Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Vragen en opmerkingen
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
dikkebomen.jpg 290.4 KB open | download Maurice Makaay 05/05/2008 Bericht lezen
kopergroenesteen.jpg 285.7 KB open | download Maurice Makaay 05/05/2008 Bericht lezen
onshotel.jpg 260.4 KB open | download Maurice Makaay 05/05/2008 Bericht lezen
20070809 191617_882.jpg 1.47 MB open | download Lennart 05/05/2008 Bericht lezen
universal_city_hard_rock.jpg 165.4 KB open | download Richard 05/05/2008 Bericht lezen
berichtMaurice is veilig thuis!
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 04/05/2008 22:17

Na de MySQL conferentie en een paar weken rondtrekken ben ik weer veilig thuis. Beetje groen uit het vliegtuig gekropen na alle turbulentie en luchtzakken, maar verder duim omhoog duim omhoog duim omhoog

De conferentie was geweldig en we hebben opvallend veel aandacht gehad voor Phorum bij onze stand. Vorig jaar gingen veel vragen nog over "Hoe kan ik Phorum combineren met mijn eigen user database?" Dit jaar hebben we daar goede oplossingen voor gebouwd. Dit jaar was de belangrijkste vraag "Hoe converteer ik naar Phorum?" naast "Hoe verhoudt Phorum zich tot phpBB?" Veel phpBB gebruikers hebben gekeken naar phpBB 3 (een redelijk nieuwe versie) en waren vrij teleurgesteld dat dingen die ze niet voor elkaar kregen in versie 2 ook in versie 3 niet mogelijk waren. Ook vertelden ze ons dat het template systeem weer ingewikkelder is geworden en dat ze "fed up" waren met het "module" systeem (modules zijn aanpassingen op de broncode, wat erg foutgevoelig is en upgraden moeilijk maakt). Eťn van de dingen die we voor de conferentie hadden gepland is het leveren van een handig conversiesysteem voor Phorum, dus voor deze mensen hadden we goed nieuws!

Voor wat foto's van het Phorum team, zie mijn bericht op phorum.org. Ik heb van de andere teamleden het "API master" T-shirt gekregen, omdat ik het afgelopen jaar heel veel aan de API heb geprogrammeerd en ze bang waren dat zij vragen zouden moeten beantwoorden. Door mij het T-shirt aan te trekken wisten ze zeker dat iedereen met API-vragen op mij zou springen. Nou ... ze hadden gelijk knipoog

Nu maar hopen dat we volgend jaar weer mogen!

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
berichtRe: Maurice is veilig thuis!
Gepost door: Thom
Datum: 04/05/2008 23:16

Okee, het zegt mij allemaal niks, maar volgens mij heb je het naar je zin gehad, en das altijd goedduim omhoog
Gepost door: Tuscan
Datum: 04/05/2008 23:22

En waar ben je nou geweest?

Leuk om te horen dat iets waar wij het proefkonijn voor waren zo succesvol is, trouwens tong uit de mond grijns
berichtRe: Maurice is veilig thuis!bijlage
Datum: 05/05/2008 00:47

Proefkonijn "waren"? Ha! Zijn en zullen blijven bedoel je knipoog We zijn alweer druk bezig met wat nieuwe generatie code en (ondanks dat de andere developers me voor zot verklaren) gitaar.net blijft daarvoor het smeulend hoopje testcode dat het altijd al is geweest.

Ik ben naar San Fransisco gevlogen. Daar een dagje rondgehangen en toen vier dagen naar Santa Clara gegaan. Daar dus de MySQL user conference bezocht, waar zo'n 2000 bezoekers rondhingen. Naast het bemannen van onze stand op de beurs heb ik ook diverse praatjes bezocht. De onderwerpen worden langzaam aan wel bekend nu ik al lange tijd met MySQL werk, maar zo nu en dan zitten er toch wel echte pareltjes tussen. Vooral cool is dat er ook veel programmeurs van MySQL licht aangeschoten aan de bar zitten. Daar mee aanpappen geeft veel inside info en je kunt nog eens wat obscure probleempjes voorschotelen. Niet de alledaagste kroegpraat, maar voor een berg coding geeks is het lachen geblazen.

Na de conferentie heb ik nog twee weekjes vakantie gehouden. We (mijn vrouw Esther en ik) zijn eerst naar Kings Canyon geweest. Daar de enorme Sequoia's bekeken. Zie onderstaande foto voor een idee van de afmetingen van deze bomen. Dit was zeker niet de grootste, maar bij de grootste mag je niet in de buurt komen voor foto's.

Daar een paar dagen door de sneeuw gewandeld gehiked bij een heerlijke 20-25 graden. Daarna doorgereden naar Death Valley. Damn, wat heet was het daar. En dat wordt alleen nog maar erger als het echt zomer wordt, dus blij dat we er nu waren. De opgedroogde zoutmeren waren erg indrukwekkend, net als de vele verschillende soorten rots. Hieronder een stuk rots in een soort kopergroen, maar het volledige pallet was zeer uitgebreid. Rots, maar dan anders dus.

Vanuit Death Valley zijn we naar de route 66 gereden. We hebben een stuk van de route gereden (langs plaatsen als Kingman en Williams). Er was een soort motortour aan de gang met ongeveer 80.000 motors (voornamelijk Harleys), dus als ik een motorliefhebber was geweest, dan had ik wat moois kunnen zien. Vanuit (ik geloof) Williams met de trein naar de Grand Canyon geweest. DIEP!!! Mijn hoogtevrees is daar weer goed op de proef gesteld (en de Canyon heeft gewonnen). Uiteindlijk geŽindigd in La Posada in Winslow. Een oud spoorweghotel. Daar hebben we het stof afgewassen en ons klaargemaakt voor het laatste stukje van de reis.

Las Vegas! Wat een hoop lichtjes en geknipper. Niet helemaal mijn ding, maar leuk om het eens gezien te hebben. Maarliefst $0 weggegokt, dus ik ben nog steeds blij dat ik in Vegas ben geweest tong uit de mond grijns We hebben in het Flamingo hotel gezeten. Voor de liefhebbers, hier een fotootje vanuit het hotel.

In Vegas ook de strip verlaten om de Pinball Hall Of Fame te bezoeken, zo'n 30 blocks verwijderd van de strip. Een aanrader voor iedereen die flipperkasten leuk vindt. Daar $20 aan kwartjes in zo'n 2,5 uur weggespeeld met zijn tweeŽn.

Na drie dagen Vegas, teruggevlogen naar Nederland.

Dat dus headbangend

--
Maurice Makaay
Gepost door: Koen
Datum: 05/05/2008 09:43

Ook nog bij het hard rock hotel geweest? met die mega gitaar...

Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!
Datum: 05/05/2008 11:39

Wel gezien, maar niet naartoe geweest.
En bewust de gitaarwinkels links laten liggen.

--
Maurice Makaay
Gepost door: K3vin
Datum: 05/05/2008 12:37

Quote:
Koen
Ook nog bij het hard rock hotel geweest? met die mega gitaar...

Het hardrockcafe genaamd

-------------------------------
Mirror Bomber (bezig met bouwen) @ [www.gitaar.net]
Gepost door: Richard
Datum: 05/05/2008 12:44

Die Sequoia's zijn inderdaad HUGE!
Ik ben er ook ooit geweest (15 jaar geleden).
Volgens mij was de grootste boom toen zo'n 86 meter! (een flat van 20 verdiepingen dus)
Death valley is ook indrukwekkend.
The devil's Golfcourse hahahaha.
Nog een paar jaartjes wachten en dan ga ik er met m'n vrouw en kinderen naar toe op vakantie.

blij
Welkom terug man!

en het inderdaad het Hard rock hotel (en niet het cafe)
[www.hardrockhotel.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2008 12:46 door Cloud machinist.
Datum: 05/05/2008 14:39

Die bomen gaan behoorlijk hoog, maar de dikte is nog stoerder. Achter de dikste kun je een touringcar stallen, zonder dat je hem ziet! En per jaar pompt een flinke Sequoia bijna een miljoen liter water rond. Je hoofd verkleint het psychisch allemaal als je zo'n boom ziet ("Dat kan niet, da's vast een gewone boom"knipoog, dus je hebt dit soort feiten nodig om jezelf te overtuigen dat ze echt groot zijn.

--
Maurice Makaay
Gepost door: K3vin
Datum: 05/05/2008 14:44

Om even terug te komen :P

Het is een keten van Hardrock filialen je hebt de cafes, hotels etc

-------------------------------
Mirror Bomber (bezig met bouwen) @ [www.gitaar.net]
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 05/05/2008 15:47

Quote:
Maurice Makaay
Achter de dikste kun je een touringcar stallen, zonder dat je hem ziet!
Da's meer een kwestie van dicht genoeg bij de boom gaan staan, lijkt mij...een sequoia wordt niet dikker dan een meter of 8, da's een behoorlijk kleine touringcar

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: R'Oha
Datum: 05/05/2008 15:57

Was dat niet zo'n Belgenmop, over een touringcar van ca 20 m breed en maar een paar meter lang, zodat iedereen voorin kan zitten? tong uit de mond grijns
Datum: 05/05/2008 16:52

Dat dacht ik ook, dus ik heb er tijdens de vakantie nog op doorgezocht.

Biggest Sequoia's

De dikste is 113 feet in de omtrek. Dat is pakweg 33.5 meter. Bij een zuivere circelvorm zou dat een diameter betekenen van 10.66 meter. Doordat het geen perfecte circel is, zijn niet alle diameters gelijk en is er ook wel een diameter te vinden die nog groter is dan dit. Ik heb nogal wat stammen gezien die meer ellipsvormig waren. 11 tot misschien zelfs 12 meter is daarmee wel voor te stellen. Een beetje touringcar begint bij 12 meter. Wellicht zie je de touringcar aan twee kanten een stukje uitsteken, maar om een vergelijking te kunnen maken met iets waarvan je de grootte wel kunt inschatten, vond ik het een heel eind in de richting komen.

--
Maurice Makaay
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 05/05/2008 16:54

Erg tof allemaal Maurice!

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Me @ Hard Rock Cafe berichtRe: Maurice is veilig thuis!bijlage
Gepost door: Lennart
Datum: 05/05/2008 20:22

Deze zomer ook ongeveer die tour gedaan, maar dan ook Grand Canyon gedaan!
En ook bij de mega gitaar geweest ^^

berichtRe: Maurice is veilig thuis!bijlage
Datum: 05/05/2008 22:41

er zijn ook strat varianten:

Datum: 05/05/2008 22:48

triest, dit...

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 05/05/2008 23:24

tong uit de mond grijns
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 13/05/2008 09:19

Klinkt wel tof!!
Dat met die bomen! Nog in geklommen?
Datum: 13/05/2008 15:51

Quote:
Maurice in een eerdere posting
Mijn hoogtevrees is daar weer goed op de proef gesteld

Ik denk dat dat het antwoord in zich heeft. Geen dikke bomen beklommen.

--
Maurice Makaay
Datum: 14/05/2008 09:48

Zonde
Datum: 15/05/2008 01:19

Ja, zeg dat wel. Echt een rotvakantie zo.

--
Maurice Makaay
Datum: 15/05/2008 02:36

Yv klimt graag bomen ?

Datum: 15/05/2008 07:57

Nee, wel palen.
Datum: 15/05/2008 08:01

honeypot. maar deze bee had ik al.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen