Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Vragen en opmerkingen
berichtlinkjes openen
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 08/07/2007 11:59

Als ik een linkje aanklik, dan opent m'n browser dat niet in een nieuwe tab, wat ik wel zie bij andere fora. Kan natuurlijk wel met de rechtermuisknop en dan 'open in new tab', maar bestaat de mogelijkheid er misschien ook dat je gewoon een link aan kan klikken en dat je browser 'm dan in een nieuwe tab opent? Misschien dat het aan mijn instellingen ligt, maar ik heb het niet bij andere fora.
berichtRe: linkjes openen
Gepost door: Jeroen Zeemuts
Datum: 08/07/2007 12:25

Als je ctrl ingedrukt houdt tijdens het klikken opent een link doorgaans in een nieuwe tab. Kan ook verschikken per site, hoe het daar in de pagina's is ingesteld.
Datum: 08/07/2007 14:03

Ah, oké, dat van de ctrl knop wist ik ook niet. Maar het blijft een extra handelingblij Ik heb ook best vaak dat ik ff vergeet de rechtermuisknop ff in te klikken en dat het linkje direkt wordt geopend en ik uit Gitaar.net ben. Hoop frustratie, eerst weer terug naar de pagina van Gitaar.net en dan alsnog de rechtermuisknop enzogefrustreerd Daar gaat de ctrl functie niks aan veranderen, het is gewoon de macht der gewoonte.
Datum: 08/07/2007 14:47

Je kan ook met je scroll knop op de link drukken, dan zou hij ook in een nieuw tabblad moeten openen.
Datum: 08/07/2007 15:28

Dat is inderdaad een goeie optie waar ik ook niet van wist, maar het blijft afwijken van andere fora. En het werkt niet als je de mousepad van een laptop gebruiktknipoog
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 08/07/2007 16:13

Gitaar.net wil niet zo zijn als alle andere forums blij Ik ga niet hard toewijzen hoe de browser een pagina moet openen. In mijn filosofie is dat een keuze van de gebruiker. Opties zijn:

- klik: open in hetzelfde scherm
- shift+klik: open in een nieuw scherm
- ctrl+klik: open in een nieuw tabblad

Moet je eens aan proberen te wennen, want het werkt echt heel fijn.

Er is voor zover ik weet ook geen standaard voor het openen van een link in een nieuw tabblad. In HTML is wel het href target "_blank" gedefinieerd, maar die opent pagina's in een nieuw scherm (iets waar ik zelf een super-hekel aan heb). De enige optie die ik ken om een linkje in een tabblad te openen, is door gebruik te maken van een naar stukje javascript, waarvan mij niet duidelijk is of het in alle browsers goed werkt.

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Datum: 08/07/2007 16:46

Nee tuurlijk moet je ook niet willen lijken op andere fora! Verder vind ik er hier prima opties op zitten die je bij andere fora niet ziet, waarvoor m'n complimenten. Alleen dat met die linkjes, dat 'stoort' me een beetje. Ik zou het persoonlijk in ieder geval een verbetering vinden als de linkjes openen in een nieuwe tab zonder extra handelingblij
Datum: 08/07/2007 16:56

En daar zit een probleem, want ik vind het veel handiger als het opent in hetzelfde scherm en Jantje vindt het fijner als het opent in een nieuw scherm. De enige manier om daar dus iedereen tevreden te stellen is door het een optie te maken in de profiel instellingen, maar dat brengt weer een hele stortvloed aan extra werk met zich mee om dat ook te implementeren door de hele site heen. Best iets dat op mijn lijstje mag hoor, maar niet 1..2..3.. erin te zetten.

Als iemand overigens weet hoe je netjes cross-browser links in een apart tabblad kunt laten openen, laat me dan maar weten hoe dat zit.

--
Maurice Makaay
Datum: 08/07/2007 16:59

Kan ik nog een polletje aanmaken?nogal blij

Maar ik snap je punt wel.
Datum: 08/07/2007 17:08

Je mag best een polletje aanmaken, maar je snapt natuurlijk wel dat wat ik zelf handig vind de maatstaf is hč? Een volksgeďnitieerd referendum is Gitaar.net vreemd knipoog

--
Maurice Makaay
Datum: 08/07/2007 22:29

Als je FireFox gebruikt, dan is de volgende extensie misschien iets voor je: Tabbrowser Preferences. Daarmee kun je instellen dat op elke site een externe link in een nieuwe tab wordt geopend.

--
Maurice Makaay
Datum: 09/07/2007 00:01

Ey, da's een handig linkje. Ik gebruik inderdaad Firefox. Thanx!duim omhoog
Wantijpop 2013 berichtRe: linkjes openen
Gepost door: Jeroen
Datum: 11/07/2007 09:36

Ander puntje over links: Ik heb in mijn profiel links geplakt naar fotogallerijen van enkele van mijn gitaren en bassen. Bij sommige links voegt de site echter (hoewel dat op de editpagina van mijn profiel niet terug te zien is) ongevraagd een stuk aan de URL toe, er komt http:// www.gitaar.net /site_frame/profile/view/url= voor te staan. Daardoor leidt de link in eerste instantie naar een 404, en moet je dat stuk er zelf afknippen voordat de site geopend wordt waar de link heen moet leiden.

Het is alleen bij drie van mijn bassen, grappig genoeg gaat het wel goed met de Ellio Martina en de elektrische gitaren tong uit de mond grijns

Eve's Fall - female fronted metal
Wantijpop 2013 berichtRe: linkjes openen
Gepost door: Jeroen
Datum: 11/07/2007 11:41

lol, dank!

Eve's Fall - female fronted metal
Gepost door: Geerten
Datum: 16/07/2007 00:48

@Maurice:

IE7 heeft ook gewoon een optie om de href target="_blank" automatisch te laten openen in een nieuwe tab.. Dus niet alleen Firefox!
Ik vind het ook handiger dat het gewoon een nieuw venster (met optie aan, nieuwe tab) wordt als je er op klikt. Vergeet het regelmatig.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2007 00:49 door Geerten Doornenbal.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen