Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
berichtKlik en klus economie
Gepost door: Tommie49
Datum: 06/11/2018 00:50

Die uitzending van Tegenlicht gezien over de klik en klus economie? Via de app neem je een klus aan en daar krijg je dan een habbekrats voor betaald.

Ik weiger nog altijd over te stappen op de smartphone en heb dus geen idee hoe dat werkt. Ik vraag me dan ook af, hoe wordt je dan betaald? Laat je een bankrekeningnummer achter of zoiets?
Ik vraag me ook af hoe iemand met een commercieel youtube kanaal zijn geld vangt.

Dit is een link naar een pagina over die uitzending. [www.vpro.nl]
berichtRe: Klik en klus economie
Gepost door: Da Vinci
Datum: 06/11/2018 17:08

Ik zou die beslissing om een SMARTphone te mijden toch nog eens heroverwegen.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Back
Datum: 06/11/2018 18:08

Ik vind 'm wel leuk...clownesk
Datum: 07/11/2018 02:15

Quote:
"Da Vinci"

Nee laat maar dat is voor domme mensen, heb ik dus niet nodig. Het heet niet voor niets een smartphone, het compenseert de domheid en beperkingen van de gebruiker.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2018 02:16 door Tommie49.
Gepost door: scrib
Datum: 07/11/2018 08:54

Aflevering niet gezien maar als ik de samenvatting zo lees gebruiken ze "klik en klus" als verzamelnaam voor verschillende platformen zoals Uber en Mechanical Turk. Volgens mij gaan betalingen in de regel via overboeking, zelfs via de app. Als je analoog betaald wil worden zou ik lekker "ouderwets" je diensten via Marktplaats aanbieden. Via de categorie "Diensten en Vakmensen" of "Contacten - Uitgaan" afhankelijk van wat je precies te bieden hebt.

--
Keep strumming Phil
Datum: 07/11/2018 09:30

Quote:
Tommie49

Da Vinci

Nee laat maar dat is voor domme mensen, heb ik dus niet nodig. Het heet niet voor niets een smartphone, het compenseert de domheid en beperkingen van de gebruiker.

Je kan natuurlijk proberen er een handige draai aan te geven, maar tussen de regels zie ik dat je de boodschap van mijn bericht hebt begrepen biertje

Mocht je verder nog wat dingen willen weten over de wonderenwereld van digitaal betalingsverkeer; ik begreep dat je op een administratieve afdeling werkt dus er zullen best wel wat mensen om je heen zien die daarover iets kunnen vertellen.

Gepost door: scrib
Datum: 07/11/2018 09:38

Quote:
"Da Vinci"

Tommie49
Da Vinci

Je kan natuurlijk proberen er een handige draai aan te geven, maar tussen de regels zie ik dat je de boodschap van mijn bericht hebt begrepen biertje

Wat is je boodschap eigenlijk? Dat een smartphone echt onmisbaar is, of gaat het niet verder dan dat flauwe woordgrapje? Anders weet ik er nog wel eentje over verstandskiezen.

--
Keep strumming Phil
Datum: 07/11/2018 13:54

Quote:
scrib

Wat is je boodschap eigenlijk? Dat een smartphone echt onmisbaar is, of gaat het niet verder dan dat flauwe woordgrapje?

Nee en nee, maar wellicht had ik m'n punt iets duidelijker moeten formuleren.

Datum: 07/11/2018 16:08

Quote:
"Da Vinci"

Tommie49
Da Vinci

Mocht je verder nog wat dingen willen weten over de wonderenwereld van digitaal betalingsverkeer; ik begreep dat je op een administratieve afdeling werkt dus er zullen best wel wat mensen om je heen zien die daarover iets kunnen vertellen.

Ik had de grap wel begrepen maar je snapt dat het in jouw geval nogal misplaatst is om een dergelijke grap te maken. Kijk Da Vinci, je hebt mensen die intelligent zijn en er voor kiezen daar niet zoveel mee te doen, in die categorie val ik ongeveer. En je hebt domme mensen die met veel inzet en ploeteren aardig wat bereiken. Daar val jij dus onder.

Maar ik heb toch wel waardering voor je. Je durft met mij hier (in een onbeschermde omgeving) de confrontatie aan te gaan. Dat in tegenstelling tot die halve zware(gare) shagroker die hier iets dropt en vervolgens weer weg is. De bange lafbek.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2018 16:12 door Tommie49.
Datum: 07/11/2018 16:11

Quote:
scrib

Aflevering niet gezien maar als ik de samenvatting zo lees gebruiken ze "klik en klus" als verzamelnaam voor verschillende platformen zoals Uber en Mechanical Turk. Volgens mij gaan betalingen in de regel via overboeking, zelfs via de app. Als je analoog betaald wil worden zou ik lekker "ouderwets" je diensten via Marktplaats aanbieden. Via de categorie "Diensten en Vakmensen" of "Contacten - Uitgaan" afhankelijk van wat je precies te bieden hebt.

Ok, ja ik heb nu begrepen dat die gasten ook via Paypal betaald worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2018 16:13 door Tommie49.
Datum: 07/11/2018 18:46

Quote:
Tommie49

Da Vinci
Tommie49
Da Vinci

Ik had de grap wel begrepen maar je snapt dat het in jouw geval nogal misplaatst is om een dergelijke grap te maken. Kijk Da Vinci, je hebt mensen die intelligent zijn en er voor kiezen daar niet zoveel mee te doen, in die categorie val ik ongeveer. En je hebt domme mensen die met veel inzet en ploeteren aardig wat bereiken. Daar val jij dus onder.

Maar ik heb toch wel waardering voor je. Je durft met mij hier (in een onbeschermde omgeving) de confrontatie aan te gaan. Dat in tegenstelling tot die halve zware(gare) shagroker die hier iets dropt en vervolgens weer weg is. De bange lafbek.

ROTFL normaal zou ik zeggen “bescheidenheid siert de mens” maar op deze manier is het te grappig ja
Hou dit vast!

Datum: 08/11/2018 00:19

Ach soms mag je best eens zeggen waar het op staat, en wanneer je dan onbescheiden overkomt, dat moet dan maar even. Maar ook op een forum merk je gewoon of iemand in aanleg intelligent is of wanneer iemand met hangen en wurgen en met een strebershouding zich ergens naar toe heeft gevochten.

Weet je wanneer je dat ook weet Da Vinci? Wanneer een leraar wiskunde met twee onverwachte toetsen komt. Ik, de ''luie donder'' van de klas die met zesjes tevreden was scoorde een 10 en een 8.

En al die studiebollen hadden een drie of een vier. Tjsa, dan weet je wel hoe ze aan die hoge cijfers kwamen met die proefwerken waar ze zich wel op konden voorbereiden. Geen gitaarspelen maar de hele avond blokken.

Die steberklas was zijn tijd ver vooruit. Ze hadden prima in de huidige tijd gepast.
Datum: 08/11/2018 09:15

Fijn voor je Tommie! Ik zie regelmatig posts van je waarin je jouw intelligentie afzet tegen die van anderen. Blijkbaar is jouw intelligentie niet alleen heel belangrijk voor je, maar voel je ook de noodzaak om jouw intelligentie te onderbouwen met oncontroleerbare feiten en die van anderen af te zwakken op basis van aannames. Ik denk dat je dat inderdaad nodig hebt en dan is het prettig dat je wat wapenfeiten in handen hebt zoals twee proefwerken van wat is 't, een jaar of 30 - 35 geleden.

Datum: 08/11/2018 10:39

Nee, hoor het zijn juist mannetjes die door veel inzet en streberdrang een hoge opleiding en goede baan hebben verworven die mij en anderen waar ze het niet zo mee op hebben proberen weg te zetten als dom.

En daar ben jij er eentje van Da Vinci. Ik post hier een doodgewone vraag, vervolgens geef jij een repliek waarbij je mijn intelligentieniveau in twijfel trekt. ja dan vraag je er ook wel om zou ik zeggen.

Voor mij is mijn intelligentie niet zo belangrijk hoor, maar voor jou en veel anderen op fora blijkbaar wel. Maar het zijn geen aannames Da Vinci, ik heb jou nu al een tijdje meegemaakt en het is wel duidelijk dat jij in aanleg niet bepaald een licht bent.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2018 10:42 door Tommie49.
Datum: 08/11/2018 13:43

Quote:
Tommie49

Nee, hoor het zijn juist mannetjes die door veel inzet en streberdrang een hoge opleiding en goede baan hebben verworven die mij en anderen waar ze het niet zo mee op hebben proberen weg te zetten als dom.

En daar ben jij er eentje van Da Vinci. Ik post hier een doodgewone vraag, vervolgens geef jij een repliek waarbij je mijn intelligentieniveau in twijfel trekt. ja dan vraag je er ook wel om zou ik zeggen.

Voor mij is mijn intelligentie niet zo belangrijk hoor, maar voor jou en veel anderen op fora blijkbaar wel. Maar het zijn geen aannames Da Vinci, ik heb jou nu al een tijdje meegemaakt en het is wel duidelijk dat jij in aanleg niet bepaald een licht bent.

Na drie keer wijzigen is het nog steeds een lulverhaal; kan er niks anders van maken.
Gepost door: bram
Datum: 08/11/2018 16:23

Quote:
"Da Vinci"

Het valt ook niet mee om een keer niet te reageren hé Da Vinci. Nou niet bepaald een uiting van intelligentie, even een keer de verstandigste zijn
Je laat je zelf wel altijd heel makkelijk verleiden, en dat vind best wel dom
Datum: 08/11/2018 17:47

Bram, allereerst; je hebt natuurlijk volkomen gelijk.
De andere kant, ik vond de vraagstelling echt van het niveau 'ik ben nog nooit in de tropen geweest, dus ik vroeg me af welke kleur bananen hebben'. Het snappen van digitaal betalingsverkeer staat los van het hebben van een smartphone en voor zover ik weet staat het mij dan vrij daar een grapje over te maken en mag iemand anders die wel of niet leuk vinden.

Dat dat in het geval van Tommie weer in iets ontaard is natuurlijk voorspelbaar en zou een reden (moeten) zijn het niet te doen. Nogmaals; volkomen gelijk daar.
Hij trekt nu eenmaal alles uit z'n verband wanneer het om mij gaat. Een geintje over een smartphone en het gaat meteen over het in twijfel trekken van het intelligentieniveau... en krijgt hij niet de reactie die hij wil gaat hij het wel opzoeken.

Quote:
"Da Vinci"

Tommie49
He Da Vinci, jou kennende moet jij er toch tegen zijn dat iemand een dergelijke forumnaam hanteert.

Ik zou niet weten waarom. Zijn keuze...

Quote:
Tommie49

Ja, iemand die een forum vol gooit met pis en poep grappen, dat is ook iemands keuze.

Ik had deze overigens wel genegeerd maar feitelijk heb ik één keer iets gezegd over poep en zie hoe het weer uit z'n verband wordt getrokken om iets uit te lokken of iig mij in diskrediet te brengen. Begrijp me niet verkeerd, ik lig er echt niet wakker van hoor. Onderstaande reactie van Fu is spot on dus dat zegt genoeg over hoeveel waarde er aan te hechten.

Quote:
FUnkadelic

Volgens mij haal jij heel veel van je emotionele bevrediging uit je 'forumleven'.

Maar ik ga me ook echt niet de mond laten snoeren op een forum waar ik 14 jaar lid ben omdat er iemand van een ander forum komt aanwaaien omdat 'm daar allerlei onrecht is aangedaan (lees; is uitgekotst) hier op elk bericht van mij reageert als een stier op een rode lap en alles aangrijpt om mij als de kwade genius af te schilderen.
Tel de feitelijke kwalificaties over intelligentie/domheid/sterberig/ploeteren maar eens en hoeveel er op conto staan van onze fatsoensrakker...

Gepost door: bram
Datum: 08/11/2018 17:59

Quote:
"Da Vinci"

Dat dat in het geval van Tommie weer in iets ontaard is natuurlijk voorspelbaar en zou een reden (moeten) zijn het niet te doen. Nogmaals; volkomen gelijk daar.

Dat was waar ik op doelde, en by the way ik vond het grapje wel leuk blij
Datum: 09/11/2018 16:28

Quote:
"Da Vinci"

Dat dat in het geval van Tommie weer in iets ontaard is natuurlijk voorspelbaar en zou een reden (moeten) zijn het niet te doen.

ja lul maar raak Da Vinci, maar wie moest weer zo nodig met een flauw en zeikerig grapje op een doodnormale vraag reageren. Geef het maar toe Da Vinci, jij hebt periodiek gewoon behoefte aan rottigheid.

He da Vinci heb jij nog contact met die ene ruige Fries. Prachtig was dat. Ik was een tijdje weg en toen kregen ze onderling ruzie. Wanneer ze hun negativiteit niet meer op een buitenstaander kunnen projecteren dan gaat het intern rommelen.ja

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2018 16:29 door Tommie49.
Datum: 09/11/2018 16:31

Quote:
Back

Tommie49

Na drie keer wijzigen is het nog steeds een lulverhaal; kan er niks anders van maken.

Meneer voelt zich aangesproken neem ik aan. Meneer is wellicht ook zo een ploeteraar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2018 16:34 door Tommie49.
Datum: 09/11/2018 16:59

Quote:
Tommie49

Geef het maar toe Da Vinci, jij hebt periodiek gewoon behoefte aan rottigheid.

Ik vrees dat je je hier niet uitkletst met een simpele wat-je-zegt-ben-je-zelluf retoriek.

Helemaal niet als je entertje later weer even probeert een oude discussie aan te wakkeren en een post later nog even een ander lid van negatieve kwalificaties voorziet.

Fijn weekend ouwe tijger! zwaaiend

Datum: 09/11/2018 18:04

Quote:
Tommie49
Meneer voelt zich aangesproken neem ik aan. Meneer is wellicht ook zo een ploeteraar.

Je heb in elk geval wel manieren; overigens, misschien ben ik wel een vrouw...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2018 18:05 door Back.
Gepost door: forcbart
Datum: 09/11/2018 18:23

kan iemand die gezelligert even hard en droog in z'n hol neuken?
Datum: 09/11/2018 23:12

Nee maar, hier heb je ook een psychopatische kontketser met een anale fixatie. Het wordt steeds gezelliger.blij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2018 23:18 door Tommie49.
Datum: 09/11/2018 23:17

Quote:
"Da Vinci"

Tommie49
Geef het maar toe Da Vinci, jij hebt periodiek gewoon behoefte aan rottigheid.

Ik vrees dat je je hier niet uitkletst met een simpele wat-je-zegt-ben-je-zelluf retoriek.

Helemaal niet als je entertje later weer even probeert een oude discussie aan te wakkeren en een post later nog even een ander lid van negatieve kwalificaties voorziet.

Fijn weekend ouwe tijger! zwaaiend

Ik zou niet weten waar ik mij uit zou moeten kletsen Da Vinci. Nee joh, leuk geprobeerd die afleidingsmanoeuvre. Leg nou toch eens uit waarom jij behoefte hebt aan rottigheid joh. Gedonder thuis misschien?
Datum: 10/11/2018 10:42

Quote:
forcbart

Vooral blijven posten forcbart, goeie inbreng....
Gepost door: ron smit
Datum: 10/11/2018 12:12

Was even niet geweest. Fijn dat dit forum weer zijn oude levendigheid herkrijgt.

Overigens ben ik erg dom. Maak daar geen grappen over.
Datum: 10/11/2018 12:34

Quote:
Back

forcbart

Vooral blijven posten forcbart, goeie inbreng....

Misschien kunnen jullie afspreken. Kunnen jullie elkaar van achteren aanvallen. Daar zal je die Forcbart vast een groot plezier mee doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/11/2018 23:54 door Tommie49.
Gepost door: Purple John
Datum: 10/11/2018 13:54

Leuk dat je weer terug bent, Ron! Krijgen wij dommerds ook weer een kans. biertje

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Gepost door: Tommie48
Datum: 11/11/2018 16:44

Quote:
Tommie49

Da Vinci
Tommie49
Da Vinci

Ik rook geen shag.
Datum: 11/11/2018 20:03

Nee jou bedoelde ik ook niet. Ik bedoel die gast die hier onder de naam Samnson heeft gepost.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen