Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
VU en Nico.jpg 21.3 KB open | download R'Oha 03/11/2013 Bericht lezen
Nico.jpg 97.2 KB open | download R'Oha 06/11/2013 Bericht lezen
berichtR.I.P. Lou Reed
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 28/10/2013 16:51

berichtRe: R.I.P. Lou Reed
Gepost door: Rob
Datum: 28/10/2013 19:07

Weer een rockheld uit mijn schooljaren heengegaan.
Voor mij was de periode waarin hij "Berlin" maakte, de beste.
Wat een indrukwekkende plaat is dat toch.

R.I.P. ome Lou
Datum: 28/10/2013 19:19

Our heroes are slowly dying...

Heb 'Transformer' nog op vinyl, origineel uit '72.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/10/2013 19:20 door Bong(o).
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 28/10/2013 22:07

Hier ook Transformer op vinyl. En Lou Reed Live, met die waanzinnige uitvoering van Heroin.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Purple John
Datum: 28/10/2013 23:33

We worden oud....

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 28/10/2013 23:37

Ik hoop het maar

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Rob
Datum: 29/10/2013 08:05

Transformer, Berlin en Live met idd het meesterlijke Sweet Jane van Steve Hunter en dan natuurlijk Heroin. Op compact cassette (jawel!) heb ik nog een live dubbelaar waarin hij de pers onder vuur neemt: "We give them the best seats for free and they break us down, fuck you guys!" grinnikend
Gepost door: R'Oha
Datum: 29/10/2013 11:33

Tja, jammer, maar helaas.
Ik heb nog op vinyl het VU album met de banaan, Transformer, Berlin, Sally can't dance, Coney Island Baby en natuurlijk Rock'n Roll Animal.

Paar jaar geleden was hij in Amsterdam met een integrale uitvoering van Berlin. Stond nog steeds als een huis.

"Waar is de opener?", sprak de dichter
Datum: 29/10/2013 22:41

Who's next? Robert Plant?

Er zijn veel nieuwe bands, die heel vet zijn, maar die drastische levensveranderende-geweldigheids-factor van bands als Zeppelin en artiesten als Lou Reed zie ik nergens meer.
Nu wil ik niet over komen als een 'vroeger was alles beter' lul, maar komop, Wolfmother die vergeleken wordt met Zeppelin?...

Al moet ik toegeven dat dingen als dit redelijk in de buurt komen van de kracht in muziek die mijn honger kunnen stillen:

Datum: 29/10/2013 23:19

Allemaal lichtelijk overdreven. Oké, hij heeft een statement gemaakt in de geschiedenis van de popmuziek, maar als zanger en gitarist was hij gewoon slecht.

Laat je maar horen,

Of niet eigenlijk....
Datum: 30/10/2013 07:37

Ja vind je?
Datum: 30/10/2013 07:38

Ja, dat vind ik
cort g250 berichtRe: R.I.P. Lou Reed
Gepost door: mark
Datum: 30/10/2013 08:16

Vind het altijd wel opvallend dat iemand de hemel ingeprezen wordt wanneer hij/zij overlijdt. Uiteraard niets dan goeds over doden, maar vaak heb ik het idee dat de boel nogal geromantiseerd wordt.

Plotseling stond mijn facebook vol met "zogenaamde" Lou Reed fans, terwijl ik daar nog nooit iemand over gehoord had. Heb vaak het idee dat een groot deel van rouwende menigte, voornamelijk de kudde volgt om "vintage" te zijn.
Gepost door: Lespet
Datum: 30/10/2013 10:25

Ik vind/vond de Lou Reed met Velvet Underground beter te pruimen dan de latere Lou Reed, komt wrs ook door de andere muziekstijlen die op mijn pad kwamen 'damals'.
Wim swingt als een trein... berichtRe: R.I.P. Lou Reed
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 30/10/2013 16:45

Nou.... persoonlijk schijnt het (volgens ingeweiden) een ontzettende lul geweest te zijn in intermenselijke contacten (ik denk ineens aan "paard" en "tillen......" 't Is niet voor niets dat hij geen enkel contact meer had met bijv. een meneer Cale... en de rest van de Velvet.
Heeft het ooit geflikt een gesprek met een goedwillende (Nederlandse) journalsit na nauwelijks 2 minuten af te breken.

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 30/10/2013 18:59

2 x gezien, ik denk op Werchter:r
1ste keer formidabel met een bieke uitvoeribg van "Satellite of love"
2e keeer bar slecht

Verder maa matig die dude

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Gepost door: JanVrm
Datum: 31/10/2013 16:57

Sluit me bij Foob aan.

Lou Reed is meer een dichter/schrijver die beroerd zingt en gitaar speelt.
(niet voor niets dat die zuurpruim van een Nico Dijkshoorn er zo mee weg loopt).

Walk On The Wild Side e.d. zijn volgens mij vooral een succes door de studio-muzikanten die er wat van gemaakt hebben.

Hij heeft in ieder geval blijkbaar het geluk gehad de juiste mensen te kennen.
Hoe dan ook, er werd door talloze generatiegenoten (Boz Scaggs, Steely Dan, e.v.a.)in die tijd prima muziek op de plaat gezet, waar LR, naar mijn bescheiden mening niet aan kan tippen. De vraag is of die mensen dan ook zoveel aandacht zullen krijgen bij het overlijden, wederom kwestie van connecties.

Maar verder over de doden niets dan goeds....
Datum: 31/10/2013 21:30

Je verwart muzikale kwaliteit met zeggingskracht. Jimi Hendrix, Lou Reed, Bob Dylan - geen van allen briljante zangers.

Datum: 31/10/2013 21:51

Quote:
JanVrm

Sluit me bij Foob aan.

Lou Reed is meer een dichter/schrijver die beroerd zingt en gitaar speelt.
(niet voor niets dat die zuurpruim van een Nico Dijkshoorn er zo mee weg loopt).

Walk On The Wild Side e.d. zijn volgens mij vooral een succes door de studio-muzikanten die er wat van gemaakt hebben.

Hij heeft in ieder geval blijkbaar het geluk gehad de juiste mensen te kennen.
Hoe dan ook, er werd door talloze generatiegenoten (Boz Scaggs, Steely Dan, e.v.a.)in die tijd prima muziek op de plaat gezet, waar LR, naar mijn bescheiden mening niet aan kan tippen. De vraag is of die mensen dan ook zoveel aandacht zullen krijgen bij het overlijden, wederom kwestie van connecties.

Maar verder over de doden niets dan goeds....

Goh Jan,
ik had het niet beter kunnen zeggen (ik dacht eerlijk gezegd: ik hou m'n kop maar in dit topic want ik vind Lou Reed hélemaal niks namelijk). Hij schijnt in real life bovendien een enorme klootzak te zijn geweest dus wat mij betreft is het geen gemis...moet ik natuurlijk wel direkt daarna zeggen: Over de doden niets dan goeds want dat hoort nu eenmaal zo. schijnheilig
Datum: 01/11/2013 07:09

Maar Nico, jij deed toch zelf mee op dat album (met de banaan) van de Velvet Underground? gek

Datum: 01/11/2013 09:14

Weet ik niets meer van R'Oha, ik zat in die tijd zwaar onder de verdovende middelen.
Datum: 02/11/2013 12:44

Dt was Nico nie, op zeker dudes.

Kees Vlees
speelt niet op een tele
berichtRe: R.I.P. Lou Reedbijlage
Datum: 03/11/2013 22:33

Even je geheugen opfrissen, Nico.

Datum: 04/11/2013 07:47

grinnikend

Ja, Nico, al is de leugen nog zo snel...
Datum: 04/11/2013 13:48

Ook alweer 26 jaar dood....

Uit Wikipedia: In de jaren zestig ontdekte Warhol de groep The Velvet Underground en nam hen aan als één van zijn projecten. Hij was de producer van hun eerste album "The Velvet Underground and Nico" (als in Gitaar.net) en ontwierp er ook de albumillustraties voor, hoofdzakelijk een banaan.

Zijn échte aandeel in de productie kwam er uiteindelijk op neer dat hij betaalde voor de studiotijd. Na het eerste album werden Warhol en bandleider Lou Reed het meer en meer oneens over de richting die de band uit zou moeten gaan. Het contact tussen de twee vervaagde.

Warhol ontwierp de coverillustratie voor het Rolling Stones-album Sticky Fingers (1971) en Love You Live (1977). In 1975 werd aan Warhol gevraagd verschillende portretten te maken van Stones-zanger Mick Jagger en Nico (Achternaam onbekend)

Datum: 04/11/2013 14:44

Quote:
"Wim Bremer"

Mick Jagger en Nico (Achternaam onbekend)

Was dat niet Nico de Hond?

www.fab5.2trouble.nl
Datum: 04/11/2013 17:34

Nico Vlees natuurlijk

Kees Vlees
speelt niet op een tele
Datum: 06/11/2013 11:16

Was dat niet Nico de Hond?

Nee. Nico

Datum: 06/11/2013 11:32

[www.gitaar.net]

www.fab5.2trouble.nl
berichtRe: R.I.P. Lou Reedbijlage
Datum: 06/11/2013 12:25

Nico, geboren als Christa Päffgen.

Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen