Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Vragen en opmerkingen
berichtFeedback nieuwe voorpagina
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 05/03/2007 16:40

Nu er de nodige wijzigingen gedaan zijn aan de voorpagina, ben ik wel benieuwd of ik de goede kant op aan het gaan ben. Voor mezelf wel, want ik lees eigenlijk alleen nog maar nieuwe berichten via de voorpagina, maar ik zou dus graag weten of het voor anderen ook goed werkt.

Ik ben met name ook geÔnteresseerd in ideeŽn die mensen hebben om deze nieuwe voorpagina nog handiger te maken. Ik heb zelf nog wel een paar dingen die ik toe wil voegen:

* Op de tab-bladen waar discussies getoond worden (nieuwe discussies en meest actieve discussies) de nieuwe berichten in de discussie beschikbaar maken onder de preview, zodat je niet alleen het eerste bericht uit de discussie kunt lezen, maar ook de nieuwe bijdragen.

* Een tab-blad waaronder alle ongelezen berichten gevonden kunnen worden. Dat tab-blad kan dus gebruikt worden door mensen die een handige manier willen hebben om geen forum posting te hoeven missen.

* De mogelijkheid om te kunnen wisselen tussen een overzicht met alle forums en een overzicht voor een specifiek forum, zodat je bijvoorbeeld ook kunt kijken naar alleen nieuwe berichten in het apparatuur forum.

Mocht je nog andere ideeŽn hebben om de nieuwe voorpagina nog bruikbaarder te maken (of mocht je tegen bugs aanlopen), laat het me dan weten via deze discussie.

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
berichtRe: Feedback nieuwe voorpagina
Gepost door: Wuls
Datum: 05/03/2007 16:50

Al de mogelijkheden die je noemt kunnen voor mijn part ingevoerd worden, mits de huidige lay-out niet veranderd wordt. Vind het namelijk wel te nassen zo!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 06/03/2007 11:56

Tabblad met 'ongelezen posts' is idd. een goeie. Al je ideeen zijn trouwens OK. Verder sluit ik me bij Wuls aan.

De huidige voorpagina vind ik ook al top. Ik had nog een klein ideetje gezien het 'in welk forum zit ik nu' probleem: is dit niet op te lossen door ieder forum (dus niet topic) een kleurcodering mee te geven? (Hoeft niet de hele pagina te zijn, maar zou subtiel ergens in de header kunnen ofzo?
Datum: 06/03/2007 14:41

In de header heb ik al staan in welk forum je zit. Rechtsboven tijdens het lezen van een bericht kun je de forumnaam zien. Dat is blijkbaar niet duidelijk of niet handig genoeg?

Een kleurcodering is lastig. Dan zul je als gebruiker de codering ook moeten kennen om er zinnig gebruik van te kunnen maken.

--
Maurice Makaay
Wim swingt als een trein... berichtRe: Feedback nieuwe voorpagina
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 06/03/2007 16:11

Ik vind het prima zo.
Ik denk dat, als je er te veel mogelijkheden, aanwijzingen etc. instopt, het weer onoverzichterlijker wordt. Laat maar zo, prcies goed!

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Datum: 06/03/2007 21:15

Quote:
Maurice Makaay
In de header heb ik al staan in welk forum je zit. Rechtsboven tijdens het lezen van een bericht kun je de forumnaam zien. Dat is blijkbaar niet duidelijk of niet handig genoeg?
Ach, wat dom van mij. (Of blijkbaar niet duidelijk genoeg knipoog). Weet je dat ik dat nog nooit gezien heb? Stomstomstom. Laat maar zitten. doh!

Quote:
Maurice Makaay

Een kleurcodering is lastig. Dan zul je als gebruiker de codering ook moeten kennen om er zinnig gebruik van te kunnen maken.

Laat maar. gefrustreerd
Datum: 06/03/2007 21:27

Het komt vast door de oude website. Daar stond de forumnaam nooit heel duidelijk op de pagina. Ik denk dus dat door je trouwe forumgedrag de wetenschap er in gesleten is dat er geen forumnaam te zien zou zijn. Oost-Almerens blind noemen we dat knipoog

--
Maurice Makaay
Datum: 06/03/2007 22:21

Da's niet best. Ik woon namelijk in Almere-West. Waarschijnlijk opgelopen tijdens een bezoek aan de bouwmarkt.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen