Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Vragen en opmerkingen
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Alle Volgende Huidige pagina: 2 van 5
berichtRe: Moderatie poll
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 30/01/2007 11:37

Quote:
Sjeihk Al 20/20
ja, ik iig wel, ik denk steeds ontoelaatbare dingen. Ik hoop wel dat het helpt, dat tuchtigen, want het wordt steeds erger.

Ik kom wel weer eens langs in je stal. knipoog
Gepost door: Zilty
Datum: 30/01/2007 14:18

Quote:
Sjeihk Al 20/20
en heaumeau: filosofie is inderdaad een huiskamerkwestie. Maar daar was jij nog neit aan toe natuurlijk.

Allang voorbij. Tsja, kon je ook niet weten natuurlijk...

wacht even; kan die bruinridder gemod worden ja? Ik hou niet van grappen over sexuele aard...

Hartelijke groeten,
Zilt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2007 14:20 door JHV.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 30/01/2007 18:16

ik heb hier nog een stuk hout met wat roestige spijkers erin liggen, daarmee zal ik jou eens anaal komen modden, God-van-de-koude-grond. Mijn religeuze bui neemt al snel af, doe nou eens een wonder ofzo, of schep iets, ik weet niet, nog een tweede hemel ofzo.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 31/01/2007 11:41

ik heb al een wonder verricht Sjeikh, was veel werk, je vraagt wat veel nu.

*leest gedachten van SJeikh*

oh? je dacht dat je je meisje versiert had?

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 31/01/2007 15:55

uiteindelijk ging het mij om de orale sex, en dat was prima. Pas later ontdekte ik mijn vergissing.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 31/01/2007 16:57

zo zie je maar weer dat vooroordelen onterecht zijn en er voor elk model een toepassing is.

alheowel je mijn sneer neit echt begrepen hebt zeg ik; uitstekende come-back.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 03/02/2007 11:39

Ik moet trouwens wel zeggen dat het niet gebruiken van hoofdletters, komma's en punten wel eens erg storend kan zijn, maar dat is volgens mij een modeverschijnsel op alle fora tegenwoordig. Soms moet je je echt even ergens doorheen worstelen om iemand z'n bericht te ontcijferen. Schrijffouten boeit me niet, die maak ik ook wel eens, maar simpele komma's in zinnen en gewoon een punt aan het eind van een zin moet toch gewoon mogelijk zijn? Beetje een vorm van luiheid van de poster lijkt me. Valt me trouwens ook op dat het vaak leeftijdsgebonden is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2007 11:40 door Jeroen Assies.
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 03/02/2007 12:14

daar moet ik is een keer om lettetn wat dat heb ik op me foum nog nie zo vaak gezien heb je der hier ook wel is last van of doen de modz het werk wel goed zo anders meot je men mods maar ff 'n berictje doen dan

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Datum: 03/02/2007 12:21

Quote:
Maurice Makaay
daar moet ik is een keer om lettetn wat dat heb ik op me foum nog nie zo vaak gezien heb je der hier ook wel is last van of doen de modz het werk wel goed zo anders meot je men mods maar ff 'n berictje doen dan

Ghehe, nou, dit soort posts dusheel erg blij, maar dan 10 keer zo lang. En ja, ik ben ze wel redelijk vaak tegen gekomenbang
Datum: 03/02/2007 15:04

Ja, ik ben het helemaal met je eens. Ik heb liever ook op zijn minst wat punten of <ENTER>s om te zien waar een zin eindigt en de volgende begint. Komma's en andere leestekens kunnen me helemaal een warm gevoel geven.

Ik zie interpunctie-arme postings ook regelmatig op deze site, al heb ik het gevoel dat het beter gaan dan bij sommige andere forums.

--
Maurice Makaay
Datum: 04/02/2007 18:39

Quote:
Maurice Makaay

Ik zie interpunctie-arme postings ook regelmatig op deze site, al heb ik het gevoel dat het beter gaan dan bij sommige andere forums.

Meervoud en enkelvoudswerkwoordvormen vormen voor de webmaster echter af en toe een probleem ROTFL

Of is dat een phorum bug? tandpastagrijns
Datum: 04/02/2007 19:15

Gaan toch fietsen!

--
Maurice Makaay
Gepost door: R'Oha
Datum: 07/02/2007 10:03

ROTFL
Gepost door: R'Oha
Datum: 07/02/2007 23:56

Ha, de stemmen staken. Gewoon houden zo als het is dus ja
Datum: 08/02/2007 08:35

Vind het wel meevallen met de catfights hierzo... Gezellig forum, af en toe een discussie(tje). Moet je es het forum van een willekeurige populaire game bezoeken.....

Nee hoor,.... lekker laten zoals het is zou ik zeggen.

Maar mocht een thread ontaarden in een oudhollands moddersmijtgevecht zou een mod eventueel de boosdoener(s) een korte pm kunnen sturen. Maar meer ook niet.

Maar tot nu toe heb ik nog niks schokkends gelezen hier op t forum.
Datum: 09/02/2007 11:09

Wat vooral heel slecht is op dit forum is dat reacties op moderaties verwijderd worden (ook van mensen die zelf niet betrokken zijn bij de moderatie, maar slechts hun kritiek uiten op het beleid).
Kennelijk voelen de moderators zich hier onaantastbaar. En dat kan niet de bedoeling zijn.
Dan liever geen moderatie, dan hoeven leden die het niet met de moderatie eens zijn ook niet hardhandig de mond gesnoerd worden.
Datum: 09/02/2007 11:21

Moderaties zijn niet bedoeld om op te reageren. Zeker niet in de discussies waar gemodereerd is. Moderaties zijn er om troep uit discussies te wieden. Wat troep is beslissen de moderators en daarin zijn ze inderdaad onaantastbaar. Dat is iets anders dan machtswellust, waar jij onaantastbaarheid meestal mee verward.

--
Maurice Makaay
Datum: 09/02/2007 11:25

Ja, je kunt het vast leuk verwoorden, maar het punt is dat moderaties gepaard gaan met beledigende en insinuerende berichten, en dat enige uitleg, verdediging of poging tot lijmen gewoon weggehaald wordt.
Kortom, dit is gewoon mensen moedwillig zwartmaken.
Maar dit zul je ook wel weer weghalen... Nadeel is dat sommige mensen het al gelezen hebben voordat jij het weghaalt, dus je ondermijnt jezelf op deze manier.
Datum: 09/02/2007 11:28

Nee hoor. Deze thread gaat over moderatie, dus je hebt bijzonder on topic gepost. Ik zie dan ook geen reden om je post in deze weg te halen.

--
Maurice Makaay
Datum: 09/02/2007 11:32

Mooi, nou, je weet mijn klacht. Doe er wat mee... Of niet.
Datum: 09/02/2007 12:15

Zoals bijvoorbeeld is weggemodereerd:
Quote:
Scali
Maurice Makaay
Het blijft natuurlijk wel een persoonlijke keuze of iemand dit wil doen of niet. Houd er dus mee op om anderen aan te vallen en te bespotten wanneer ze niet hetzelfde doen als jij.

Ik ga ervanuit dat dit beide kanten op geldt?
Dus ook dat mensen die iets inspelen in hun waarde gelaten worden door mensen die niets inspelen?
Ik denk dat je wel begrijpt waar ik op doel?
Zo niet, dan wil ik graag de gelegenheid krijgen om dat uit te leggen.

Dit is weggehaald omdat het over de moderaties zou gaan... maar het gaat eigenlijk om het gedrag van bepaalde gebruikers, dat in sommige gevallen uiteindelijk tot moderaties leidt.
Mijn posts zijn ook niet weggehaald omdat ik mensen aanspoor om muziek te plaatsen, neem ik aan. Dat op zich zou geen probleem moeten zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2007 12:16 door Scali.
Datum: 09/02/2007 12:18

Je posts zijn weggehaald omdat ze niets toevoegden aan het topic en direct of indirect wel tot een flamewar leidden.
Datum: 09/02/2007 12:46

Dan geldt hetzelfde voor de post van Maurice, waar deze post betrekking op heeft (en vergelijkbare situaties elders).
Die voegt ook niets toe aan het topic, en kan ook gezien worden als uitlokking tot flamewar. Er worden immers bewust onwaarheden verkondigd om een bepaald persoon in een kwaad daglicht te stellen.
En daar heeft mijn klacht dus betrekking op. Er wordt ook door moderators heel smerig op de man gespeeld, en wanneer de persoon in kwestie dat recht wil zetten, met goede bedoelingen, wordt dat weggehaald onder valse voorwendselen.
Nou, geweldig hoor!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2007 12:47 door Scali.
Wall of sound berichtRe: Moderatie poll
Gepost door: Rob van der Sterren
Datum: 09/02/2007 13:35

ha! dan ga je toch gewoon weer weg!

ow shit, ik ben geen moderator dinges..
Datum: 09/02/2007 19:50

Ja een beetje meer respect voor elkaar kan op deze site geen
kwaad,want sommige heren denken dat ze het helemaal gemaakt hebben, omdat ze een beetje gitaar kunnen spelen.

Groetjes,Willem
Gepost door: Sander R.
Datum: 09/02/2007 21:43

Quote:
Scali
Dan geldt hetzelfde voor de post van Maurice

Ik vind dat het hier allemaal nog erg meevalt, ik ken meerdere forums die er veel slechter aan toe zijn.

Je (Niet persoonlijk bedoeld Scali, geld voor alle lezers) hoeft het er niet mee eens te zijn maar uiteindelijk is dit natuurlijk wel de site van Maurice dus hij heeft het (terecht) uiteindelijk altijd voor het zeggen. Het is en blijft zijn site.

Het staat je vrij zelf ook een site te bouwen en het anders te doen of een ongemodereerd forum te zoeken als je je daar niet in kan vinden.

Maurice en de moderators verzetten een enorme hoeveelheid werk om ons allemaal mee te laten genieten en de forums leefbaar te houden. Als je het niet eens bent met de manier waarop Maurice z'n site runt zijn er genoeg andere opties. Kom je hier wel graag dan mag je af en toe best je waardering voor het vele werk laten blijken.

Moderators zijn ook mensen dus niets menselijks zal ze vreemd zijn en ze zullen best af en toe een vergissing maken maar ik vind dat ze hier over het algemeen prima werk doen en dat ze daar ook best wat waardering voor mogen krijgen.

klappend Bedankt Maurice, Jeroen, Marco, D M L, MK en Eef voor het werk dat jullie hier verzetten. klappend
Datum: 09/02/2007 21:44

Het voelt natuurlijk nooit prettig als je midden in een felle discussie zit en je wordt de mond gesnoerd. Wat ruziemakers vaak vergeten, is dat schriftelijke discussies snel tot conflicten leiden, vooral omdat niet iedereen zo goed schrijft en leest. Ik denk soms: stel het allemaal niet zo absoluut en geef gewoon argumenten als je ergens heel erg van overtuigd bent. Bij gebrek aan argumenten geef je aan dat het je mening is, klaar uit.

Moderators zouden moeten ingrijpen wanneer posters met modder beginnen te gooien. Een voorbeeld is de persoonlijke aanval. Twee lui zitten in een felle discussie en eentje schrijft dat de ander 'denkt dat hij het helemaal gemaakt heeft, omdat hij een beetje gitaar kan spelen'. Ik neem maar een willekeurig voorbeeld, maar zoiets gaat dan niet over de kwestie zelf. Door de opponent te beschadigen ('hij loopt naast zijn schoenen') probeer je gelijk te krijgen. Geen enkele verdediging is hiertegen mogelijk ("Nee, ik ben niet eigenwijs", of "Nee, ik kan helemaal niet gitaarspelen" - dat helpt dus niet) en automatisch gaat het dan niet meer over ons instrument, maar over de persoon van de poster.

Lijkt me heel moeilijk, dat modereren. Want je hebt ook nog de vaste provocateurs die de hele dag ingelogd staan om te kijken waar nog iets te zeiken valt; mannen als Dennis, die zich makkelijk laten provoceren; eenzame zielen wier posts en de reacties erop het enige contact in een geÔsoleerd bestaan zijn; hongerige trollen en combinaties van deze typen. Samengevat: ik zou toch iets pittiger modereren, al was het maar voor de jongste lezertjes. Gitaar.net moet een vrijplaats blijven waar je zelfs de simpelste vraag moet kunnen stellen zonder afgezeken te worden door types die zo in hun eigen wereldje opgesloten zitten dat ze zich niet meer kunnen voorstellen zelf ook eens begonnen te zijn.

Wat ik me nog meer afvraag is van psiegologiese aard. Zo'n gitaar, dat is eigenlijk een grote Piemel. Ik weet niet hoe dat precies met de babes zit, maar voor mannen is gitaarspelen een vorm van masturbatie. Optreden is zwaaien met je pik. Ooit opgevallen hoe belangrijk het is dat er leuke vrouwen in het publiek staan? Ooit nagedacht over de betekenis van de term Rock 'n Roll? Ooit uitgerekend waar 99% van de teksten in popmuziek over gaan? Analiseer de voortreffelijke dubbelzinnigheid van een van de grondleggers Chuck Berry. Kom je aan iemands gitaar, dan trap je op z'n pik, heus waar! Een forum dat gewijd is aan die Piemel, is vragen om moeilijkheden.
Gepost door: Eef
Datum: 09/02/2007 22:34

Quote:
Sander R

klappend Bedankt Maurice, Jeroen, Marco, D M L, MK en Eef voor het werk dat jullie hier verzetten. klappend

Dank u dank u. U doet me blozen heer Sander! beschaamd

- If you believe in nothing, everything is acceptable -
Datum: 10/02/2007 00:16

Jacques slaat wel de spijker op zijn kop met die persoonlijke aanvallen en het feit dat er geen verdediging tegen is. Zo kunnen reputaties gemaakt en gebroken worden zonder dat deze in enige relatie staan tot de werkelijkheid.

Jeroen Gahrmann is de enige die ik van gitaar.net persoonlijk heb ontmoet (en Hans Eric dan, maar die heb ik al tijden niet meer gezien), voor zover ik weet, en ik denk niet dat hij zal zeggen dat ik in werkelijkheid iemand ben die vooral zichzelf erg goed vindt, en zichzelf ten opzichte van anderen moet bewijzen.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn eigen Ibanez RG een stuk prettiger vond spelen dan die van hem.
Datum: 10/02/2007 00:39

Je mag je in privťberichten zoveel verdedigen als je wilt. Ik zie het nut niet in van het publiekelijk volledig vernielen van andermans discussies, omdat jij vindt dat je je gelijk ergens op moet halen.

Als je vindt dat iemand je in het forum te hard persoonlijk aanvalt, dan kun je dat melden aan de moderators.

Ik heb in de afgelopen tijd al heel veel berichten die gezien kunnen worden als aanvallen tegen jou weggehaald en verschillende mensen aangesproken op hun gedrag. Ik doe dus echt wel mijn best. Maar je gedrag op het forum strijkt meer en meer mensen tegen de haren in. Daar kun je als moderator ook niet veel meer aan doen. Daar zul je zelf aan moeten werken. Altijd maar blijven steunen op gebeten hond gedrag en Nederlandse maaiveld theorieŽn begint nogal wat mensen danig te irriteren.

--
Maurice Makaay
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Alle Volgende Huidige pagina: 2 van 5

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen