Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
berichtEen modern sprookje
Gepost door: Bart Dop
Datum: 09/12/2019 17:23

Met de kerstdagen in zicht lijkt het mij een goed idee om eens een sprookje te posten.

Er was eens een knul die niet goed in zijn vel zat. Hij zocht zijn heil online op meerdere gitaarforums. Bij het kiezen van een forumnaam liet hij zich inspireren door tabaksmerken.
Heerlijk leefde hij zich uit met pestgedrag totdat hij het over een andere boeg ging gooien. De innerlijke leegte en malaise ging hij op andere wijze compenseren en wel door het tot stand brengen van zaken in de stoffelijke wereld waar veel mensen naar streven en waar op zich niets mis mee is.

Helaas kunnen zaken buiten iemand zelf nooit langdurig een oplossing bieden. En inderdaad toen tegenspoed zijn pad kruiste en er een kink in de kabel kwam wist hij niet meer waar hij het zoeken moest.

Hij zocht vergetelheid bij n van de gitaarforums en verviel in oude gewoontes. Onder meer door te proberen een ander forumlid een ban te bezorgen. Hij kreeg daarbij steun van zijn kliekmaatjes die door onder andere problemen met de rikketik en andere fysieke en/of psychische problemen niet goed in hun vel zaten.

Omdat een paar moderatoren ook een hekel hadden aan het doelwit slaagde hij met vlag en wimpel.

Helaas is het in en in triest dat hij op den duur zal merken dat de euforie van het goedkope ''succes'' van zijn lage en laffe daad ook slechts tijdelijk verlichting zal brengen. De euforie zal onvermijdelijk wegebben en hij zal de disharmonie in zijn innerlijk dan alleen maar nog sterker voelen zoals je na een avond zuipen de volgeden ochtend hardhandig wordt teruggeworpen in de realiteit.

Zal hij er ooit achter komen dat de oplossing alleen in zichzelf te vinden is? En als hij erachter komt zal hij dan ook slagen? Ik vrees het ergste.

Dit is trouwens een waargebeurd sprookje, moeilijk te geloven maar echt waar. Je gelooft niet in sprookjes? Doe maar wel.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/12/2019 17:27 door Bart Dop.
berichtRe: Een modern sprookje
Gepost door: Back
Datum: 09/12/2019 19:18

Hey Brad, weer nieuwe poging? Je moet tenslotte wt, nietwaar...
Sterkte gapend
Gepost door: TrannyMilker
Datum: 09/12/2019 22:10

Tommie is terug!!! wat een feest!!!
Gepost door: Da Vinci
Datum: 10/12/2019 11:50

Quote:
"Bart Dop"

Heerlijk leefde hij zich uit met pestgedrag totdat hij het over een andere boeg ging gooien

De tragiek van tabak. Zelfreflectie in de laatste levensfase.
Te veel builen shag hebben de revue dan al gepasseerd en het proces is onomkeerbaar. Regelmatig wegsnijden van het kwaad leidt tot tijdelijke verbetering van de toestand. Stoppen is te laat, de gewoonte te diep ingenesteld. Uiteindelijk blijkt die niet te onderdrukken. Het einde was voorspelbaar en onvermijdelijk.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 10/12/2019 13:29

Quote:
"Da Vinci"

Bart Dop
Heerlijk leefde hij zich uit met pestgedrag totdat hij het over een andere boeg ging gooien

Te veel builen shag hebben de revue dan al gepasseerd en het proces is onomkeerbaar. Regelmatig wegsnijden van het kwaad leidt tot tijdelijke verbetering van de toestand. Stoppen is te laat, de gewoonte te diep ingenesteld. Uiteindelijk blijkt die niet te onderdrukken. Het einde was voorspelbaar en onvermijdelijk.
Wat een prachtige beeldspraak Da Vinci grinnikend
Datum: 10/12/2019 15:21

Quote:
"Da Vinci"

Bart Dop

Hoezo ''het einde was voorspelbaar en onvermijdelijk''? Heeft meneer Tabak (laten we hem zo maar noemen) zelf ook een ban gekregen? Dat lijkt me onwaarschijnlijk, hij is n van de lievelingetjes van de modjes. Kon zelfs verbaal agressief worden tegen een mod en zei dat die mod maar op moest zouten. Vervolgens kreeg hij bijval van diezelfde mod toen hij in een serieus topic zat te kleuteren. Dan weet ik genoeg.

Maar goed van figuren op een online asylum kun je alles verwachten.

Of wacht, had jouw reactie betrekking op mij? Als dat zo is wil toch alsnog tegen je zeggen dat ik het waardeer dat je even het licht zag en het zelfs voor mij opnam. Weet je wel, die post waarin je terecht zegt dat mij allerlei zaken in de schoenen werden geschoven en dat er op mijn gedrag niets aan te merken viel?

Helemaal gelijk Da Vinci. Die ban valt in de categorie ''als ze je willen pakken, pakken ze je toch wel''. Ik geloof ook niet dat ze zich zo aan mijn posts stoorden. Het irriteerde ze dat ik me niet meer liet uitdagen en gewoon over hun intimidaties heen las. Tsja, dan moet je iets anders verzinnen om iemand een ban aan te smeren.

Misschien heb ik wel teveel haar voor dat forum, viel ik daardoor teveel uit de toon.ROTFL

Maar ik zal altijd met plezier terugkijken op mijn tijd daar. Ik heb de gelegenheid gekregen om de grootste galbakken daar op hun nummer te zetten en heb ze meedogenloos een koekje van eigen deeg gegeven. Eentje is daardoor drie maanden weggebleven en een ander heeft zich jaren nauwelijks laten zien.ROTFL

Laat ze maar eens leren dat aan hun kloterige kutgedrag een prijskaartje hangt en dat ze daar vroeg of laat de wrange vruchten van plukken.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2019 16:13 door Bart Dop.
Datum: 10/12/2019 15:23

Quote:
Back

Sterkte gapend

Maak je niet druk joh. We gaan het weldra weer over opwindende en zinnige zaken hebben zoals aarsjes er dergelijke.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2019 15:57 door Bart Dop.
Datum: 10/12/2019 15:44

Quote:
"Bart Dop"

Back
Sterkte gapend

Maak je niet druk joh. We gaan het weldra weer over opwindende en zinnige zaken hebben zoals aarsjes er dergelijke.

Als jij dat opwindend en zinnig vindt: vooral doen. Maar zoek daar dan even een ander forum voor, zodat je mij daarmee niet lastig hoeft te vallen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2019 15:45 door Back.
Datum: 10/12/2019 15:47

Nee jij vind dat opwindend en zinnig net zoals nog een paar hier. Doe ik je eens een plezier is het weer niet goed.

Wie ben jij daar nou eigenlijk? Ben jij die gast die zich door een mod voor het karretje heeft laten spannen? Je weet wel die gast die graag scheld en tiert op het niveau ''voetbaltribune''? Heeft toen van een andere mod een ban gekregen waar hij nog altijd slapeloze nachten van heeft.ROTFL Helaas is die mod die voor n keer objectief en onpartijdig was later gezwicht voor de groepsdruk.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2019 16:14 door Bart Dop.
Datum: 10/12/2019 15:59

Nou wie ben je? O ja, ik heb geen nieuwe poging nodig joh want in zekere zin ben ik al geslaagd want (ik quote mezelf even):

Maar ik zal altijd met plezier terugkijken op mijn tijd daar. Ik heb de gelegenheid gekregen om de grootste galbakken daar op hun nummer te zetten en heb ze meedogenloos een koekje van eigen deeg gegeven. Eentje is daardoor drie maanden weggebleven en een ander heeft zich jaren nauwelijks laten zien.ROTFL

Laat ze maar eens leren dat aan hun kloterige kutgedrag een prijskaartje hangt en dat ze daar vroeg of laat de wrange vruchten van plukken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2019 16:04 door Bart Dop.
Datum: 10/12/2019 17:25

Quote:
"Bart Dop"

Da Vinci
Bart Dop

Hoezo ''het einde was voorspelbaar en onvermijdelijk''? Heeft meneer Tabak (laten we hem zo maar noemen) [...]
Of wacht, had jouw reactie betrekking op mij? Als dat zo is wil toch alsnog tegen je zeggen dat ik het waardeer dat je even het licht zag en het zelfs voor mij opnam.

Oh verrek! Ik dacht inderdaad dat je het hier over jezelf had. Ik dacht al, zie ik nou zelfrefelctie?!?! Met name door 'tabaksmerken' als meervoud. Ik ken eigenlijk maar n iemand die regelmatig van naam wisselt op fora.

Excuzes moi! Ik had nog zo m'n best gedaan op de beeldspraak, maar die mist nu ook wel wat relevantie.

Datum: 10/12/2019 17:38

Quote:
"Bart Dop"
Maar ik zal altijd met plezier terugkijken op mijn tijd daar. Ik heb de gelegenheid gekregen om de grootste galbakken daar op hun nummer te zetten en heb ze meedogenloos een koekje van eigen deeg gegeven. Eentje is daardoor drie maanden weggebleven en een ander heeft zich jaren nauwelijks laten zien.

Ik heb daar toch een wat ander beeld bij maar soit, ieder z'n ding.
Op het andere forum is jou ook al eens serieus en met oprechte menselijke interesse geadviseerd om hulp te zoeken. Ik ken jou verder niet, maar de wijze waarop jij je presenteert - zonder enige vorm van zelfreflectie - gecombineerd met een meer dan normaal wantrouwen naar anderen, doen mij oprecht vermoeden dat jij een vergaand psycho-sociaal probleem hebt.
Ik heb geen enkel belang - los van de zinloosheid daarvan - om op jouw insinuaties en verdachtmakingen in te gaan, maar wil je wel serieus meegeven om eens met een kritische blik naar jezelf te kijken. Wellicht heb je iemand in je naaste omgeving waar je vertrouwen in hebt en aan wie je feedback kunt vragen.
Dit is/was mijn laatste reactie op posts van jou. Ik wens je het allerbeste.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2019 17:40 door Back.
Datum: 10/12/2019 19:21

Quote:
"Bart Dop"

Er wordt dan ook nog dagelijks met bewondering gesproken over de positieve bijdrages van eigenlijk al jouw personages. Hoewel onze posts schril afstaken tegen jouw onmetelijke wijsheden, hetgeen wel eens voor de nodige wrijving zorgde die jij met jouw sociale vaardigheden altijd direct in de kiem wist te smoren, hebben we veel warme herinneringen om op terug te kijken. Het besef dat dat ons niveau de aanwezigheid van zon groot denker eigenlijk niet waard was hebben we onbewust altijd gehad. Desalniettemin hebben we genoten van de tijd dat we jouw aanwezigheid mochten ervaren. Jammer dat je ons nu dan toch hebt verlaten, maar uiteraard zullen we jouw keuze respecteren. Dank voor alles wat we van je hebben mogen leren.

Sprookjes, ik hou ervan!

Datum: 10/12/2019 20:34

MAG IK NOU EINDELIJK WETEN OVER WELK GITAARFORUM HET GAAT!?!?
Datum: 11/12/2019 09:42

Quote:
"vieze slet"

MAG IK NOU EINDELIJK WETEN OVER WELK GITAARFORUM HET GAAT!?!?

NEE
Datum: 12/12/2019 12:52

Quote:
"Da Vinci"

Bart Dop

Er wordt dan ook nog dagelijks met bewondering gesproken over de positieve bijdrages van eigenlijk al jouw personages. Hoewel onze posts schril afstaken tegen jouw onmetelijke wijsheden, hetgeen wel eens voor de nodige wrijving zorgde die jij met jouw sociale vaardigheden altijd direct in de kiem wist te smoren, hebben we veel warme herinneringen om op terug te kijken. Het besef dat dat ons niveau de aanwezigheid van zon groot denker eigenlijk niet waard was hebben we onbewust altijd gehad. Desalniettemin hebben we genoten van de tijd dat we jouw aanwezigheid mochten ervaren. Jammer dat je ons nu dan toch hebt verlaten, maar uiteraard zullen we jouw keuze respecteren. Dank voor alles wat we van je hebben mogen leren.

Sprookjes, ik hou ervan!

Zo ken ik je weer Da Vinci, een echte draaikont. Je eerst afzetten tegen de laster richting mijn persoon maar het toch wel leuk vinden wanneer ik een ban krijg.

Maar wat je nu verkondigd is zeker een sprookje. Denk niet van veel zielepootjes van dat kliekje mij met plezier zullen herinneren. Maar in andere gevallen zullen de warme gevoelens wel wederzijds zijn. Vooral die mensen die zijn weggepest of weg zijn gegaan vanwege het eeuwige piemelmeten zullen met warme gevoelens aan dat forum terugdenken.
Maar eigenlijk zijn dat zeikerds. Dat ligt toch aan hen dat ze weggepest zijn en dat ze zich aan het piemelmeten storen? Moet je kijken hoe druk het daar nog is vooral in de serieuze topics. De gezellige sfeer op dat forum werkt als een magneet op de gitaristen van Nederland. Je hebt uren nodig om alle nieuwe posts door te lezen. Nee als je daar niet kan aarden of niet gewaardeerd word ligt het echt aan jezelf.

Je hebt het over zelfreflectie. Ik zie jou in dat Fender blacktop topic je weer bij de kliek voegen in pestgedrag. Je suggereert met jouw zeer ''gevatte'' post dat de TS waarschijnlijk een jong onvolwassen ventje is gezien zijn reacties. Wat je niet door hebt is dat jou reactie juist infantiel en zeer laf is.
Hoe oud ben je nou? Midden dertig? Dan ben je nog wel een jong knulletje, maar je bent toch ook geen 12 meer. Wordt eens een beetje volwassen jongen.

Maar wat dat verheven zijn betreft, ik durf wel met zekerheid te stellen dat ik in moreel opzicht ver boven dat kliekje sta. Maar daar is ook weinig voor nodig.

O ja Da Vinci, nog bedankt voor al die leerzame posts en soundclips met betrekking tot gitaarspelen en de theorie daaromtrent. Ik ben door jou echt een veel betere gitarist geworden. Mijn dank is groot.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2019 13:20 door Bart Dop.
Datum: 12/12/2019 13:14

Quote:
Back

Bart Dop
Maar ik zal altijd met plezier terugkijken op mijn tijd daar. Ik heb de gelegenheid gekregen om de grootste galbakken daar op hun nummer te zetten en heb ze meedogenloos een koekje van eigen deeg gegeven. Eentje is daardoor drie maanden weggebleven en een ander heeft zich jaren nauwelijks laten zien.

Ik heb daar toch een wat ander beeld bij maar soit, ieder z'n ding.
Op het andere forum is jou ook al eens serieus en met oprechte menselijke interesse geadviseerd om hulp te zoeken. Ik ken jou verder niet, maar de wijze waarop jij je presenteert - zonder enige vorm van zelfreflectie - gecombineerd met een meer dan normaal wantrouwen naar anderen, doen mij oprecht vermoeden dat jij een vergaand psycho-sociaal probleem hebt.
Ik heb geen enkel belang - los van de zinloosheid daarvan - om op jouw insinuaties en verdachtmakingen in te gaan, maar wil je wel serieus meegeven om eens met een kritische blik naar jezelf te kijken. Wellicht heb je iemand in je naaste omgeving waar je vertrouwen in hebt en aan wie je feedback kunt vragen.
Dit is/was mijn laatste reactie op posts van jou. Ik wens je het allerbeste.

Jij hebt daar een ander beeld bij? Dan mankeert er toch echt iets aan je waarnemingsvermogen als je niet hebt gezien hoeveel ik er over de zeik heb gekregen. O ja, die mensen die me adviseerden om hulp te zoeken. Ja dat waren allemaal figuren die zelf onder behandeling zijn, dat hebben ze nog toegegeven ook. Dat zal bij jou ook wel het geval zijn. Dus ik zou willen zeggen, doe de groeten aan je behandelaar.

Maar even tussen ons. Ik heb ondertussen wel stiekem hulp gezocht. En die gast zei tegen me, weet je wat voor jou de enige en echte therapie is? Assholes stangen en fokken op gitaarforums.ROTFLheel erg blijjazwaaiend

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2019 13:15 door Bart Dop.
Datum: 12/12/2019 15:31

Anonieme bezoeker
Brandon
'hay ik ben liam en ik vind t nodig stoer te gaan doen met mn tremolo... nu wilde ik een paar chicks onder de indruk maken en brak ik een snaar... eigenlijk heb ik geen flauw idee hoe een FR systeem werkt en vraag me af of ik hier mn onzin kan droppen'

Verkoop je gitaar en koop er n met stop-tail... ik denk dat je toch alleen maar met dat ding gaat kloten dus kan je er beter geen hebbben

ik weet niet voor jouw maar het is allang gefixt
Datum: 12/12/2019 15:32

Quote:
"Bart Dop"

Maar even tussen ons. Ik heb ondertussen wel stiekem hulp gezocht. En die gast zei tegen me, weet je wat voor jou de enige en echte therapie is? Assholes stangen en fokken op gitaarforums.ROTFLheel erg blijjazwaaiend
Bewijs maar.
Datum: 12/12/2019 20:23

Quote:
"Bart Dop"

Da Vinci
Bart Dop

Sprookjes, ik hou ervan!

Zo ken ik je weer Da Vinci, een echte draaikont. Je eerst afzetten tegen de laster richting mijn persoon maar het toch wel leuk vinden wanneer ik een ban krijg.

Dat is een aanname. En een foute. Van wat ik de laatste tijd zag had je van mij mogen blijven. Maargoed, het is niet aan mij. En ik heb niet alles gezien.
Kan er dus ook niet zo veel van vinden.

Gepost door: Purple John
Datum: 12/12/2019 21:45

Weet je. Ik heb niet eens meer zin om t allemaal te lezen. Wat een kleuterschool.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 13/12/2019 20:41

Quote:
"Purple John"

Weet je. Ik heb niet eens meer zin om t allemaal te lezen. Wat een kleuterschool.
Is het wel waard om te lezen.
Datum: 14/12/2019 13:40

Quote:
"Purple John"

Nou gezien het feit dat jij al zo lang deelneemt aan de nederlandse gitaarforums voel jij je best wel thuis in een kleuterschool.

En ook jij John, dank voor al je posts met betrekking tot gitaar speeltechnieken en theorie. Ook jij hebt er aan bijgedragen dat ik de laatste jaren een betere gitarist ben geworden.

Kortom, van al dat andere gekleuter zeg je helemaal niets. Neem mijn laatste serieuze topic daar. Die wordt door die modjes en een paar andere figuren waaronder meneer tabak en een autist natuurlijk gelijk als onzinnig bestempeld. Logisch want het zijn geen echte gitaristen.

Dat het wel zinnig is voor echte gitaristen bewijst dat de silent majority het wel interessant vind. Kijk maar eens naar het aantal hits. Dat geziek tussendoor daar lees ik gewoon overheen maar het is bloed irritant voor andere mensen. Moet je kijken hoe groot die silent majority is die alleen mee leest. En waarom denk je dat ze aan de kant blijven.

Juist, omdat ze die zeer kwalijke kant van het forum ook wel zien. Erg jammer.

En je doet er weliswaar niet echt aan mee an dat gekleuter maar je zet je er ook niet actief tegen af.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/12/2019 14:01 door Bart Dop.
Datum: 14/12/2019 13:49

Quote:
"Da Vinci"

Bart Dop
Da Vinci
Bart Dop

Sprookjes, ik hou ervan!

Dat is een aanname. En een foute. Van wat ik de laatste tijd zag had je van mij mogen blijven. Maargoed, het is niet aan mij. En ik heb niet alles gezien.
Kan er dus ook niet zo veel van vinden.

Nou Da Vinci, neem van mij aan dat hetgeen jij de laatste tijd niet van mij gezien hebt niet veel afwijkt van hetgeen jij wel gezien hebt.

En natuurlijk het is niet aan jou, dat neem ik je ook niet kwalijk. Maar het is misschien een goed idee om niet meer met dat gefrustreerde galbakkenkliekje mee te doen wanneer ze weer zitten te zieken zoals in dat Fender Blacktop forum.

In dat forum zijn natuurlijk weer de bekende namen aanwezig. Meneer tabak en ook dat figuur die onder meer problemen heeft met zijn rikketik. Ik snap wel dat het levem zwaar is voor je is wanneer je daarmee te kampen hebt, maar om nou op die manier je frustraties uit te vreten op andere is wel erg zielig.

Ik zou daarom als ik jou was ook eens een paar andere figuren tegen het licht houden. Eerst zitten ze me meer dan een jaar te intimideren in de hoop dat ik over de rooie ga. Een enkeling krijgt alleen voor de show een berispinkje maar een ban ho maar.
Ik lees gewoon over die bagger heen. Dat frustreert ze meer en meer. Ten einde raad besluiten ze allelei laster te verzinnen om mij toch een ban aan te smeren. Zoals je wel gezien hebt zijn er ook zeker vijf topics geopend met als doel mij te intimideren en over de rooie te krijgen. Een van de topics draagt zelfs mijn forumnaam.
Dat mag allemaal. In plaats van dat de mods een dergelijk topic gelijk sluiten doen ze er aan mee.

Tsja en dan krijg ik een ban. Ik heb overigens van een paar andere mensen die geband zijn zorgvuldig een heleboel posts teruggelezen. Nou,ik heb weinig belastends kunnen ontdekken. Als je dat afzet tegen wat een paar andere figuren doorgaans posten, maar ja die behoren tot de kliek.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/12/2019 14:21 door Bart Dop.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 14/12/2019 19:09

De tering Brad get a life.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Purple John
Datum: 14/12/2019 21:42

Quote:
"Bart Dop"

Purple John

En je doet er weliswaar niet echt aan mee an dat gekleuter maar je zet je er ook niet actief tegen af.

Waarom zou ik daar in vredesnaam mijn kostbare tijd aan spenderen? Ik heb hier thuis 5 kinderen rondlopen, genoeg kleuterschool voor mij.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Datum: 14/12/2019 22:20

Gepost door: ron smit
Datum: 15/12/2019 10:02

Nou, zo iets moois is voor mij nog nooit gemaakt. De hoofdpersoon inspireert.
Datum: 21/12/2019 14:51

Quote:
"Purple John"

Bart Dop
Purple John

Waarom zou ik daar in vredesnaam mijn kostbare tijd aan spenderen? Ik heb hier thuis 5 kinderen rondlopen, genoeg kleuterschool voor mij.

Nou je hoeft er geen dagtaak van te maken maar af en toe je afkeuring laten blijken is toch niet zo tijdrovend. Maar de enkele keren dat je dat hebt gedaan heb je bijna altijd voor het kamp van de agressor(s) gekozen en niet voor het kamp dat zich tegen de agressor(s) verzet.
Datum: 21/12/2019 14:57

Quote:
"vieze slet"

[soundcloud.com]

Ja ja, die tekst. Als je het niet met mij eens bent hou dan gewoon je fucking smoel.Daar sta ik zeker achter.

Nee ven serieus. Dat slaat meer op dat kliekje dan op mij. De tekst zou dan ook moeten zijn:

Wij zijn de troll kliek dat vinden wij heel erg cool, als je het niet met ons eens bent hou dan gewoon je fucking smoel.

En ter afwisseling kun je ook zingen:

Wij zijn de troll kliek dat vinden wij helemaal top als je niet naar onze pijpen danst dan rot je maar gewoon op.

En/Of:

Wij zijn de troll kliek we zijn alles behalve zen. Als je er een beetje buiten valt dan krijg je lekker een ban.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2019 14:59 door Bart Dop.
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen