Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
DSC08328-1.JPG 1.64 MB open | download Anonieme bezoeker 21/10/2016 Bericht lezen
berichtOuwe lullen muziek
Gepost door: Tommie49
Datum: 15/10/2016 11:55

Dag mensen,

Ik heb het contact met de jongeren scene al geruime tijd verloren. Ik heb wel het idee dat veel oude muziek door veel jongeren weer word opgepakt, ook gezien de populariteit van oude sounds als het om versterkers en gitaren gaat.

Dat in tegenstelling tot de jaren 80 toen vooral jaren zestig muziek als ouwe lullen muziek werd weggezet.

Hoe zijn jullie ervaringen in deze kwestie?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2016 11:57 door Tommie49.
berichtRe: Ouwe lullen muziek
Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 15/10/2016 14:10

Bij onze studentenvereniging op het HBO werd er laatst vol meegezongen met house of the rising sun.
Iedereen kon de tekst, en in ons vereniginghok word meestal wel 'oude' muziek gespeeld.
Denk dan aan:
-Guns n' roses
-Metallica
etc

Maar of rock en metal weer terugkomt zoals het vroegah was, lijkt me sterk
Gepost door: scrib
Datum: 15/10/2016 14:29

Ik betrapte mezelf laatst op de gedachte: "die muziek van tegenwoordig, allemaal dezelfde baardenknotjesonzin"

En toen ik in een kledingzaak "vintage" Nirvana shirts naast "vintage" Ramones shirts zag hangen was dat ook wel even slikken...

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Siem Hendriks
Datum: 15/10/2016 17:54

Quote:
scrib

Ik betrapte mezelf laatst op de gedachte: "die muziek van tegenwoordig, allemaal dezelfde baardenknotjesonzin"

En toen ik in een kledingzaak "vintage" Nirvana shirts naast "vintage" Ramones shirts zag hangen was dat ook wel even slikken...

Misschien van toepassing grinnikend?
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 15/10/2016 20:52

Ik luister toch wel zeker zo'n 80% moderne muziek. Maar er komt ook wel weer een fase dat ik ope3ns teruggrijp naar vroeger. Maar van die ouwelullen rock als 'House of the Rising Sun' heb ik nooit gehouden hh tandpastagrijns

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 15/10/2016 22:00

Quote:
FUnkadelic

Ik luister toch wel zeker zo'n 80% moderne muziek.

nog tips?

--
Keep strumming Phil
Datum: 17/10/2016 12:55

Poeh... zo veel...

indie folky ambienty alto geneuzel:

nog meer indie folky, ambienty, alto geneuzel:

death metal:

menstruatiefolk:

metal (oud mummer maar nieuwe live versie:

enzo

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2016 12:56 door FUnkadelic.
Datum: 17/10/2016 13:03

menstruatiefolk ROTFL

maar ik moet wel zeggen dat dit precies is wat ik bedoel met die baardenknotjesonzin... voor van die types die heel erg betrokken met het milieu en de maatschappij zijn, met een Macbookpro onder de arm en een beker Starbucks in de hand.

indie, folky, altogeneuzel indeed

--
Keep strumming Phil
Datum: 17/10/2016 13:31

Er is niets mis met heel erg betrokken met het milieu en de maatschappij zijn knipoog

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 17/10/2016 13:42

volgens mij kun je die pleister het beste met een ferme ruk lostrekken, in plaats van dat gepulk van deze pulkgeneratie

maar, zoals ik al zei, ik wordt oud (en radicaal) knipoog

--
Keep strumming Phil
Datum: 17/10/2016 14:37

Quote:
scrib

volgens mij kun je die pleister het beste met een ferme ruk lostrekken, in plaats van dat gepulk van deze pulkgeneratie

maar, zoals ik al zei, ik wordt oud (en radicaal) knipoog
Wat stel jij voor dan? blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 17/10/2016 16:14

verplichte sterilisatie! snip-snip fu, snip-snip

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Outrage
Datum: 17/10/2016 18:21

Er is vast nog veel meer.

Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 17/10/2016 21:39

Quote:
FUnkadelic

Er is niets mis met heel erg betrokken met het milieu en de maatschappij zijn knipoog
...nee, ik denk dat het echter om het 2. stukje ging: "met een Macbookpro onder de arm en een beker Starbucks in de hand"
Datum: 17/10/2016 22:49

Ja, je kunt moeilijk in een jute zak door het bos gaan rennen. Ook als milieubewust persoon moet je wel een beetje meedoen met de moderne maatschappij als je een beetje comfortabel leven wilt leiden.

Wel kun je bepaalde zaken een beetje inperken.
Datum: 17/10/2016 23:13

Misschien is "een beetje meedoen" wel het laatste wat we moeten doen, aangezien we met 7 miljard mensen deze aardkloot op rap tempo in de blubber aan het helpen zijn.

Maar wie ben ik? slapend

--
Keep strumming Phil
Datum: 18/10/2016 15:20

Aan de ene kant ben ik strontpessimistisch over t kuddegedrag van de consument gecombineerd met t graaigedrag van de producent in t kapitalistische speelveld, aan de andere kant heb ik een beetje hoop op die slimme mensen die keihard werken aan zonne-energie eilanden, laboratorium-vlees, recycling op allerlei vlakken etc. Een race tegen de tijd.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Da Vinci
Datum: 18/10/2016 15:58

De aardkloot heeft op zich een vrij goed zelfreinigend vermogen. Maarja.... dat wordt nogal verstoord vanuit sociaal oogpunt. Dat vind ik zelf altijd een erg lastig dilemma.

Om het helemaal plat te slaan en elke vorm van beschaving te negeren; 7 miljard mensen die de aarde uitputten is natuurlijk een behoorlijk (en meer dan) potentieel gevaar. Hoe hard moet je dan je best doen degene te helpen die het zonder hulp niet redden waarmee je het groter worden van het probleem in de hand werkt.

Als we allemaal vegetarisch worden, met de fiets gaan werken en eerlijk delen zullen we het wat langer uithouden. Ik heb ernstig mijn twijfels of dat haalbaar is. En dan nog... dan zit je over een tijdje met nog een paar miljard mensen meer. Ergens houdt 't op...

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 18/10/2016 16:27

Quote:
FUnkadelic

Aan de ene kant ben ik strontpessimistisch over t kuddegedrag van de consument gecombineerd met t graaigedrag van de producent in t kapitalistische speelveld, aan de andere kant heb ik een beetje hoop op die slimme mensen die keihard werken aan zonne-energie eilanden, laboratorium-vlees, recycling op allerlei vlakken etc. Een race tegen de tijd.

Ja dat graaigedrag lijkt moeilijk uit te bannen, de geest is uit de fles ook hier in Nederland. En dat kuddegedrag helaas ook, gevoelig als mensen zijn voor gadgets en spullen die gemaakt zijn met nieuwe technologie.

Hoe dan ook, ik weet niet meer wie het was die dat zei, maar sinds al die tijdbesparende innovaties zoals de magnetron en automatisering hebben we alleen maar minder tijd over voor de dingen die echt belangrijk zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2016 16:29 door Tommie49.
Datum: 18/10/2016 16:35

Quote:
FUnkadelic

Ik vraag me oprecht af of het slim is een dergelijke beweging in het kapitalisme te wortelen, zoals bijvoorbeeld Tesla en Marqt doen... of dat het noodzakelijk is het kapitalisme te vervangen door heel iets anders

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Da Vinci
Datum: 18/10/2016 16:51

Quote:
Tommie49

Hoe dan ook, ik weet niet meer wie het was die dat zei, maar sinds al die tijdbesparende innovaties zoals de magnetron en automatisering hebben we alleen maar minder tijd over voor de dingen die echt belangrijk zijn.

Theo Maassen?
Die had ooit eens in een show een stukje tekst over dat we sinds de uitvinding van de rekenmachine een stuk slechter zijn gaan rekenen en sinds de uitvinding van de moderne communicatiemiddelen een stuk slechter zijn gaan communiceren. Past wel in dat rijtje.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 18/10/2016 20:29

Over t algemeen stabiliseert de bevolkingsgroei en derhalve t aantal mensen wanneer een land een bepaalde mate van welvaart bereikt. De oplossing ligt derhalve in: alles groen produceren en de bronnen eerlijk verdelen. Dan is het in theorie ten doen.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 18/10/2016 22:37

Al stabiliseert de bevolkingsgroei, mensen in tweede- en derdewereldlanden zullen steeds meer naar westerse maatstaven willen leven, en dat zou ook wel zo eerlijk zijn, maar absoluut onhoudbaar. Het probleem is dat het kapitalisme, en daarmee eigenlijk ook de westerse samenleving en het ideaal dat we uitdragen, gebaseerd is op 'meer! meer! meer!' en als we de mensheid willen redden we juist drastisch, drastisch zouden moeten minderen.

Aan de andere kant, waarom zouden we eigenlijk? Ons instinct is om voort te bestaan als soort maar als we toch van een afstandje naar deze treinramp aan het kijken zijn kunnen we ook overwegen nog een beetje gas bij te geven. Net zoals de vraag of je 120 jaar oud wilt worden als dat betekend dat je dagelijks ieder blaadje sla moet wegen en nooit eens een drankje of kapsalon naar binnen slaat.

--
Keep strumming Phil
Datum: 19/10/2016 15:35

Inderdaad als iedereen wat meer naar een gematigd leven zou streven dan zullen de verschillen tussen arm en rijk minder groot zijn.

Ik vind het een slechte zaak wanneer huurwoningen die nog in prima staat zijn gesloopt worden om er dure koopwoningen neer te zetten alleen omdat die buurt om de n of andere vage reden ineens populair is bij een bepaalde scene.

Dat is ineens gebeurd bij de Van der Pek buurt in Amsterdam-Noord. Van een niet zo een lekkere buurt naar een buurt waar alleen de beter gesitueerden kunnen wonen.

Ik vind dat geen verbetering.
Datum: 19/10/2016 20:40

@scrib: idd we zullen flink moeten minderen. Mijn der produceren en consumeren. Ik vrees het ergste.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

berichtRe: Ouwe lullen muziekbijlage
Datum: 21/10/2016 09:30

ik ben er klaar voor huilend

Datum: 21/10/2016 10:56

Ja ik zag hem al in je avatar. Nieuwe aanschaf? Ga je op reis?

--
Keep strumming Phil
Datum: 21/10/2016 13:51

yup, we gaan haar volgende week uit Finland ophalen.
Als hier straks de boel onder water staat kun je maar beter een beetje voorbereid zijn tong uit de mond grijns
Scheuren berichtRe: Ouwe lullen muziek
Gepost door: Jord
Datum: 21/10/2016 14:46

Je beseft wel dat je aan een boot nog meer geld kwijt raakt dan aan muziek maken h?

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2016 14:47 door Jord.
Datum: 21/10/2016 15:49

Quote:
oNNo
yup, we gaan haar volgende week uit Finland ophalen

Wow, gaaf zeg! Ben je zelf geroutineerd zeezeiler, of vaar je mee...?
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen