Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Vragen en opmerkingen
Pagina's: 1 2 3 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 3
berichtkreten op forums
Gepost door: Peter
Datum: 31/01/2008 20:37

ik stoor me ernstig aan dingen die hier soms op forums komen

en discussie waar hitler in komt
een kreet als vrouwen zijn om te naaien niet om te begrijpen
het lijkt erop alsof er mensen zijn (hier ook dus) die denken dat het net een vrijplaats is om maar te zeggen wat je wilt
berichtRe: kreten op forums
Gepost door: Koen
Datum: 31/01/2008 20:41

Ja oke soms beginnen ze echt over allerlei dingen zoals weer de adidas enzo bij een forum waar iemand iets te weten wil komen...

Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!
michaelkelly deucephoenix berichtRe: kreten op forums
Gepost door: anton KJ DDWH DJ
Datum: 31/01/2008 20:45

Gewoon negeren Peter.knipoogDat doe ik ook.tandpastagrijns
En nog slimmer is er niet op in gaan want dan krijg je weer een flamewar en daar hebben we niks aan hier op gitaar.netblijknipoog

Zoekt naar een tweedehands GT-10 en een mesaboogie combo
Gezocht mesaboogie mark5 combo
Datum: 31/01/2008 20:46

ik kan een boel hebben mkaar sosm gaat het me net te ver
en dan gaat het over een grens en negeer ik het niet langer
Datum: 31/01/2008 20:49

Quote:
Peter
ik kan een boel hebben mkaar sosm gaat het me net te ver
en dan gaat het over een grens en negeer ik het niet langer

Dan kan je het best de moderator erop af sturen dan hoef je er zelf niks aan te doen.tandpastagrijnsjaprofessorblij

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 31/01/2008 20:55

'Er op af sturen???' We zijn je hondje niet, hoor. belerendja

Maar idd, Peter, als je onder het bericht 'bericht rapporteren' gebruikt kunnen we er meestal iets aan doen. Wij zijn ook maar vrijwilligers, dus kijken ook niet de hele dag wat er gepost wordt. Of, in dit geval, omdat het de signature van Lex is en wij daar niet bij kunnen, even een PM aan hem sturen.
Gepost door: MjS
Datum: 31/01/2008 20:59

Het lastige van internet is dat emoties en bedoelingen vaak niet goed overkomen. Zo kan het voorkomen dat een grappig bedoelde opmerking toch als kwetsend wordt ervaren. Niemand is er op uit om iemand écht te beledigen of kwetsen. Ik denk dat iedereen er goed aan doet om daarmee gewoon rekening te houden op forums. En natuurlijk, soms gaat iemand (onbedoeld?) te ver of loopt een discussie uit de hand. In dat geval kun je een bericht rapporteren aan de moderators en uitleggen wat er aan de hand is.
Datum: 31/01/2008 21:01

MK
'Er op af sturen???' We zijn je hondje niet, hoor. belerend

Ja dat was een beetje fout geformuleerd maar je zorgt wel dat een topic niet kan ontsporen als moderatorblij.

Gepost door: Rob de Jong
Datum: 31/01/2008 21:03

Je kunt ook gewoon mensen even pmmen, dat werkt vaak het allerbest. Iedereen is voor rede vatbaar maar niet iedereen wil en plein public afgedroogd worden.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 31/01/2008 21:04

ach ik ben niet van de politie verre van dat
maar een beetje beschaving kan geen kwaad denk ik
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 31/01/2008 21:05

Sorry Peter, ik heb het gelijk veranderdbeschaamd
Ik hoop wel voor jou dat je niet teveel tv kijkt, kranten leest of buiten komt.
Daar zijn namelijk hoofdzakelijk mensen die zeggen wat ze willen.
Diep in m'n hart vind ik ook dat dat niet kan in dit land.
Ik kan daar helaas niets aan doenschouderophalend

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Datum: 31/01/2008 21:06

ach, beschaving is een rekbaar begrip. Als je begint met te suggereren dat mensen onbeschaafd zijn kom je niet snel tot een oplossing, lijkt me. Een van de belangrijkste kenmerken van onze beschaving is verdraagzaamheid.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Mooie impressie van tivoli berichtRe: kreten op forums
Gepost door: Daan van Hasselt
Datum: 31/01/2008 21:22

Nazi-Duitsland erbij halen in een discussie is onbeschaafd? Het moet niet veel gekker worden.

Ik heb schoon genoeg van het gezeur dat het hier 'niet meer kan' op het forum, ik heb het prima naar mijn zin hier, en als je dat niet hebt moet je dat probleem maar bij jezelf zoeken. Je hebt zelf de keuze om te blijven en gaan wanneer je wilt, voel je niet verplicht om hier je verhaal te doen.

--

Werk is de ondergang van de drinkende klasse.
PM mij voor meer informatie over zelfbouw pedalen, of kijk op DonFX.nl
Datum: 31/01/2008 21:38

als iedereen zou denken laat maar dam werd het wel een echt zooitje
en Daan
je bevestigd alles wat ik bedoel
enige vorm van zelfkritiek en tollerantie heb je nog nooit van gehoord
Gepost door: R'Oha
Datum: 31/01/2008 21:41

Quote:
Ik heb schoon genoeg van het gezeur dat het hier 'niet meer kan' op het forum, ik heb het prima naar mijn zin hier, en als je dat niet hebt moet je dat probleem maar bij jezelf zoeken. Je hebt zelf de keuze om te blijven en gaan wanneer je wilt, voel je niet verplicht om hier je verhaal te doen.

Zucht ....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2008 21:43 door R'Oha.
Mooie impressie van tivoli berichtRe: kreten op forums
Gepost door: Daan van Hasselt
Datum: 31/01/2008 21:50

Quote:
Peter
enige vorm van zelfkritiek en tollerantie heb je nog nooit van gehoord

En dat baseer je waarop? Zelfkritiek heeft bar weinig met dit verhaal te maken, en ik heb het idee dat ik naar jou moet kijken wat betreft tolerantie.

Na deze post hou ik op met posten in dit topic omdat het anders weer een ellenlange discussie wordt die tot niets leidt.

--

Werk is de ondergang van de drinkende klasse.
PM mij voor meer informatie over zelfbouw pedalen, of kijk op DonFX.nl
Gepost door: Waldo
Datum: 31/01/2008 21:50

Quote:
MjS
Niemand is er op uit om iemand écht te beledigen of kwetsen.

Wordt eens wakker, jongen, je kunt het internet niet vergelijken met een christelijke zangvereniging. Het internet, inclusief dit forum, lijkt hoofdzakelijk gebruikt te worden om mensen te beledigen en/of te kwetsen, hoe anoniemer hoe beter (niet dat ik het hier mee eens ben, overigens). De kunst is om er het leuke en nuttige er uit te filteren.

Verder ben ik het volledig met Daan eens. En om maar eens origineel te zijn: way to go, Daan!
Datum: 31/01/2008 21:59

Quote:
Waldo van Pluur
Quote:
MjS
Het internet, inclusief dit forum, lijkt hoofdzakelijk gebruikt te worden om mensen te beledigen en/of te kwetsen
Ik wil je niet direct beledigen of kwetsen maar dit lijkt me wel onzin. Waar baseer je dat dan op ? Het handjevol regelmatige poster hier - ik schat minder dan 100, die verantwoordelijk zijn voor 99% van de posts - zouden dus vooral hier zitten om te kwetsen of te beledigen ?

Datum: 31/01/2008 22:01

wat mij betreft einde discussie

dit leidt tot niets .......
Datum: 31/01/2008 22:14

"natrappen" noemen ze zoiets geloof ik.

Gepost door: MjS
Datum: 31/01/2008 22:35

Quote:
Waldo van Pluur
Quote:
MjS

Wordt eens wakker, jongen, je kunt het internet niet vergelijken met een christelijke zangvereniging. Het internet, inclusief dit forum, lijkt hoofdzakelijk gebruikt te worden om mensen te beledigen en/of te kwetsen, hoe anoniemer hoe beter (niet dat ik het hier mee eens ben, overigens). De kunst is om er het leuke en nuttige er uit te filteren.

Verder ben ik het volledig met Daan eens. En om maar eens origineel te zijn: way to go, Daan!

Waldo, natuurlijk ben je vrij om het niet met me eens te zijn. Maar als je dit forum dan zo vol met beledigingen en kwetsende uitspraken vindt zitten, kun je dan niet beter overwegen om je in te schrijven bij een christelijke zangvereniging?

Quote:
Waldo van Pluur
De kunst is om er het leuke en nuttige er uit te filteren.

Dat zijn we dan wel met elkaar eens.
Gepost door: Wuls
Datum: 31/01/2008 23:37

Ach gossie toch mensen..
Gepost door: Flo
Datum: 31/01/2008 23:42

ik heb het hier ook prima naar mijn zin, en vind dat randje hier nou juist aangenaam, niet te serieus.
en ow, vrouwens zijn ook zeker niet de liefste wezens op aarde.
C'est moi berichtRe: kreten op forums
Gepost door: woro
Datum: 01/02/2008 00:50

Quote:

het lijkt erop alsof er mensen zijn (hier ook dus) die denken dat het net een vrijplaats is om maar te zeggen wat je wilt

Dit is een ethische kwestie waarin het haast niet mogelijk om het over eens te zijn aangezien iedereen een ander beeld heeft van 'goed' en 'kwaad'.

Ik vind soms ook weleens dat sommige opmerkingen te ver gaan, maar een ieder heeft het recht zoiets te zeggen. Als ik het niet uit kan staan ga ik weg en zoek een ander forum op waar mijn persoonlijke waarden beter worden nageleefd of ik zet er zelf een op.

In iedere omgeving hanteren mensen andere normen en waarden, internet is geen vrijplaats waarin hij/zij kan zeggen wat hij/zij wil zeggen, het internet is er om mensen op globaal vlak met elkaar te verbinden. En natuurlijk krijg je dan bezoekers die er andere normen en waarden op nahouden, maar dat moet je respecteren. Dat heet diversiteit.
Natuurlijk kun je ze wijzen op andere waarden, maar laat de mensen ook in hun waarde om hun eigen manier van expressie en denken te uiten.

(Ik probeer niemand persoonlijk aan te spreken, dit is gewoon mijn zienswijze op dit en elk ander forum, het medium internet andere culturen/religies en hoe hier over wordt gedacht)
Datum: 01/02/2008 01:16

Quote:
Peter

(hoofdletter v)an de andere kant...je zal maar alle vrouwen moeten naaien die je niet begrijpt! Dan hadden we geen tijd meer om te forummen of om Hitler er bij te halen punt

zwaaiend
Datum: 01/02/2008 01:16

+1

Datum: 01/02/2008 09:11

Ach niet alles zo serieus nemen joh :P
Gepost door: Wessel
Datum: 01/02/2008 11:37

Quote:
Yv
Ach niet alles zo serieus nemen joh :P

Uuh sorry ik begrijp je niet....
Gepost door: Zilty
Datum: 01/02/2008 12:00

Ik stoor me ernstig aan de verchristenuniesering van de maatschappij. ik emrk dat mensen zich steeds meer gerechtigd voelen hun nogal strikte normen en waarden aan anderen op te dringen. Conservatiever is niet beter, alleen een andere manier (rigidere?) van denken. Dat er niet over Hitler gediscussieerd zou mogen worden is een pracht voorbeeld van het opneiuw tot taboe maken van onderwerpen waarvan we dachten dat we ze eindleijk dusdanig verwerkt hadden dat we er weer grappen over konden maken. Dat je een discussie die je zelf start gelijk weer monddood maakt omdat die niet de kant opgaat die je graag had gezien is vrij typerend voor je houding.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 01/02/2008 12:12

Welja, haal de Christenunie er maar weer bij. knipoog
Pagina's: 1 2 3 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 3

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen