Hoewel ik hier niet meer zo veel meer post als vroeger lees ik nog wel veel op dit forum en mi. zou hier ook wel een berisping-systeem ingevoerd mogen worden met uiteindelijk een definitieve ban. Er zijn hier ook enkele mensen die continu maar posten voor het posten, de domste vragen stellen, als ze antwoord krijgen wat ze niet bevalt uit hun pukkelige vel springen en met iedereen de strijd aan gaan om hun gelijk te halen.

Hier zijn de mods behoorlijk vrij waardoor mensen vaak door hun mede-forumgebruikers worden aangesproken op hun gedrag. Omdat dat er niet altijd even soft aan toe gaat besluiten sommige mensen dan uiteindelijk zelf maar om te gaan (en soms ook weer om terug te komen). Dat is voor vele blijkbaar iets te vrijblijvend, anders had je deze quote van jou niet kunnen maken knipoog

Maw: de mensen die op gitaarnet.nl berispingen krijgen zijn waarschijnlijk ook de mensen die hier op gitaar.net hard aangepakt worden (lees: uitgekotst worden). Alleen gebeurt dat hier niet achter de schermen.
Datum: 16/05/2010 14:30

De berisping in mijn geval was een fout topic, maar dat doet er eigenlijk niet zo toe, heb er verder geen last van..
Datum: 16/05/2010 16:55

Ach ja, er zijn nou eenmaal een aantal merken heilig op gitaarnet.nl. Zeg maar eens ťťn keer iets minder positiefs over Paul Lenders........
Datum: 16/05/2010 17:18

is dat die vent die pedalboards maakt voor achterlijke prijzen?
Datum: 16/05/2010 17:46

Of roep iets negatiefs over de Polytune, en iedereen is weer beledigd, halve volksstammen daar op het forum hebben zo'n ding..
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 16/05/2010 17:53

Quote:
Roel

Of roep iets negatiefs over de Polytune, ..
WAT DAN JONGE?!
HEb jij een polytune? NEE! Jij bent het nog niet waard om het display knopje in te mogen drukken.

Maar nu je het zegt, ik zal nog is m'n bevindingen over dat ding posten.

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Datum: 16/05/2010 17:55

Pleur jij eerst die laatste pieter er maar 's uit...daarna mag je met Roel spelen.
Gepost door: MjS
Datum: 17/05/2010 02:49

Quote:
Tom

is dat die vent die pedalboards maakt voor achterlijke prijzen?

Dat moet je dus niet hier, maar op gitaarnet.nl zeggen knipoog
Datum: 17/05/2010 20:27

Quote:
DML

-=XaLeX=-

Niet liegen, broertje. Musicman heeft jouw gitaar donker gezwart, net als mijn twee ex-Silo's.

tong uit de mond grijns
Datum: 17/05/2010 20:39

Quote:
"Vincent Soft"

Hier zijn de mods behoorlijk vrij waardoor mensen vaak door hun mede-forumgebruikers worden aangesproken op hun gedrag.

Met alle respect, Vincent, maar daar weet jij niets vanaf, want jij ziet alleen wat er op het forum zelf wordt gemod (en zelfs dat meestal niet). Er zijn ook nog PM's weetjewel? Vaak worden mensen gewoon per PM aangesproken door de mods. 'We' kiezen er hier liever voor niet met ratings en bans te werken maar te proberen alles in redelijkheid op te lossen. Zelfcorrectie of correctie door medeforummers hoort daar ook bij, kennelijk. En kennelijk werkt dat toch wel aardig. Tot dusver is er bij hoge uitzondering 1 keer een IP-ban uitgedeeld, en dat is dan weer de andere kant van het verhaal; ik denk dat er weinig fora zijn die 11 jaar bestaan die ons dat nadoen.

En ja, dan zijn er weleens mensen die besluiten dat gitaar.net niets voor hen is. Dat kan natuurlijk. So be it. Net als dat er mensen zijn die geen Calvť pindakaas eten of geen huismerk-hagelslag.

Ik heb persoonlijk liever dit dan een handvol schoolmeesters die het wel even voor iedereen regelen.
Datum: 17/05/2010 20:43

+ 1 daarvoor
Datum: 17/05/2010 23:35

Quote:
Tom

+ 1 daarvoor

Die huismerk hagelslag?
Pagina's: 1 2 3 4 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 4

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen