Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Vragen en opmerkingen
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Alle Volgende Huidige pagina: 4 van 5
berichtRe: Moderatie poll
Gepost door: Zilty
Datum: 21/02/2007 11:35

de bizar stringente subcultuur regels zie je overal terug. Punker, hippie of koorbal, allemaal zijn ze extreem intolerant. En ach, dat houdt de dingen helder he?

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 21/02/2007 12:01

Handjes: John wel. Iggy Pop niet knipoog Maar je hebt wel gelijk.
Bremer: Afgedwongen vrijheid. Interessant concept.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 21/02/2007 12:03

Quote:
Small Weenie
de bizar stringente subcultuur regels zie je overal terug. Punker, hippie of koorbal, allemaal zijn ze extreem intolerant. En ach, dat houdt de dingen helder he?
Die helderheid...fijn natuurlijk...het grootste nadeel van vrijheid is dat het alles zo verdomd onduidelijk maakt...is het eigenlijk wel een groot goed ?

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 21/02/2007 13:08

Zelfs de communisten zagen in dat vrijheid geen heil bied. Zo waren hippies geen brengers van een nieuwe cultuur, maar een produkt van een opbloeiende welvaart. Much unlike what they where trying to tell us. Want wie heeft de zooi van Woodstock opgeruimd? Wie heeft de hippies toen gevoed? blij

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 21/02/2007 13:15

Quote:
Sjeihk Al 20/20
Bremer: Afgedwongen vrijheid. Interessant concept.

Lijkt me een logisch gevolg van de constatering dat de meerderheid van de mensen niet weet wat goed voor hen is.
In de OpenSource zie je ook zo'n dwangmatige hippie-cultuur om iedereen aan de 'vrije' software te krijgen. Want je eigen software kopen is geen vrijheid...?
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 21/02/2007 13:48

Ligt aan je definitie van vrijheid bij software. Maar zelf dingen kunnen wijzigen aan de software die ik gebruik ervaar ik wel als vrijheid en dat is bij de gemiddelde binary release toch wel lastig (of het nou commercieel is of niet). Omdat de meeste gekochte software geen open source is, is voor mij mijn eigen software kopen dan ook geen vrijheid. Welk type vrijheid anderen in software zoeken moeten ze vooral zelf weten.

Ik ben ook nooit zo een dwangmatige vrije software hippie-cultuur tegen het lijf gelopen. Ik loop wel aan tegen Windows Vista reclames die mij naar een nieuwe OS proberen te krijgen. Ik ben blij dat ik vrij ben om daarvoor te bedanken.

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Datum: 21/02/2007 13:50

ik denk dat iedereen heel precies weet wat goed voor hem of haar is. Probleem is dat 1) mensen daarin soms bedrogen uitkomen, ik weet bijvoorbeeld dat roken niet goed voor me is maar zou het wel graag willen, en 2) er steeds tegenstellingen zijn tussen wat 1 iemand wil, wat andere 'iemanden' willen en wat 'we' willen. Ik zou bijvoorbeeld zometeen graag even mijn nieuwe marketing juffrouw willen betasten, maar denk niet dat zij voor dat idee helemaal klaar is, en we vinden het trouwens met z'n allen ook niet OK, dat ik zomaar alles en iedereen zou kunnen gaan betasten. Dat laatste kun je dus als 'onvrijheid' opvatten: ik ben niet vrij te doen wat ik wil, maar je kunt natuurlijk ook zonder de mening van de meerderheid voor je zelf wel beslissen dat het niet handig zou als iedereen zomaar overal aan mocht gaan zitten. Is het in het laatste geval ook nog 'onvrijheid', zelf-opgelegde beperkingen ?

Datum: 21/02/2007 13:53

Quote:
Maurice Makaay
Ik loop wel aan tegen Windows Vista reclames die mij naar een nieuwe OS proberen te krijgen. Ik ben blij dat ik vrij ben om daarvoor te bedanken.
Het zou ook van karakter getuigen als je het daaropvolgende, vanuit de reclamegelden van Microsoft gefinancierde TV programma dan ook netjes uit zou zetten.

Datum: 21/02/2007 14:16

Ik kijk sowieso bijna geen TV, dus dat is het niet zo. Meestal zit ik toch wat met de laptop te werken. Esther kijkt wel T.V. Het zou pas van karakter getuigen als ik haar T.V. uit zou zetten als er vanuit de reclamegelden etc... Maar het staat ook in allerlei blaadjes en op allerlei websites. En ik heb de eerste radio-reclame ook al opgevangen. Spammers zijn me ook al aan het bestoken met goedkope versies van Vista (vast niet legaal, denk je wel?)

Maar ik doe mijn vingers wel in mijn oren
en knijp mijn ogen strak toe.

--
Maurice Makaay
Datum: 21/02/2007 14:34

zelf opgelegde beperkingen zijnnd e ergste natuurlijk.

En het 'jouw vrijheid stopt waar die van de ander begint' is natuurlijk een typisch voorbeeld van dat hippie geouwehoer. Immers, iemand bepaalt hoeveel vrijheid ik mag hebben cq. nemen. Hippies zaten ook al aan iedereen te frunikken. bah. dat leid tot enge ziektes... Ik daarentegen ben volkomen SOA vrij dus...

Hartelijke groeten,
Zilt
Wim swingt als een trein... berichtRe: Moderatie poll
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 21/02/2007 16:18

Met afgedwongen vrijheid bedoelde ik (in dit geval): Het breken
met- en overboord zetten van oude regels en opvattingen etc. om zo de "jouwe" er voor in de plaats te brengen. (De jeugd heeft niet altijd ouders nodig om te kunnen denken....) Simpel toch? En daar paste toen "Make love not war", feilloos in.

En dat gezeur over wie de rommel opruimde na Woodstock: maak jij je daar druk over als je naar een poconcert bent geweest?

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Gepost door: ZuipSchuyt
Datum: 21/02/2007 16:49

Dus hierbij zetten we de oude regels overboord, zoals je fatsoenlijk gedragen tegenover de juffrouw van de marketing en vervolgens een paar uur aan der zitten.

Klinkt lang zo slecht niet...

"Subtlety is a matter of choice"
Datum: 21/02/2007 20:17

op een poconcert wordt heel wat afgescheten, Wim. Dus wel fijn als iemand het daarna opruimt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2007 20:18 door Sjeihk Al 20/20.
Datum: 21/02/2007 20:54

Quote:
Maurice Makaay
Ligt aan je definitie van vrijheid bij software. Maar zelf dingen kunnen wijzigen aan de software die ik gebruik ervaar ik wel als vrijheid en dat is bij de gemiddelde binary release toch wel lastig (of het nou commercieel is of niet). Omdat de meeste gekochte software geen open source is, is voor mij mijn eigen software kopen dan ook geen vrijheid. Welk type vrijheid anderen in software zoeken moeten ze vooral zelf weten.

Ik vraag me af of je dan ook in een auto rijdt van voor pak-em-beet 1996, omdat nieuwere auto's dermate geavanceerd en computergestuurd zijn (en natuurlijk 'proprietary' spul) dat alleen de erkende dealer deze kan repareren, laat staan modificeren.
Dat wil je toch allemaal liever zelf kunnen? Geen onvrije auto's!
Evenals televisie/monitors... gewoon een oude lampenbak, niks van die nieuwerwetse platte schermpjes waar niets aan te doen is.
Datum: 21/02/2007 21:22

Waarom trek je het nu breed? Toevallig heb ik een Renault Express diesel. Een uitermate begrijpelijke auto. Geen toerenteller, ouderwetse bedrading met een duidelijk overzichtelijk zekeringenbord. Als er iets elektrisch misgaat, dan kan ik het zelf repareren. Maar dit is niet omdat ik vanuit een open source gedachte vind dat alles open source moet zijn. Het is gewoon omdat ik zo'n bestelauto praktisch vind en geen geld wil besteden aan een hele nieuwe computergestuurde mobiel (en zeker niet zo lang er niet standaard een virursscanner op de auto staat; ja, er zijn serieus al auto virussen tong uit de mond grijns).

Het mag duidelijk zijn dat ik het gewoon verschrikkelijk leuk vind om met software bezig te zijn. Van daaruit heb ik meer lol van open source software, omdat ik er aan kan werken en van kan leren. Ik betrek de open source filosofie niet op de rest van mijn leven. Wat heb ik er aan om een buizenbaktelevisie te hebben als ik hem toch niet ga modden of herstellen? Doe mij maar gewoon een TV die het doet. Dan laat ik hem wel repareren of koop een nieuwe als hij het niet meer doet.

Beantwoordt dat de vraag?

--
Maurice Makaay
Datum: 21/02/2007 22:41

Wat? De vraag of de moderatie nu strenger moest worden?
Datum: 21/02/2007 23:01

Quote:
Maurice Makaay
Waarom trek je het nu breed? Toevallig heb ik een Renault Express diesel. Een uitermate begrijpelijke auto. Geen toerenteller, ouderwetse bedrading met een duidelijk overzichtelijk zekeringenbord. Als er iets elektrisch misgaat, dan kan ik het zelf repareren. Maar dit is niet omdat ik vanuit een open source gedachte vind dat alles open source moet zijn. Het is gewoon omdat ik zo'n bestelauto praktisch vind en geen geld wil besteden aan een hele nieuwe computergestuurde mobiel (en zeker niet zo lang er niet standaard een virursscanner op de auto staat; ja, er zijn serieus al auto virussen tong uit de mond grijns).

Het mag duidelijk zijn dat ik het gewoon verschrikkelijk leuk vind om met software bezig te zijn. Van daaruit heb ik meer lol van open source software, omdat ik er aan kan werken en van kan leren. Ik betrek de open source filosofie niet op de rest van mijn leven. Wat heb ik er aan om een buizenbaktelevisie te hebben als ik hem toch niet ga modden of herstellen? Doe mij maar gewoon een TV die het doet. Dan laat ik hem wel repareren of koop een nieuwe als hij het niet meer doet.

Beantwoordt dat de vraag?

Nee, je betrekt het op jezelf. Ik had het niet over jou, ik had het over 'opensource hippies' in het algemeen, die niet zo goed begrijpen dat de ene vrijheid bijna altijd ten koste gaat van de andere vrijheid... dus een kosten-baten analyse is wel op z'n plek. En dat is natuurlijk niet een universeel geldend iets, maar moet voor iedere situatie afzonderlijk geevalueerd worden.
Datum: 21/02/2007 23:04

Quote:
Wat? De vraag of de moderatie nu strenger moest worden?

Blijkbaar wel, gezien de off-topic-ness hier blij

--
Maurice Makaay
Datum: 22/02/2007 10:03

Quote:
Wim Bremer
En dat gezeur over wie de rommel opruimde na Woodstock: maak jij je daar druk over als je naar een poconcert bent geweest?

Neuh, zeker niet, maar ik hang dan ook niet de hippie idealen aan (iets met natuur kwam er geloof ik ook in voor...).

Maw; je geeft nou precies aan waar de pijn;ijke plek zit; allemaal idealen, maar alleen zolang ze makkelijk uitkomen.

Overigens, jongeren hebben zich altijd al tegen hun ouders afgezet, hippies hebben daar zeker geen patent op.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 22/02/2007 10:04

Maurice, je had dit toch niet willemn missen of wel? Wat is nou fijner dan Scali die je verteld welke auto u dient te rijden?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 22/02/2007 10:09

Nee, hij had het niet tegen mij verder, maar tegen open source hippies in het algemeen.

--
Maurice Makaay
Datum: 22/02/2007 14:48

Kort samengevat is open source dus meer software voor de sleutelaar, en andere (closed source ?) software dus meer voor de gebruiker die liever niet zelf sleutelt.

NU sleutelde ik vroegah ook graag zelf maar met de jaren komt het verstand en laat ik dit liever aan de vakman over. Want je kunt toch onmogelijk overal verstand van hebben. Mijn conclusie is dan ook dat Open Source cooral geproageerd moet worden door hippies die het idee hebben dat ze overal verstand van hebben, en bovendien zelf vakman zijn. gezien de gemiddelde kwaliteit van Open Source spul is dat waarschijnlijk een vergissing.

Datum: 22/02/2007 15:30

Quote:
Sjeihk Al 20/20
Kort samengevat is open source dus meer software voor de sleutelaar, en andere (closed source ?) software dus meer voor de gebruiker die liever niet zelf sleutelt.

Ligt eraan wat je onder sleutelen verstaat.
Zo heb ik me vaak genoeg beziggehouden met plugins voor allerlei closed-source programma's als PhotoShop, 3dsmax, Lightwave etc.
En het schrijven van een VB-scriptje om iets in je Word of Excel voor elkaar te krijgen, valt dat ook onder sleutelen?
Ik noem maar wat.

Afgezien daarvan heb ik ook vaak genoeg mbv binary patches/code injection functionaliteit gefixt of toegevoegd aan bestaande programmatuur, zonder de sourcecode te hebben.

Kortom, sourcecode nodig hebben voor het 'sleutelen' aan software is een beetje veel te kort door de bocht.

Quote:
NU sleutelde ik vroegah ook graag zelf maar met de jaren komt het verstand en laat ik dit liever aan de vakman over. Want je kunt toch onmogelijk overal verstand van hebben. Mijn conclusie is dan ook dat Open Source cooral geproageerd moet worden door hippies die het idee hebben dat ze overal verstand van hebben, en bovendien zelf vakman zijn. gezien de gemiddelde kwaliteit van Open Source spul is dat waarschijnlijk een vergissing.

Hier ben ik het compleet mee eens.
Het beeld dat door dergelijke hippies geschetst wordt, komt niet overeen met de werkelijkheid.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/02/2007 15:36 door Scali.
Datum: 22/02/2007 17:52

De gemiddelde hippie van 1969 heeft weinig met software te maken om de doodeenvoudige reden dat er toen nog helemaal geen software was... En zo blijft de hippie toch eigenlijk weer een product- en kind van zijn tijd.
En dat de ene vrijheid de andere beperkt geloof ik niets van (Peace men!)

Datum: 22/02/2007 21:01

Quote:
Wim Bremer
De gemiddelde hippie van 1969 heeft weinig met software te maken om de doodeenvoudige reden dat er toen nog helemaal geen software was... En zo blijft de hippie toch eigenlijk weer een product- en kind van zijn tijd.

Geloof het maar, sterker nog, Steve Jobs, een van de oprichters van Apple, was zelf ooit een enorme langharige bebaarde hippie, compleet met psychedelica, uitstapjes naar de dalai lama etc aan toe.
Aan de andere kant is UNIX in die tijd door studenten/hippies ontwikkeld, en is de huidige GNU/Free Software Foundation-beweging een doorontwikkeling daarvan, en ook daar zijn een aantal sleutelfiguren zoals ESR of RMS toch echt wel onvervalste hippies.

Quote:
En dat de ene vrijheid de andere beperkt geloof ik niets van (Peace men!)

Het is geen geloof.
Het is niet zo moeilijk om zelf voorbeelden te bedenken van tegenstrijdige vrijheden, zoals in deze thread ook al gedaan is.
Bv... zoals het hippie-bestaan bepaalde vrijheden zou opleveren... wat dus betekent dat je niet vrij bent in het kiezen van het bestaan dat je leidt. Je zult het hippie-bestaan moeten accepteren, alvorens de beloofde vrijheden van kracht kunnen zijn.
Datum: 23/02/2007 07:53

leuk, Wim gaat ook stangen... tandpastagrijns

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 23/02/2007 15:52

Scali: ik denk dat je mijn betoog (helemaal) niet echt snapt. grinnikend

Datum: 23/02/2007 16:53

Dood aan alle hippies ! Duds Rule !

Datum: 23/02/2007 17:30

Quote:
Wim Bremer
Scali: ik denk dat je mijn betoog (helemaal) niet echt snapt. grinnikend

Dat kan, het internet is immers gemaakt om verkeerd begrepen te worden.
Datum: 23/02/2007 18:49

Dat bedoel ik. Ik ben Wim. Ik ben geen Internet.grinnikend

Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Alle Volgende Huidige pagina: 4 van 5

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen