Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
berichtVraag over fingertyle
Gepost door: Dick Lindhout
Datum: 07/09/2019 15:17

Hallo allemaal

Ik ben Dick en ben nieuw op dit forum !
Ik speel ongeveer jaartje gitaar en ben lid geworden zodat ik advies kan vragen over gitaar spelen!

Ik heb aangeleerd de bovenste 3 snaren met jr duim te spelen,alleen heb ik nu een tab waar de g snaar met de wijs vinger wordt gespeeld en soms de hoge e met de pink.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken of is daar geen manier voor ?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2019 15:56 door Dick Lindhout.
berichtRe: Vraag over fingertyle
Gepost door: Back
Datum: 07/09/2019 19:35

Welkom Dick op dit lichtelijk terminale forum.
Open deur: er zit niet veel anders op dan oefenen, oefenen, en oefenen....
Gepost door: scrib
Datum: 07/09/2019 23:48

Over het algemeen speel je de dikste snaren met je duim... 'boven' en 'onder' is wat verwarrend want als je de gitaar vast hebt zitten de dikste snaren bovenaan (het dichtste bij je kin) maar qua toonhoogte zijn het natuurlijk de laagste snaren huh? dus samenvattend de lage snaren zitten hoger dan de hoge snaren en met je vingers kun je picken en een pick is een plectrum maar je scrotum hangt onder je dick

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Da Vinci
Datum: 11/09/2019 09:55

Quote:
"Dick Lindhout"

Hallo allemaal

Ik ben Dick en ben nieuw op dit forum !
Ik speel ongeveer jaartje gitaar en ben lid geworden zodat ik advies kan vragen over gitaar spelen!

Ik heb aangeleerd de bovenste 3 snaren met jr duim te spelen,alleen heb ik nu een tab waar de g snaar met de wijs vinger wordt gespeeld en soms de hoge e met de pink.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken of is daar geen manier voor ?

Hoi Dick, als je de bovenste drie snaren E-A-D met je duim aanslaat ga je bij de volgende, de G dus, verder met je wijsvinger, B middelvinger en hoge E (die dus onderaan zit als je je gitaar vast hebt) met je ringvinger.

Toen ik nog klassiek gitaar speelde is mij aangeleerd je pink van je rechter hand niet te gebruiken om snaren aan de slaan. Ik vind het zelf ook niet zo fijn want voor mijn gevoel moet mijn pink ook van ver komen en qua controle is het ook niet de meest fijne vinger. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik niet gewend ben om 'm te gebruiken bij fingerpicking.

Maargoed, er is soms een verschil tussen theorie en praktijk. En dit soort dingen zijn ook niet bij wet geregeld. Dus als jij af en toe eens je pink wil gebruiken, of juist niet terwijl het wel staat aangegeven, voel je vooral vrij!

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: forcbart
Datum: 21/09/2019 10:22

Quote:
"Dick Lindhout"
tab waar de g snaar met de wijs vinger wordt gespeeld en soms de hoge e met de pink.
doe eens posten, ajb?
Er is weinig zinnigs over te zeggen zo...

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen