Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?

Laat alle berichten van een gebruiker zien

Pagina's: 1 2 3 4 5 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 1 van 382
Resultaten 1 - 30 van 11453
4 jaren geleden
Same here. Ik heb een fretloze Cort NTL-B, en het is een prachtig instrument en heel goed gebouwd, maar onversterkt kom ik niet mee met een gitaar. Versterkt klinkt ie gelukkig erg goed, ik heb er een paar keer live mee gespeeld over mijn EBS NeoDrome 12 en dat werkte prima.
Gepost door: Jeroen
Forum: Bassisten
4 jaren geleden
Ik heb voor thuis enkele jaren een Line6 Lowdown Studio 110 gehad, leuk en veelzijdig ding met kwalitatief erg goede sounds. Een mooi clean gemodelleerd naar een Eden versterker, een oldschool Ampeg Fliptop-sound, een Marshall Superbass, de Ampeg SVT-met-koelkastsound en een SVT met overdrive ervoor. Die laatste vond ik afschuwelijk klinken, maar de rest is top. Het enige wat ik miste aan die ver
4 jaren geleden
In: - Ibanez TSA5 en bijbehorende footswitch, heerlijk speelgoed voor thuis, en dat voor maar 99 euro NIEUW bij Thomann; - Alvarez ABT60L akoestische baritone; - TC Electronic Nova System. Mooi apparaat, maar staat stof te vangen dus gaat er ook weer uit denk ik; - Darkglass Electronics B7K, modern klinkende CMOS basoverdrive; - EBS MetalDrive, de naam dekt de lading wel. Uit: - ehhh...
Forum: Gitaren
4 jaren geleden
Leuke review, en de keuze voor die Taylor begrijp ik helemaal Taylors klinken vaak wat moderner en hebben een bepaalde sprankeling waar ik ook altijd erg blij van word. Ik heb al jaren een lefty Taylor Baby, en door zijn bescheiden formaat klinkt ie natuurlijk veel doziger dan een full-bodied dreadnought maar toch behoorlijk volwassen! Ontzettend leuk stukje speelgoed waar ik altijd met veel pl
4 jaren geleden
En, waar is de keuze op gevallen?
5 jaren geleden
QuoteDa Vinci Music Man vind ik een van de beste gitaren die worden gemaakt. OLP is hun budget merk. Kwaliteit is gewoon prima. Waarde durf ik zo niet te zeggen. Als ik iets zou moeten roepen zou ik zeggen 400 - 600 euro maar kijk anders eens op ebay op OLP Axis. OLP is niet gelieerd aan Ernie Ball, ze hebben alleen betaald om de vormgeving te mogen gebruiken. OLP bouwde ook gelicenseerde kopie
Forum: Gitaristen
5 jaren geleden
Jawel, voor de landelijke selectie wel, maar voor bands uit de Haagse regio werkt het anders. Daar zijn er live-voorrondes en een halve finale, en in die halve finale worden twee finalisten geselecteerd. Van die twee Haagse finalisten speelt er sowieso één op Parkpop, op het kleine podium voor regionale bands, maar dat waren wij helaas niet. Dat werd Thin Pillow, en die waren ook wel érg gaaf
Forum: Podium
5 jaren geleden
Squier Vintage Modified Jazz biedt erg veel waar voor je geld, als een Jazz Bass je aanspreekt. Goed gebouwd, netjes afgewerkt, en ze zijn nog mooi ook met die 70s look met block inlays en gebonden toets. Ze klinken en spelen ook fijn. Vooral de zwarte uitvoering met witte blocks en binding vind ik erg sjiek. Het model is afgelopen jaar geupdate, en heeft nu een glanzend gelakte hals net als vroe
5 jaren geleden
Cool, vorig jaar met Eve's Fall in de landelijke finale gestaan Vet dat ze 'm dit jaar in het Paard houden! Wij speelden de Haagse finale toen in de Supermarkt, en de landelijke finale op een buitenpodium op de Grote Markt in het centrum van Den Haag. Succes!
Forum: Podium
5 jaren geleden
Hey, long time no see. Wat voor bas heb je nu, en wat bevalt je er niet aan dat je nu al aan het kijken bent naar een andere?
5 jaren geleden
Ik gebruik Google Chrome, en vijf minuten geleden gebeurde hier precies hetzelfde. Weird.
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
5 jaren geleden
Nee hoor, dat kan prima. Je zult wel je topkam moeten uitvijlen, maar dat is een kleinigheidje en als je je ooit bedenkt is een nieuw kammetje zo gekocht.
5 jaren geleden
Maakt op zich niet zoveel uit, de basis is goed en die onboard EQ gebruik je in de praktijk toch niet zoveel waarschijnlijk, zeker niet als het alleen voor thuisopnamen is en niet voor gebruik in de oefenruimte of op het podium. Je gaf zelf aan dat je voorkeur uitgaat naar passief
5 jaren geleden
De Cort GB75, om zijn veelzijdigheid en de kwaliteit van de geluiden. Verder is het ook een heel puik afgewerkt instrument wat fijn speelt. De Music Man-sound zit er niet exact in omdat de humbucker dichter bij de brug staat, maar het juiste karakter is er wel. En de Jazz Bass-sound zit er ook niet exact in, want er is maar één singlecoil. Maar het is een fijne best-of-both-worlds en alles ertuss
5 jaren geleden
Op basgitaarforum.nl verkoopt momenteel iemand uit Almelo een Cort GB75, naar mijn mening één van de beste en meest veelzijdige bassen die in dat prijssegment te koop is. Het is niet exáct wat je zoekt, maar in grote lijnen is het een vijfsnarige Jazz Bass met een MM-brugelement en een Jazz-halselement à la Lakland. De GB75 op het forum is passief gemaakt, met volume, pickup pan, tone en een 3-wa
5 jaren geleden
Ik vind de huidige Astra, Cascada en Insignia de eerste Opels in jaaaaaaren die er best OK uitzien. De Cascada zou ik zelfs bijna sierlijk durven noemen, een woord wat ik eigenlijk nog nooit voor een Opel heb gebruikt.
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
5 jaren geleden
De topicstarter is alweer verdwenen zie ik, maar vooruit: De bas ziet er geloofwaardig uit, maar op basis van de stemmechanieken denk ik niet dat het een American Standard is, maar een wat eenvoudigere American Special. Niks mis mee. Meestal staat dat ook achterop de kop, op het ronde stuk ter hoogte van de tuner van de G-snaar. Dat valt helaas net buiten de foto die je hebt bijgevoegd
6 jaren geleden
Waarschijnlijk denkt de forumsoftware dat omdat je je advertenties heel kort na elkaar probeerde te plaatsen, en misschien speelt het ook mee dat je eerste posts na aanmelding op het forum advertenties waren.
Forum: Vragen en opmerkingen
6 jaren geleden
Blijft een cool ding Rob! Ik heb 'm ooit mogen bespelen over je Koch Multitone (?), en ik vond het geluid instant Van Halen met die Super II er nog in.
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
6 jaren geleden
Ja, dat je daar zo moeilijk over moest doen!
6 jaren geleden
Ik heb ook wisselende ervaringen. Ik ga niet graag meer naar Peer Dellen in Den Haag. Ontzettend vriendelijke en aardige vent, veel kennis van zaken, veel ervaring, en hij is ook echt heel goed in wat ie doet, maar stronteigenwijs! Ik heb er eens een Stratje heen gebracht om alleen een putje in de hals (echt diep, en storend bij het spelen) op te laten vullen. Vooraf netjes besproken: druppelsg
6 jaren geleden
Ik heb even gegoogled, en ik denk dat ik er toch naast zit. Op bijna alle foto's van Kahler Spyders staan de schroeven zo. Wel bijzonder, want het lijken toch echt knife edges te zijn. Ik denk dan gelijk aan een Floyd Rose, en daarbij horen die zo te staan:
6 jaren geleden
QuoteLars Hmm oke, thanks. Hoe heb je dat gezien if i may ask? Je ziet op de foto heel duidelijk dat de knife edges van de tremolo niet tegen de schroeven staan. Hij ligt er los bovenop. De schroeven horen volgens mij net iets hoger te staan (m.a.w. je moet ze wat losser draaien) en de mesjes van de tremolo moeten dan net onder het kopje staan.
6 jaren geleden
Je moet wel even naar de tremolo kijken, die staat nu erg op scherp. Hij haakt niet achter de schroeven, maar ligt er los boven en wordt alleen maar op zijn plaats gehouden door de snaren en de tremoloveren. Hij hangt er gevaarlijk bij zo, en werkt zo ook niet naar behoren.
6 jaren geleden
LOL Als jij nou doet alsof je 'm opstuurt, doe ik wel alsof ik 'm betaal Ik denk er ff over na!
Forum: Vraag en aanbod
6 jaren geleden
Ha, kwam 'm al tegen op Marktplaats maar wist niet dat ie van jou was. Heb al jaren geen delay meer maar heb in het verleden de TC Vintage Delay (stiekem een T-rex Replica) en de TC Nova Delay gehad en wil weer een kwalitatief goede delay mét tap tempo hebben. De Vox lijkt één van de meest betaalbare opties en ziet er op papier goed uit. Ik ga 'm ff onthouden. Zwolle is niet om de hoek, eens kijk
Forum: Vraag en aanbod
6 jaren geleden
Nou, toch maar even inhoudelijk reageren dan, 7 jaar na dato... OLP was nooit van Ernie Ball, ze bouwden gewoon goedkope modellen gebaseerd op onder andere Ernie Ball-gitaren in licensie. Toen die licensie afliep heeft Ernie Ball deze niet verlengd, in plaats daarvan hebben ze zelf een goedkopere lijn opgezet. Deze worden verkocht onder de naam "Sterling by Ernie Ball". Daaronder is
6 jaren geleden
Het was een erg rustig jaar voor mijn doen, ik ben een beetje gesettled. Ik speel bijna alleen nog maar op mijn Warwick Streamer LX5 door een Ampeg SVP-PRO direct de PA in . Dit zijn de enige dingen die me te binnen schieten: Erin: - Line6 XD-V30L wireless (om eens te proberen) - EBS NeoDrome 12 Eruit: - Carvin B4 - Carvin LB75 - Fender Japan '57 Precision reissue
Forum: Apparatuur
6 jaren geleden

6 jaren geleden
Nou maar duimen dat het een Epiphone of goedkoper was, en geen dure Gibson :')
Pagina's: 1 2 3 4 5 ...Laatste Volgende Huidige pagina: 1 van 382