Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Vragen en opmerkingen
Pagina's: Vorige 1 2 3 Alle Volgende Huidige pagina: 2 van 3
gesloten discussieRe: Beleid moderators/webmaster
Gepost door: Peter
Datum: 28/03/2007 13:40

oja dat vergat ik nog .....

eisen aan van alles en nog wat ???

wauw lef heeft hij wel.

maar niet op ingaan dus!!!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 28/03/2007 13:50

Quote:
Peter
Heb ondertussen ook een discussie met hem achter de rug, overigens zonder veel "gedoe", maar wel opvallend is dat hij wel heel drammerig is en ook wel errug graag gelijk heeft.

Is toch logisch? Ik ben gitarist, en ik sta achter wat ik hier neerzet qua kritiek, tips, advies etc. Als men daar commentaar of vragen over heeft, vind ik dat ik dat toe moet lichten.
Als je er niet over wilt discussieren, moet je maar niet reageren. Als jij reageert, nodig je mij uit om mijzelf verder te verdedigen/toe te lichten/etc. Ik ben zo beleefd en behulpzaam om dat te doen.
Het woord 'drammen' vind ik een hele negatieve bijsmaak hebben, en lijkt me absoluut niet op z'n plaats. Aangezien er steeds doorgevraagd wordt, blijf ik reageren, daar is toch niets mis mee? En zo wel, waarom vraag je dan toch door? Je weet dat je dan antwoord terug kan verwachten.

Quote:
Peter
Neemt niet weg dat de manier hoe sommigen menen hem af te moeten zeiken nou ook de schoonheidsprijs niet verdient.

Precies.
Dat jij het 'drammen' noemt is al erg genoeg. Ik ben vriendelijk, respectvol en alles, maar ik sta wel achter wat ik zeg, dus pas ik mijn mening niet aan zodra iemand een andere mening heeft. Het zou juist lovenswaardig moeten zijn dat iemand standvastig is, en de moeite neemt om zijn standpunt toe te lichten. Ik doe daarin toch niets fout? Als je de discussie aangaat, moet je er rekening mee houden dat er een tegenwoord komt. Je moet er ook rekening mee houden dat een ander jouw standpunt niet deelt, en dat je de discussie dus niet kunt 'winnen'.

Dat mensen daar kennelijk aanstoot aan nemen is al absoluut onbegrijpelijk (in mijn dagelijks werk is het heel gebruikelijk om discussies te hebben over van alles en nog wat, en is het juist de bedoeling om tot nieuwe inzichten te komen door andere standpunten, nooit problemen mee). De manier waarop Ben reageerde op mijn vriendelijke edoch strenge kritiek was al absoluut beneden alle peil... En dat er dan nog een aantal mensen op geheel eigen wijze een duit in het zakje moet doen (tot aan dreigen met fysiek geweld toe) is echt diep triest.
Gepost door: Peter
Datum: 28/03/2007 13:53

Ik heb gezegd wat ik kwijt wil.
Voor mij is het daarmee "over en gesloten".

Succes er verder mee.
Gepost door: JeroenSchaaf.
Datum: 28/03/2007 14:00

als het leven alleen maar draait om gelijk te hebben.... zo nu en dan is toegeven ook een optie.

Playing Peer.

Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 28/03/2007 14:02

"Ik ben vriendelijk, respectvol en alles"

Is het je wel eens opgevallen dat je een afwijkende visie hebt op vriendelijkheid en respect? Is je goed recht, maar als je wilt dat mensen je anders behandelen heb je daar zelf een grote invloed op. Mischien tijd om te accepteren dat beledigingen door veel mensen niet als vriendelijk wordt aanvaardt. blij

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2007 14:02 door Arjan Kok.
Gepost door: Zilty
Datum: 28/03/2007 14:09

Quote:
Peter
Neemt niet weg dat de manier hoe sommigen menen hem af te moeten zeiken nou ook de schoonheidsprijs niet verdient.

Wat mij betreft si het een combi tussen sport en kunst. het vergt zowel uithoudingsvermogen als creativiteit. En normaal gesproken worden daarvoor prijzen uitgedeelt ja. Suggesties voor namen zie ik graag tegemoet.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 28/03/2007 14:20

Quote:
Arjan Kok
"Ik ben vriendelijk, respectvol en alles"

Is het je wel eens opgevallen dat je een afwijkende visie hebt op vriendelijkheid en respect? Is je goed recht, maar als je wilt dat mensen je anders behandelen heb je daar zelf een grote invloed op. Mischien tijd om te accepteren dat beledigingen door veel mensen niet als vriendelijk wordt aanvaardt. blij

Ik heb Ben echt niet beledigd hoor. Ik heb alleen gezegd dat hij wat zuiverder moest spelen, naar mijn mening.
Datum: 28/03/2007 14:27

Ik denk dat jij niet kan beoordelen of je Ben beledigd hebt.

Dat kan Ben alleen. Zo ook voor of je mensen aardig, correct, heus, eerlijk, netjes of hoe dan ook te woord staat.

Het kan uiteraard wel zo zijn dat het je intentie niet is geweest.

Dat is het lastige met communicatie. Zie Jacques' post in 'waarheid'.
Datum: 28/03/2007 15:00

Maar het zou misschien geen gek idee zijn om als moderatoren een post (zoals ik die kortelings, zonder enige toelichting, om de oren kreeg) luidende: 'Wat een gelul' subiet te verwijderen.
Ik noemde in een ander verband posters die zich op deze wijze in een discussie mengen 'reltoeristen'. Zij doen niet mee in de discussie, maar roepen beledigende en kwetsende opmerkingen tussendoor, waar vervolgens allerlei geflame op volgt dat de oorspronkelijke discussie bederft.
Scali kan flink drammen, maar als je dat niet leuk vindt, kun je je onthouden van commentaar - is toch ook prima?
Datum: 28/03/2007 15:13

Jacques, ga effe terug naar die post svp. Dat verheldert een en ander hoop ik...

Het feit dat ik inhaak (ik voel me even aangesproken hier als reltoerist) op de topic heeft er alles mee te maken. Misschien had ik dan inhoudelijk niets te zeggen over het topic, waardoor ik me schuldigmaak aan topic jacking oid, maar ik vond dat ik het recht had om erop in te haken omdat de oorzaak van alle haat en nijd over en weer ook mij aan gaat/ ging.
Datum: 28/03/2007 15:16

Quote:
MK

Nee, maar er bestaat ook iets als redelijkheid.
Zelfs al zou Ben zich beledigd voelen door mijn opmerking, dan nog kan hij redelijk genoeg zijn om te begrijpen dat het niet mijn intentie is geweest, en dat mijn woordkeus er ook niet bepaald naar was om hem aan te vallen. Dus dat het dan ook niet redelijk is om meteen vol in de aanval te gaan, en een situatie te creeren waar eigenlijk niets meer aan te redden valt.

Dat nog afgezien van het feit dat anderen zich ook geroepen voelen om zich ermee te bemoeien.
Gepost door: Zilty
Datum: 28/03/2007 15:21

Quote:
Jacques
Scali kan flink drammen, maar als je dat niet leuk vindt, kun je je onthouden van commentaar - is toch ook prima?

je zou bijna zeggen; dat geld ook voor jou... blij

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 28/03/2007 15:39

Quote:
Scali
MK

Nee, maar er bestaat ook iets als redelijkheid.
Zelfs al zou Ben zich beledigd voelen door mijn opmerking, dan nog kan hij redelijk genoeg zijn om te begrijpen dat het niet mijn intentie is geweest, en dat mijn woordkeus er ook niet bepaald naar was om hem aan te vallen. Dus dat het dan ook niet redelijk is om meteen vol in de aanval te gaan, en een situatie te creeren waar eigenlijk niets meer aan te redden valt.

Dat nog afgezien van het feit dat anderen zich ook geroepen voelen om zich ermee te bemoeien.

Met het laatste ben ik het volledig eens, maar als je de thread nog eens leest zie je dat Ben zéker niet 'meteen vol in de aanval gaat'. Integendeel zelfs. Dus wat dat betreft denk ik dat je toch ook nog eens kritisch naar je eigen post zou moeten kijken.
Datum: 28/03/2007 15:41

Quote:
Jacques
Maar het zou misschien geen gek idee zijn om als moderatoren een post (zoals ik die kortelings, zonder enige toelichting, om de oren kreeg) luidende: 'Wat een gelul' subiet te verwijderen.

Volledig correct. Helaas is 'moderator zijn' geen betaalde baan, dus komen wij er vaak pas achter als het kwaad al geschied is. Bovendien kan enige zelfcensuur geen kwaad bij een aantal mensen.
Gepost door: JeroenSchaaf.
Datum: 28/03/2007 15:49

Hoe bedoel je *&&@#*#(@& ? ik heb daar &(*&@(@* totaal geen last van ja! en als ik jou was dan *@&@&!^!^!@&... schijnheilig

Playing Peer.

Datum: 28/03/2007 15:51

Quote:
MK
Met het laatste ben ik het volledig eens, maar als je de thread nog eens leest zie je dat Ben zéker niet 'meteen vol in de aanval gaat'. Integendeel zelfs. Dus wat dat betreft denk ik dat je toch ook nog eens kritisch naar je eigen post zou moeten kijken.

Ik vind het belachelijk maken van kritiek nogal stuitend, en zeker aanvallend. Zeker als hij daarin steeds extremer wordt, terwijl ik gewoon netjes probeer uit te leggen waarom ik mijn kritiek uit.
Blijkbaar is 'in de aanval gaan' net zo subjectief als 'beledigen'.
Datum: 28/03/2007 16:19

Quote:
MK

Dat kan Ben alleen. Zo ook voor of je mensen aardig, correct, heus, eerlijk, netjes of hoe dan ook te woord staat.

Het kan uiteraard wel zo zijn dat het je intentie niet is geweest.

Dat is het lastige met communicatie. Zie Jacques' post in 'waarheid'.

Scali heeft mij zelfs zeer diep beledigd door maar te blijven zeggen
dat ik iets van hem heb gejat
Datum: 28/03/2007 16:24

Quote:
Benwave

Tsja, iets zonder toestemming van de auteur voor eigen werk aanwenden is dus inbreuk op copyright, en daar wordt weleens de populaire term 'jatten' voor gebruikt.
Beledigend misschien, maar wel waar.
Had je het maar niet moeten doen, heel eenvoudig. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen acties.
Datum: 28/03/2007 16:26

Je valt weer in herhaling Scali. Het is uitvoerig op het ander topic besproken, en voor de zoveelste keer uitgelegt
Gepost door: Wuls
Datum: 28/03/2007 16:47

Als men deze voorgaande posts eens goed terugleest zou men kunnen conluderen dat één en ander niet zou misstaan in een script van 'Goede Tijden, Slecthte Tijden'. For real, ik bedoel, het gaat soms echt nergens over.
Datum: 28/03/2007 16:50

Quote:
Benwave
Je valt weer in herhaling Scali. Het is uitvoerig op het ander topic besproken, en voor de zoveelste keer uitgelegt

Waarom ga je hier dan nog een keer lopen zeuren dat je je zo beledigd voelt?
Verwacht je excuses ofzo? Ik zie niet in waarom, ik zou eerder excuses van jou moeten vragen voor het ongevraagd gebruiken van mijn compositie, en vervolgens rondbazuinen dat ik nooit iets componeer.
Maar daar zit ik niet op te wachten.
Ik vind wel dat het absoluut jouw plaats niet is om te gaan zeuren dat je tekortgedaan bent.
Datum: 28/03/2007 16:58

Ik weet dat ik dit niet mag zeggen op een forum.
(Wat hier boven staat)

Scali jij ben nog maar met een ding bezig en dat is dit forum vergallen.
Je gaat net zo lang door totdat er mensen weg lopen.
Jammer dat mensen zoals jij toegestaan worden op een forum

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2007 17:01 door Benwave.
Datum: 28/03/2007 17:39

Sorry hoor Ben, maar wat hier net nog stond (ondertussen verwijderd), vind ik veel erger dan Scali zijn argumenten en gedrag, dat gaat tenminste nog ergens over...

En waarom zou het jammer zijn dat "mensen zoals hem" toegestaan worden op dit forum? Dat moet je toch even nader verklaren. Als hij al niet mag, waarom zou jij dan wel mogen? Jij bent degene die net erg vuile taal op hem richtte, dat vind ik veel storender.

schouderophalend
Datum: 28/03/2007 17:48

Quote:
Scali
Benwave

Tsja, iets zonder toestemming van de auteur voor eigen werk aanwenden is dus inbreuk op copyright, en daar wordt weleens de populaire term 'jatten' voor gebruikt.
Beledigend misschien, maar wel waar.
Had je het maar niet moeten doen, heel eenvoudig. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen acties.

Voor zover ik kan nagaan heeft Ben altijd de bron erbij vermeld en dus niet voor eigen werk aangewend. Hoewel ik er buiten sta vind ik het 'jatten' ook wel een erg zware term. Bovendien zou ik er eerder trots op zijn als iemand iets van mij zou coveren. Maar goed, dat is mijn mening.
Datum: 28/03/2007 18:02

mijn conclusie:
1. scali overreageert en moet misschien ook even naar zichzelf kijken voor dit soort dingen te doen.
2. ja er is veel bullshit op dit forum en moderators zouden misschien wel eens wat meer(of uberhaupt?verward) moeten optreden, ware het niet dat sommige herrietrappers zelf mod zijn... mod vanwege het juiste doen of vanwege de macht?
Datum: 28/03/2007 18:13

Quote:
m0jo
mijn conclusie:
1. scali overreageert en moet misschien ook even naar zichzelf kijken voor dit soort dingen te doen.
2. ja er is veel bullshit op dit forum en moderators zouden misschien wel eens wat meer(of uberhaupt?verward) moeten optreden, ware het niet dat sommige herrietrappers zelf mod zijn... mod vanwege het juiste doen of vanwege de macht?

Er wordt heel wat meer gemod dan jij weet, m0jo.
Het laatste moet je maar eens uitleggen.
Datum: 28/03/2007 18:20

Quote:
MK
Voor zover ik kan nagaan heeft Ben altijd de bron erbij vermeld en dus niet voor eigen werk aangewend.

Een paar dagen geleden beweerde hij anders nog dat ik nooit iets gecomponeerd heb, wat dus haaks staat op het erkennen van mijn werk, waar hij gebruik van maakt.

Quote:
MK
Bovendien zou ik er eerder trots op zijn als iemand iets van mij zou coveren. Maar goed, dat is mijn mening.

Er is weinig om trots over te zijn als niet erkend wordt dat het jouw compositie is (al zegt hij nog net niet dat het z'n eigen werk is. Hij wilde het blijkbaar afdoen als Jan Nel's compositie), en je daarna ook nog eens voor rotte vis wordt uitgemaakt.
Ik vind Ben dus nogal hypocriet. Eerst complimenten over de compositie en een eigen versie bakken, en als het hem uitkomt, ben ik ineens een waardeloze componist, en wordt ik voor alles en nog wat uitgemaakt.
michaelkelly deucephoenix gesloten discussieRe: Beleid moderators/webmaster
Gepost door: anton KJ DDWH DJ
Datum: 28/03/2007 18:22

Ik zou zelf als ik scali was een privehulpmod willen lol.Aleen ik reageer weer anders dan scali.Maar wat hij bedoelt bedoelt hij meestal wel goed.blijOp positieve kritiek geeft hij ook positieve kritiek.En op Negatieve kritiek zou ik nooit op ingaanjatong uit de mond grijnsScali zet er dan niks of zorg dat het bericht naar de moderators gaat.Want dat kan.En is simpeler dan erop te reageren.blijJe hoefd dan aleen het bericht te versturen van dat lid.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2007 18:23 door anton KJ D-DOUBLEWAR.
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 28/03/2007 18:39

Scali, we weten het nu wel. Het is jouw compositie. Bij deze vastgesteld en bij deze de laatste keer dat ik je daar over wil horen. Als je wilt uithuilen, dan maar ergens anders dan hier. Aan alle moderators bij deze de opdracht om streng te reageren als dit in een willekeurige thread nog doorgaat. Als je iets uit wilt vechten, dan maar via een privébericht zodat wee niet allemaal mee hoeven genieten.

Verder is het helemaal waar dat er meer wordt gemodereerd dan je denkt. Ik haal dagelijks toch wel enkele berichten van het forum, verplaats berichten naar de juiste forums of laat mensen via een privébericht weten dat ze hun post wat moeten aanpassen.

Voor mij en de andere moderators geldt zoals gezegd dat het niet ons beroep is en dat we maar net aanwezig moeten zijn om het e.e.a. voor te zijn. In Scali's geval is het soms ondoenlijk omdat na het knipperen met de ogen een thread zo weer 20 berichten gegroeid kan zijn omdat het doordrammen (ja, ik gebruik bewust deze term) maar door gaat. Dan heb je gewoon niet altijd zin om een thread nog helemaal uit te gaan vlooien en achteraf te gaan knippen. In zo'n geval denk je wel eens: "De betrokkenen lijken het we leuk te vinden om zo door te gaan, dus laat maar lopen."

Misschien niet helemaal de juiste instelling, maar bedenk dat het ook voor ons hobby moet blijven. Bij gitaarspelen zou je het ook niet leuk vinden als je meer dan de helft van de tijd bezig zou moeten zijn met het stemmen van de gitaar, toch?

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Datum: 28/03/2007 18:46

Quote:
Maurice Makaay
Scali, we weten het nu wel. Het is jouw compositie. Bij deze vastgesteld en bij deze de laatste keer dat ik je daar over wil horen.

Ik wil er sowieso niks over horen, maar Ben rakelt het steeds weer op. Ik hoop dat dit dus ook voor Ben en anderen geldt.

Quote:
Maurice Makaay
Voor mij en de andere moderators geldt zoals gezegd dat het niet ons beroep is en dat we maar net aanwezig moeten zijn om het e.e.a. voor te zijn. In Scali's geval is het soms ondoenlijk omdat na het knipperen met de ogen een thread zo weer 20 berichten gegroeid kan zijn omdat het doordrammen (ja, ik gebruik bewust deze term) maar door gaat. Dan heb je gewoon niet altijd zin om een thread nog helemaal uit te gaan vlooien en achteraf te gaan knippen. In zo'n geval denk je wel eens: "De betrokkenen lijken het we leuk te vinden om zo door te gaan, dus laat maar lopen."

Misschien niet helemaal de juiste instelling, maar bedenk dat het ook voor ons hobby moet blijven. Bij gitaarspelen zou je het ook niet leuk vinden als je meer dan de helft van de tijd bezig zou moeten zijn met het stemmen van de gitaar, toch?

Ik zou zeggen dat dergelijke threads in een 'uit de hand gelopen'-status verkeren, en dat die dan maar preventief gesloten moeten worden. Dan hoeven de moderators niets uit te pluizen, en krijgen de betrokkenen ook de boodschap dat het niet zo door kan gaan.
Dat is voor iedereen beter dan die threads uit te laten lopen op pure anarchie waar iedereen elkaar maar verrot kan schelden etc.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Alle Volgende Huidige pagina: 2 van 3

Bericht
Deze discussie is gesloten.