Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Vragen en opmerkingen
Pagina's: 1 2 3 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 3
berichtNieuwe Site !
Gepost door: Grimm
Datum: 11/01/2007 08:02

Peiling
Is de nieuwe site beter ?
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 73 stemmen ontvangen.
Ja , ik ben er verliefd op ! 59

81%
Nee , ik haat het. 14

19%

JAAAJJJJJJ !!!! En zelfs een poll functie !

klappendMauriceheadbangend
berichtRe: Nieuwe Site !
Gepost door: JB
Datum: 11/01/2007 09:03

Wow!

Gefeliciteerd Maurice!

De eerste indrukken zijn goed, mijn eerste reactie hier ook!

Dat we er maar veel gebruik van mogen maken!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 11/01/2007 15:02

Het is nog wel een beetje zoeken waar alles zit...

Maar leuke nieuwe functiesaanbiddend
droom berichtRe: Nieuwe Site !
Gepost door: Joris
Datum: 11/01/2007 15:27

volgende keer wat meer opties grimm

zo van: ik ben er nog niet uit ofzo
Gepost door: APPLE
Datum: 11/01/2007 15:41

Het ziet er wel mooier uit maar ik vond de oude site veel overzichtelijker en gemakkelijker werken. Dat was ook de reden dat ik gitaar.net veel liever gebruikte dan gitaarnet.nl, ik vrees helaas dat dit gaat omslaanbeschaamdbezorgd
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 11/01/2007 15:48

Dat kan gebeuren. Als je aan kunt geven welke onderdelen niet overzichtelijk genoeg zijn, dan kan ik proberen er iets aan te doen natuurlijk. Ik ben best een redelijke webmaster als het om dat soort dingen gaat blij

Er zijn al een paar kleine ideetje geopperd door verschlilende mensen om het beter c.q. aanpasbaar op smaak te maken. Deze aanpassingen zal ik zo snel mogelijk implementeren.

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Gepost door: klaas de gitaartiest
Datum: 11/01/2007 16:07

Mijn ogen hebben nogal een probleem met al dat wit eigelijk....
Maar goed, het zal wel wennen zeker
blij
droom berichtRe: Nieuwe Site !
Gepost door: Joris
Datum: 11/01/2007 16:14

het nieuwe gitaarnet.nl forum was een half jaar geleden ook enorm wennen, dat zal hier niet anders zijn.
in combinatie met die kleine ideeen die het makkelijker maken zal het een hoop schelen
Datum: 11/01/2007 16:21

Quote:
angus
Mijn ogen hebben nogal een probleem met al dat wit eigelijk....

Gelukkig hebben we skinning support. Er zullen op den duur wel wat meer skins komen om uit te kiezen (Esther heeft al laten vallen dat ze wel wat ontwerpen wilden proberen te maken). Ik zal er rekening mee houden dat er ook eentje komt die eruit ziet alsof je door een zonnebril tuurt.

--
Maurice Makaay
Datum: 11/01/2007 16:27

Allereerst, erg mooi werk geleverd, duidelijk een eigen (gitaar.net) smoel!

Alleen moet ik er nog een beetje aan wennen... de layout is voor mij een beetje te onoverzichtelijk. Ik zou b.v. op de beginpagina een grote knop met 'FORUMS' zetten... en zoals Klaas al zei... een beetje teveel wit haha.
Datum: 11/01/2007 16:44

Het wit is een keuze geweest, omdat er nu plaatjes en avatars in de postings kunnen staan. Veel plaatjes zien er het mooiste uit als je ze op een witte achtergrond zet. Misschien dat er met een lichte tint nog wel wat te halen valt.

Een knop met FORUMS zou een idee zijn, maar ergens hoop ik dat de nieuwe menu-indeling ook aan zal slaan. Misschien is er een kleine gewenningsstap nodig om deze op te pikken, maar vergelijk dat maar met het gaan gebruiken van een nieuw programma waarbij je de menu's ook nog niet kent. Ik heb geprobeerd een indeling te maken die uitlegt wat voor type pagina's er te vinden zijn. Wat waarschijnlijk wennen is, omdat het niet de ge-eikte out-of-the-box-cms indeling is die je vaak tegenkomt. Ik hoop dat de menustructuur dus een goede navigatiemethode zal blijken te zijn als je er even mee werkt.

De voorpagina heb ik nu voorzien van de heetste onderwerpen uit het forum. Dat heb ik voornamelijk voor mogelijke nieuwe leden gedaan, omdat je aan die lijst kunt zien welke onderwerpen de gitaar.net leden (op een bepaald moment) aanspreken. Er staan nog wel uitbreidingen gepland om de voorpagina ook voor de geregistreerde ervaren leden interessanter te maken (bijvoorbeeld door het overzicht met ongelezen berichten in gevolgde threads daar weer te geven). Voor nu nog even toekomstmuziek.

--
Maurice Makaay
Datum: 11/01/2007 17:33

Ik vind de nieuwe site eerlijk gezegd ook vrij irritant. Ten eerste lijkt zij minder overzichtelijk, maar dat is waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen. Wat ik ook vervelend vind, is de zoekfunctie. Deze werkt een beetje apart, en de data staan niet meer vermeld. (Enkel vermeld hoeveel dagen geleden.) De lay-out is op zich wel mooi, maar er is weinig contrast waardoor de site ook onoverzichtelijk wordt. En nog een ding; tussen de topics zit in de diverse forumlijsten veel ruimte.
Je hebt wel goed je best gedaan Maurice, mijn complimenten daarvoor. En de spellingscontrole vind ik een topidee.
Gepost door: Kuif
Datum: 11/01/2007 17:50

Ik vind het ook veel te wit. Dit is behoorlijk vervelend en vermoeiend lezen.
Verder zijn er weinig nieuwe inhoudelijke zaken toegevoegd. ( denk aan chordfinders, nieuws aangaande nieuwe apparatuur, etc )

Ik vind de nieuwe forum functionaliteiten mooi en handig.

En zoals bij zoveel nieuwe dingen, de eerste stap is moeilijk, daarna wordt het vanzelf mooier en beter!
Wim swingt als een trein... berichtRe: Nieuwe Site !
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 11/01/2007 18:20

Even reagerend op het vele wit. Dat is idd een behoorlijk puntje van verbetering. Is vermoeiend voor je ogen op de langere duur. Ik heb geprobeerd om e.e.a via de bureaublad-instellingen te veanderen maar dat lukte dus niet (achtergrond op grijs gezet) Beetje grijzer misschien Maurice... Verder ben ik even op die Skin mogelijkheid ingegeaan c.q. bekeken. Is een beetje hinken op twee gedachten nu. Want de rest blijft "als op de nieuwe site."

Veel kritiek misschien, maar wel opbouwend. In ieder geval bedankt voor het vele werk dat je er in gestoken hebt. En dat mag wel even gezegd worden dacht ik zo!! Hiep, hiep.....
Datum: 11/01/2007 18:27

Ik vind m heel mooi ! Compliment Maurice !
Gepost door: Vince
Datum: 11/01/2007 18:34

Het is wennen maar ziet er super uit blij... ik vind het gaaf... wel lastig om alles weer zo opnieuw tezien.
Datum: 11/01/2007 18:36

Ik zal zeker eens gaan spelen met het wit iets minder wit te maken. Ik heb zelf niet zo'n last van "te wit" en vind het zelf altijd het lekkerste lezen zelfs. Ik moet wel zeggen dat ik alleen maar LCD monitors gebruik. Misschien dat het op CRT wat teveel weg heeft van een lamp.

Voor het compacter maken van verschillende lijsten zal ik zeker ook mijn best doen. Dit design is helemaal zoals Maurice het zelf het lekkerst vindt, maar ik snap dat dat niet vanzelfsprekend hoeft te zijn voor iedereen.

Quote:
Verder zijn er weinig nieuwe inhoudelijke zaken toegevoegd. ( denk aan chordfinders, nieuws aangaande nieuwe apparatuur, etc )

Nieuws aangaande nieuwe apparatuur is natuurlijk erg mooi, maar ik zou niet weten hoe ik dergelijk nieuws verzameld kan krijgen zonder andersmans copyright te gaan schaden. Als er mensen zijn die een consistente redactie willen vormen, dan is zoiets mogelijk, maar zonder een dergelijk team ben ik nergens.

Chordfinders hadden we op de oude gitaar.net en die zullen zeker terugkomen op deze site. Ik heb besloten om de site in zijn huidige vorm on line te brengen, omdat de conversie een ingewikkeld proces is en ik niet altijd de tijd vrij heb om er 100% mee bezig te zijn. Nu had ik de tijd en was de site qua forums e.d. wel functioneel klaar en heb ik besloten om daarom live te gaan. Nu kan ik met kleine stapjes doorwerken aan nieuwe onderdelen. De chordfinder en scalefinder komen zeker weer terug in een nieuw jasje. De wedstrijden zijn even opgeschort, maar daarvoor heb ik ook al een gedeelte van de software geschreven. Die komen dus ook terug.

En beste mensen, ik heb geen bezwaar tegen kritiek. Niet iedereen kan tevreden zijn, maar als ik weet waar de grootste irritaties liggen, dan kan ik er iets aan doen. Ik heb dat liever dan wanneer mensen met stille trom vertrekken omdat de site ze niet aanstaat tong uit de mond grijns

--
Maurice Makaay
That's me! berichtRe: Nieuwe Site !
Gepost door: Marco
Datum: 11/01/2007 18:49

Haha,

Verrassing zeg, had ut niet verwacht, en ineens... de hele site anders..! Het is mooi geworden.. Good job Maurice!
Wim swingt als een trein... berichtRe: Nieuwe Site !
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 11/01/2007 18:50

Gadverdamme: een spellingcontrole... Ik haat die dingen. Blijft er zometeen helemáál niks meer te zijken over.... clownesk
Datum: 11/01/2007 18:52

Ja, alleen heb ik momenteel wat probleempjes met de spelling checker. Ergens diep in de nacht aangepast voor dit forum, maar iets loopt er niet zo lekker. Wordt uitgezocht.

En je ben gitarist, dus er blijft altijd wel wat te zeiken over tong uit de mond grijns

--
Maurice Makaay
Gepost door: Menulo
Datum: 11/01/2007 18:55

ik zou in plaats van wit meer cream kluer doen, zoals een oude witte strat zeg maarblij.
is pretigger aan je oogen,
voor de rest echt heel vet klappend

Kaas
Gepost door: Dleftie
Datum: 11/01/2007 18:56

Iets wat ik storend vind is dat de tekst doorloopt in de profielfoto's naast de post, waardoor sommige woorden een stuk moeielijker of niet te lezen zijn.
Of ligt dat mischien aan mijn browser ofzo?
Gepost door: bastiaan
Datum: 11/01/2007 18:56

zeker mooie verandering ondergaan. het is inderdaad wel iets helderder. clownesk. maar je hebt naar mijn idee meerdere mogelijkheden dan voor de vernieuwing.

naar mijn idee ben jij zeer goed geslaagd. goed werk maurice.
Datum: 11/01/2007 18:58

Maarre verder idd een mooi veranderde siteheadbangend
Datum: 11/01/2007 19:06

Quote:
dleftie
Iets wat ik storend vind is dat de tekst doorloopt in de profielfoto's naast de post, waardoor sommige woorden een stuk moeielijker of niet te lezen zijn.
Of ligt dat mischien aan mijn browser ofzo?

Ja, maar dat mag geen reden zijn om het niet te laten werken. Ik heb de avatar met FireFox ontworpen. Daarin loopt de tekst mooi om de afbeelding heen. MSIE echter, schrijft de tekst er gewoon overheen. Dit is een bekend probleem. Vanavond ga ik met MSIE de hele site eens doorwandelen op zoek naar mogelijke andere rendering problemen en ze hopenlijk verhelpen.

--
Maurice Makaay
Datum: 11/01/2007 19:10

Hey verrek ja, in firefox werkt ie perfect. Altijd gezeur met microsh..troep
Gepost door: El Mariachi
Datum: 11/01/2007 19:43

Ik vind de site ECHT niets! sorry.. Wel leuke nieuwe functies enzo... maar totaal geen overzicht... is lelijk.. de profielen zijn irritant..
Voor mij is zelfs myspace overzichtelijker..

De site werkt ook niet vlot.. Ik vond de vorige stukken beter! :/

No offence.. ieder zijn ding.. maar dit is hetgeen dat in mij opkwam..

Misschien een andere kleur (gebroken wit) of wat meer en dikkere lijnen gebruiken.. ik weet het ook niet...
de posts hebben in alle een aanpassing nodig..

Greets
Kop van mijn 20071 berichtRe: Nieuwe Site !
Gepost door: Joost
Datum: 11/01/2007 19:44

Zoals Emiel al zei is het misschien een goed idee om een knop 'Forums' op de beginpagina te plaatsen, misschien wel met zon uitklapvenster waar dan meteen de verschillende secties te zien zijn...
Gepost door: El Mariachi
Datum: 11/01/2007 19:45

IK zou onderandere de posts een andere kleur geven dan de achtergrond.. dat doet al veel aan de overzichtelijkheid denk ik..
Gepost door: Grimm
Datum: 11/01/2007 20:00

Ja , het wit is erg wenen . Maar voor de rest vind ik het veel beter . Je kunt ook bij skins de 'oude' website terug inschakelen (of werkt dit niet ?).

Laten we het eens hebben over de +-punten =
- Topics worden om de zoveel berichten in pagina's geplaats = Minder lang wachten ( het 2007 berichten topic.. )
- Polls ! Fun Fun Fun ! (Ik moest naar school Joris knipoog )

Het eerste waar ik zo direkt kan opkomen .

Een minpuntje = Je kunt nietmeer spelen met < i> enzo droevig , Bij de meeste forums kun je dit toch aan en uit vinken ?( BCC Code fzoiets ?)

Btw Maurice = Ik heb nog hopen emoticons op mijn pc'tje staan , zijn een paar leuke bij. Zin om de smiley collectie uit te breiden ? tong uit de mond grijns
Pagina's: 1 2 3 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 3

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen