Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
berichtGezocht: WP8 gebruikers
Gepost door: Da Vinci
Datum: 16/05/2013 15:11

Ik hoor van zowel ex-Apple als ex-Android gebruikers dat Windows Phone 8 echt als een dolle werkt. En dat zeker bij de Lumia’s de camera super is (gebruik ik erg vaak), een goede offline navi op zit en andere intressante apps zoals spotify.

Maarrr… bij beoordeling van de door mij meest gebruikte apps Facebook (geen vrienden zoeken, geen vrienden van vrienden zien), Nu.nl (rare tekens, onleesbare teksten) en Whatsapp (traag, oude berichten weergeven, vastlopen), maken me aan ’t twijfelen.

Nou zie ik in de appstore en playstore ook regelmatig dit soort berichten die ik niet altijd of in even grote mate kan rijmen met m’n eigen ervaring met apps. Zijn hier WP8 gebruikers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen?

Ik vind zelf werken met OSx op m'n iPad redelijk omslachtig. Mist toch wel wat functies en is te beperkt mbt weergaven/afspelen van diverse bestandsformaten.
Over Android op mijn SGS2 ben ik op zich tevreden maar Samsung Kies is echt dramatisch (herkent toestel niet dus geen software-updates), werking met m'n carkit is dramatisch en kwalitatief mag 't wel wat meer solide, hoewel ik op stof bij de cameralens na nooit hardwarematige problemen heb gehad.
De integratie met windows/office/outlook/skidrive evenals de bewegende apps op homescreen van WP 8 lijken me erg fijn. Vandaar dat ik als volgende telefoon zowel de SGS3 als Lumia 920 overweeg....

Hier had uw advertentie kunnen staan.
berichtRe: Gezocht: WP8 gebruikers
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 16/05/2013 16:55

Ik heb er uiteraard een. De kleinste, een 521 (ik heb de 920 geprobeert maar vind 'm te groot voor in mijn broekzak). Pluspunt is de goede integratie met mijn Win8 tablet en laptop en onze corporate apps en infrastructuur, mail etc. De camera in de 521 is 5MP en heeft geen Zeiss lens maar werkt verder goed en snel. De facebook app is even slecht als die op de android die ik ook heb dus ik gebruik meestal de mobile site van facebook, en dat gaat goed omdat de browser ongeveer de beste op de markt is. Ik zie geen problemen in nu.nl maar die gebruik ik ook niet vaak.

De nieuwe 925 lijkt qua hardware wel alles te zijn wat jij zoekt. Het aantal beschikbare apps voor wp8 is niet zo groot als voor android of iphone.

Integratie met mijn carkit is soepel, ik denk er eigenlijk nooit over na. Als ik instap neemt de bluetotth verbinding naar mijn carkit de boel over, als ik weer uitstap gaat alles weer naar mijn phone. Niks spannends aan eigenlijk.

Het OS is gewoon solide, de ingebouwde routeplanner werkt goed, ook offline gaat prima. Telefoonfuncties zijn goed, niets opwindends. De video editing is grappig maar als ik dat al wil doe ik dat op mijn tablet of laptop.

Oh ja, de 521 werkt gemiddeld 2 tot 3 dagen zonder tussendoor opladen. Maar dat komt denk ik ook omdat de processor geen geweldenaar is, bij een high end phone is dat een stuk minder, de 920 haalt een uur of 10 bij normaal gebruik. Maar daar heb je wel die superhandige wireless opladers voor, dus je legt 'm gewoon op z'n oplader als je 'm niet gebruikt.

Disclaimer: I'm currently long in MSFT

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen