Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Vragen en opmerkingen
berichtHandtekeningen in het forum
Gepost door: Jeroen Zeemuts
Datum: 28/07/2007 11:09

Onlangs heb ik in mijn profiel handtekeningen in het forum uitgezet. Maakt de berichten een stuk prettiger leesbaar. De reden waarom het naar mijn idee minder leesbaar wordt komt door de de omvang en de layout van de handtekeningen. Eigenlijk zou ik iedereen willen oproepen te overwegen wat ze met hun handtekening willen zeggen. Gelukkig zijn er ook andere middelen.

Vandaar mijn suggestie voor 2 dingen:
1 Een maximum lengte toekennen aan handtekeningen
2 Handtekeningen een andere layout geven
Bijvoorbeeld:
* Grijze letters
* Cursief
* Gescheiden van de berichttekst d.m.v. een horizontale lijn

Is dat wat?
berichtRe: Handtekeningen in het forum
Gepost door: bas
Datum: 28/07/2007 11:35

goede suggestie,

zat er zelf ook al aan te denken om dit aan te kaarten.
soms zie je nie eens meer of het een quote is of een handtekening of beide.

streep boven de handtekening lijkt mij het beste
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 28/07/2007 11:51

Is het dan echt zo lastig om zelf een lijn in de handtekening te zetten als afscheiding, als je handtekening van zichzelf niet onderscheidend genoeg is? Ik heb het uitgelegd op de handtekening-pagina en neem aan dat iedereen zelf ook best kan zien of de handtekening misschien een lijntje nodig heeft als afscheiding.

De reden dat ik nu geen lijn heb staan, is dat je nu vrij bent om je handtekening vorm te geven zoals je wilt en je er zo zelf voor kunt zorgen dat deze duidelijk een handtekening is en niet een onderdeel van het bericht. Ik zou boven mijn handtekening bijvoorbeeld geen lijn willen hebben. Doe ik in een brief ook nooit. Maar ik mag hopen dat het wel heel duidelijk is wat mijn handtekening is.

Maar goed, ik zie de berichten ook wel en ik zal eens nadenken over een mogelijk oplossing. Misschien standaad een scheidingslijn toevoegen, maar bij de handtekening wel een optie "Scheidingslijn verbergen" toevoegen.

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Datum: 28/07/2007 12:43

Quote:
Maurice Makaay
Is het dan echt zo lastig om zelf een lijn in de handtekening te zetten als afscheiding, als je handtekening van zichzelf niet onderscheidend genoeg is? Ik heb het uitgelegd op de handtekening-pagina en neem aan dat iedereen zelf ook best kan zien of de handtekening misschien een lijntje nodig heeft als afscheiding.

Absoluut mee eens.

Quote:
Maurice Makaay

Maar goed, ik zie de berichten ook wel en ik zal eens nadenken over een mogelijk oplossing. Misschien standaad een scheidingslijn toevoegen, maar bij de handtekening wel een optie "Scheidingslijn verbergen" toevoegen.

Thanks!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 29/07/2007 20:59

Quote:
Jeroen Zeemuts
Onlangs heb ik in mijn profiel handtekeningen in het forum uitgezet. Maakt de berichten een stuk prettiger leesbaar. De reden waarom het naar mijn idee minder leesbaar wordt komt door de de omvang en de layout van de handtekeningen. Eigenlijk zou ik iedereen willen oproepen te overwegen wat ze met hun handtekening willen zeggen. Gelukkig zijn er ook andere middelen.

Vandaar mijn suggestie voor 2 dingen:
1 Een maximum lengte toekennen aan handtekeningen
2 Handtekeningen een andere layout geven
Bijvoorbeeld:
* Grijze letters
* Cursief
* Gescheiden van de berichttekst d.m.v. een horizontale lijn

Is dat wat?

Wow, dat is precies wat ik heb.
Damn, I'm good.
Gepost door: JB
Datum: 29/07/2007 21:49

Haha!

"The only way to make your dreams come true is to wake up!"
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 29/07/2007 22:08

JB heeft bijvoorbeeld weer een stuk minder duidelijke handtekening tong uit de mond grijns

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Datum: 29/07/2007 22:15

Heb ze weer even aangezet, maar ik zie geen handtekening bij JB blij
Wim swingt als een trein... berichtRe: Handtekeningen in het forum
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 30/07/2007 08:06

Dat zijn zaken die je zelf ook kunt verzinnen denk ik. Je ziet snel genoeg of je eigen handtekening duidelijk(er) zichtbaar c.q. geod gescheiden is van de rest. Ik heb hem zelf tussen haakjes en vet Probleem opgelost. Eventueel bouw je zoiets standaard in.

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen